תושבי ח-501: "העירייה מכרה לנו תוכנית פיקטיבית"

תושבי השכונה הופתעו לגלות שהעירייה שינתה את התוכנית המקורית שהוצגה להם: "העירייה מנסה לייצר מצג שווא"

פורסם בתאריך: 10.10.17 10:48

תושבי מתחם ח-501, באזור הרחובות ההסתדרות-דגניה-פיכמן, מנהלים בשנתיים האחרונות מאבק מול עיריית חולון בשל שינוי תב"ע באזור מגוריהם. התושבים טוענים כי רכשו במיטב כספם דירות במגדלים בתכנית שכללה ״ריאה ירוקה״ בלב חולון, עם שדרת עצים, מזרקות, גשר להולכי רגל ושיקוע הכבישים המסוכנים, אולם לטענתם, עיריית חולון שינתה את התכניות מבלי להודיע לאיש ואינה עומדת בתכנית המקורית.

התכנית המקורית. שדרה ירוקה וכבישים משוקעים

תושבי השכונה מספרים כי להפתעתם גילו בבוקר אחד שלט המודיע כי במתחם ח-501 יוקם פארק הכולל בתי קפה, קיוסקים, שירותים ציבוריים ומשרד למנהלי הפארק. שינוי התב״ע, לטענתם, יוביל לרעש וללכלוך ברחבי השכונה, להרס פרטיות תושבי השכונה ולהיעדר מקומות חניה. "החלום שלנו היה לקבל שדרה ירוקה רציפה עם גני משחקים, ללא חנויות ורכבים, אלא עם גישה בטוחה לילדים, אך בינתיים אנחנו חיים כבר שנתיים באתר בנייה", הם אומרים.

צפו באתר הבנייה בשכונת ח-501:

התושבים החלו להתארגן ובשלב הראשון חתמו על עצומה שבה הם מוחים על שינוי התכניות ומבקשים מעיריית חולון לתקן את המעוות ולבצע את התכנית המקורית שהוצגה להם. נציגי המתחם מסבירים כי התב״ע המקורית כללה כבישים משוקעים וגשר להולכי רגל. ביטול הדרכים המשוקעות/ גשר עילי יחשוף את הילדים בשדרה לסכנות הכביש בעת משחק בשדרה ובעת הליכה לבית הספר גולדטק. בנוסף הם מציינים כי באזור השכונה יש מספיק בתי קפה, מסעדות ומתחמי מזון: קניון חולון עם שלושה בתי קפה, מתחם מזון מהיר ודוכני אוכל; מסעדה ברחבת המדיטק; גלידריה בסמוך וכן, המרכז המסחרי בשכונה, שבנייתו צפויה להסתיים בקרוב יכלול מסעדה אסייתית, בית קפה, סושייה, גלידריה, פיצריה, בית מאפה וקיוסקים. לכן, הם טוענים, אין צורך אמיתי בהקמת בתי קפה וקיוסקים נוספים.

נציגויות דיירים מכל מגדלי ובנייני השכונה התארגנו לניהול משא ומתן מול העירייה. משה גולדשטיין, יו"ר הוועד, מציין כי מדובר על תהליך ממושך, שבו פועלים עורכי דין ונציגים מכל המגזרים במשק. "אנו מנהלים מאבק בכל החזיתות אך מישהו בעירייה אטום לגמרי. הציגו בפנינו מצגת מהממת בעיצוב של אדריכל צרפתי שעלותו מוערכת בעשרות מיליוני שקלים, אך כשעיריית חולון גילתה את העלויות הריאליות לתכנית המקורית, היא נבהלה ושינתה את התכניות. העירייה מנסה לייצר מצג שווא כאילו יש בינינו הסכמות אך לא כך הדבר. אנו נילחם עד שנגיע לפתרון. אנחנו לא מעוניינים בעוד בתי קפה או באמפי בשכונה. ילדינו אמורים להגיע בדרך רציפה לבתי הספר ולא לעבור בין תנועת מכוניות. על סמך זה קנינו את הדירות ואנו נילחם עד שנשיג את מה שהובטח לנו".

מעיריית חולון נמסר כי "התקיים דיון בהתנגדויות וחלקן התקבל לשביעות רצון הדיירים. בימים אלה עובדים בעירייה על עדכון התכנית, בהתאם לתכנית שאושרה".

בתגובה לכך מדגיש גולדשטיין: "הוועדה המחוזית ביקשה מעיריית חולון להגיע איתנו לפשרה ועיריית חולון הקטינה את שטח בתי הקפה מ-350 מ"ר ל-150 מ"ר אך מעבר לזה כלום לא הוסכם ואף תכנית לא אושרה. אנו נמשיך את מאבקנו המשפטי מול העירייה עד שתושג המטרה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר