צמרת. דוגמה להזנחה

"עולם שלישי": צפו בהזנחה במרכז מסחרי בחולון, 2017:

הכל שבור: הספסלים, המרצפות, הפחים ובעיקר בעלי העסקים במרכז צמרת: "משלמים ארנונה ולעירייה לא אכפת"

פורסם בתאריך: 4.10.17 09:08

לדיירים, לסוחרים ולבעלי עסקים ממתחם לודז'יה בחולון, או כיכר צמרת בפי תושבי שכונת אגרובנק, יש תלונות רבות לעיריית חולון: הזנחה רבת שנים של המתחם פוגעת בעסקים ובדיירים, ועל אף שההזנחה בולטת מאוד לעין, לצד בקשות חוזרות ונשנות לעירייה לטפל בבעיות, דבר לא נעשה.

"אנחנו חיים במרכז העיר אך זה מרגיש ונראה כמו מדינת עולם שלישי", אומרים תושבים ובעלי עסקים במקום. ואכן, סיור קצר במקום מגלה מסביב ספסלים שבורים ועקורים, מרצפות עקומות ומרוסקות, פחי אשפה סדוקים ושבורים וערימות זבל וזוהמה.

צפו כיצד נראה מרכז מסחרי במרכז חולון 2017: 

ראשיתו של המתחם היתה מבטיחה. בשנת 1934 הוקם במקום מפעל לודז'יה שמשך אליו פועלים מתל אביב ומהסביבה ומסביבו נבנתה שכונת אגרובנק. היום מכונה המקום "כיכר צמרת", על אף שאין כל כיכר במקום, ובמתחם קיים מרכז מסחרי לצד שני רבי קומות, חניון תת קרקעי בתשלום ורחבה ענקית ולצידה גינת משחקים.

ספסל שבור

שלוש עמדות ישנות ובלתי פעילות של טלפונים ציבוריים ניצבות באח הפינות ואיש אינו מבין למה הן משמשות. הבלטות השבורות מסביב גורמות לעתים קרובות לנפילות ולחבלות של עוברים ותושבים, אך ב"עירייה כנראה מעדיפים לשלם על תביעות נזקי גוף מאשר לרצף מחדש", אומר בציניות אחד הסוחרים. בכניסה למעברים אנו נתקלים במדרגות שבורות ובזוהמה גדולה. "אם לא ננקה כאן, הקונים יברחו", אומר בעלים של חנות ומוסיף: "אנו משלמים ארנונה כמו כולם, אז למה מגיע לנו היחס הזה?".

לכלוך וזוהמה

בנוסף, מציינים הסוחרים, פועלת במקום תחנת המוניות "ארמון" ללא רשיון. לדבריהם, העירייה מעלימה עין, או כפי שמסביר אחד מבעלי העסקים: "כשנותנים לתחנת המוניות לעבוד ללא רשיון, כנראה משהו לא תקין מתנהל בעיר הזאת. העירייה מעדיפה להשקיע באזורים החדשים, ואותנו פשוט החליטו לייבש".

מרכז צמרת. צמרת ההזנחה

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מערך התברואה של עיריית חולון מנקה את חזית המרכז וחלק מהעורף. הגינון סביב למתחם ותחזוקתו הוא באחריות האגף לגנים ולנוף. כמובן, ניקיון פנים המתחם הוא באחריות הבעלים והשוכרים. נכון להיום, לתחנת המוניות ארמון אין רשיון עסק. בעבר היה לתחנה רשיון, אך הוא פקע שכן בעליה לא עמדו בתנאים שנקבעו להם".

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר