החלה הריסת בנייני הרכבת ברחוב פיכמן לטובת רבי קומות I צפו:

היום זה קרה: נפרדים מבנייני הרכבת הישנים לטובת שני מגדלים של 26 קומות ו-235 דירות

פורסם בתאריך: 12.11.20 11:46

לאחר סחבת ממושכת, מאבק משפטי, דיונים, פיצויים, אישורים ופינוי, היום (חמישי) החלה הריסתם של בנייני הרכבת הישנים ברחוב פיכמן בחולון. במקום הבניינים הישנים יקומו שני רבי קומות בני 26 קומות שיכילו 235 יחידות דיור ותחנת הרכבת הקלה בתוואי הקו הירוק.



לפני שלוש שנים הוציאה המדינה צו הפקעה לקרקע שעליה עומדים הבניינים, לטובת תחנת הרכבת הקלה. התוכנית המקורית לא כללה את הריסתם המוחלטת של הבניינים, אלא רק את הריסת הבניין המערבי. במקביל קודם פרויקט פינוי-בינוי בשיתוף הדיירים. תוכנית המדינה התנגשה בתוכנית הדיירים והדבר הגיע לפתחו של בית המשפט.

כך ייראה רחוב פיכמן בתום העבודות. הדמיה: הכשרת היישוב

לאחר דיונים ארוכים סוכם בין הצדדים על המתווה של תוכנית פנוי-בינוי, במסגרתה ייהרסו שני בנייני הרכבת הישנים ובמקומם תקים חברת הכשרת היישוב שני רבי קומות. עוד במסגרת התוכנית: יוקמו במפלס הרחוב חנויות ומבני ציבור, וכ-1,200 מ"ר יוקצו עבור שטחים ציבוריים לצד הרכבת הקלה שתעבור ברחוב פיכמן. דיירי בנייני הרכבת יקבלו 103 דירות חדשות בגודל של 100 מ"ר. בנוסף, תקבל כל דירה מחסן וחניה מקורה. 13 דיירים העדיפו לעזוב ולקבל את כספי הפיצויים.

בתחילת החודש פונו הדיירים מן המתחם והבוקר החלה ההריסה של הבניינים הישנים. בקרוב יחלו העבודות להקמת המגדלים החדשים שיימשכו מספר שנים.

עו"ד ענבל קנקה, מנהלת אגף בקרקעין בנת"ע מסרה: "אחרי שנים רבות שבהן ניסו דיירים בשלושת הבניינים הישנים הממוקמים ברחוב פיכמן-פינת ההסתדרות לקדם תוכנית פינוי-בינוי, בזכות סלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה וביצוע הפקעות במתחם, זכו הדיירים לאישור תכנית שתעניק לכל אחד מהם דירה חדשה. הפרויקט מבוצע על ידי חברת הכשרת היישוב אשר חתמה עם נת"ע על הסכם שבמסגרתו נת"ע תפקיע את הקרקע שנדרשת להקמת תחנת הרכבת הקלה והדיירים יקבלו דירות חדשות. אלמלא סלילת הקו הירוק, לא ניתן היה לאשר את תוכנית הפינוי-בינוי ולקדם התחדשות עירונית".



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר