אילוסטרציה

עיריית חולון משיקה: מתחם ייעודי בנושא היטלי השבחה

במתחם ניתן למצוא מידע כללי בנושא היטל ההשבחה, קבלת שירותים וטפסים מקוונים

פורסם בתאריך: 10.11.20 15:28

עיריית חולון השיקה לאורנה באתר האינטרנט שלה מידע עדכני, מרוכז ונרחב בנושא היטלי השבחה בעיר. מדובר בשורה עבור רבים אשר רוכשים דירות חדשות בחולון.

במתחם הייעודי ניתן למצוא מידע שנכתב בידי יחידת היטל ההשבחה שבמנהל ההנדסה, מידע כללי בנושא היטל ההשבחה, שירותים שונים שניתנים בתחום וטפסים מקוונים, שיאפשרו לתושבי חולון ולעוסקים במקרקעין לקבל שירות נגיש, קל, יעיל ונוח.



היטל השבחה הוא תשלום חובה הנדרש מבעל מקרקעין או מוכחר לדוחות הוועדה המקומית שאישרה פעולה תכנונית, בהן אישור תוכנית, מתן הקלה, התרת שימוש חורג והביאה בהכרח לעליית שווי המקרקעין של בעל הנכס.

​​הסמכות לגביית היטל השבחה מסורה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה מכוח הוראות סעיף 196 א' לחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה 1965 ועל פי התנאים ובדרכים שנקבעו בתוספת השלישית לחוק אשר מחייבים את הוועדה המקומית בגביית היטל השבחה.

החובה לתשלום ההיטל חלה על הבעלים למרות שניתן לקבוע בחוזה המכר כי הקונה יישא בתשלום ההיטל במקום המוכר. במקרה זה עדיין מדובר בהסכם פנימי בין הצדדים, שאינו מחייב את הוועדה המקומית. בכל השבחת מקרקעין מחויב בעל הנכס לשלם לוועדה היטל השבחה בשיעור של 50 אחוז מסכום ההשבחה.
ישנם מקרים בחוק בהם שיעור היטל ההשבחה נמוך יותר, ובמקרים ​אלו שומת היטל ההשבחה מתייחסת לשיעור ההיטל המופחת. תשלום ההיטל הינו תנאי למתן אישור להעברת הזכויות בלשכת רישום המקרקעין, גם אם הזכויות בנכס במועד המכירה טרם נוצלו או ינוצלו בעתיד על ידי הרוכש.
בעיריית חולון נושא היטל ההשבחה נמצא תחת אחריותו של שמאי העירייה שמנהל את יחידת היטל השבחה הכוללת צוות עובדים שערוכים לסייע במענה לפניות הציבור ובמתן שירות מיטבי לקהל הפונים.

לכל המידע בנושא לחצו כאן



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר