גינת אביב. חולדות לאור יום

החולדות ב"אגרובנק": אמהות מבועתות פנו בעצומה לעירייה

"אנחנו לא עיירה נידחת באפריקה", כותבת יוזמת העצומה לעירייה, "ולא נחכה עד שחולדה תנשך את אחד הפעוטות"

פורסם בתאריך: 17.10.17 16:06

שכונת אגרובנק חווה בתקופה האחרונה תנופת בנייה ושיפוצים מואצת, שתוצאותיה הן לא רק בניינים חדשים אלא גם בעיית תברואה קשה המתבטאת במכת חולדות. בשכונה קיימות כמה גינות ציבוריות, המרכזית בהן היא גינת אביב, שלאחרונה הפכה ל"גינת החולדות".

"הרבה אמהות וילדים היו מבלים מדי יום בגינה, אך בזמן האחרון פשוט מפחיד להיות בגינה כי חולדות ענקיות מטיילות בה", אומרת אחת מתושבות "אגרובנק". לדבריה, אמנם נעשו כמה פעמים נסיונות להדביר את החולדות אך הן חוזרות ושבות והאמהות מבועתות וחוששות שמא יינשכו הילדים.

אחת האמהות, ליאת אופק-ניקריטין, המתגוררת ברחוב מקווה ישראל, החליטה השבוע לעשות מעשה והחלה להחתים את תושבי השכונה בעצומה הקוראת לעיריית חולון לטפל בבעיות המקומיות. אופק מציינת בהקדמה לדרישות התושבים: "לפני כשבועיים, בעודי יושבת על הספסל עם שני ילדי, נחרדתי לצפות בשתי חולדות החולפות על פנינו. מאז פניתי מספר פעמים ליחידת ההדברה, וכן עודכנתי כי הנושא טופל רק כדי לחזות בחולדות נוספות בגינה לעתים קרובות".

ככל שהבעיה נעוצה בבנייה החדשה של מגדלי קראוזה או בשטחים החקלאיים של מקווה ישראל,  אומרת אופק, כמובן שיש ביכולתה של העירייה – ואנו תושביה מצפים ממנה לנהוג כך – לפעול מול גורמים אלה כדי שהבעיה תיפסק.

בעצומה שיזמה אופק ועליה חתמו כבר תושבים רבים, הם דורשים: "ייעקרו השיחים המשמשים כמקום ביתם של החולדות ויוכן משטח אספלט במקומם. עד ליציקת משטח האספלט, ייגזמו השיחים בתדירות גבוהה על מנת שלא יהוו מסתור למזיקים. תוגדל תדירות ההדברות עד אשר יושמד המפגע. תתוגבר תדירות ניקיון הגינה לניקיון מדי יום. יישלחו פקחי אכיפה שיאכפו את השלכת הפסולת מהחנויות, איסוף הצואה של בעלי הכלבים והשלכת פסולת על ידי מבקרי הגינה".

עוד מציינת אופק כי בשיחותיה עם נציגי המחלקות האחראיות בעירייה, הורגש רצונם לעזור אולם באותה נשימה נשמע גם הייאוש מפתרון הבעיה. "לא ייתכן כי עיר כמו חולון, אליה נושאות עיניים ערים אחרות, תסבול מחולדות וממזיקים כאילו היתה עיירה נידחת באפריקה, שם הביוב זורם ברחובות. ברור לכולנו כי מצב שבו חולדה תנשך את אחד הפעוטות וכל הסערה סביב הנושא היא רק עניין של זמן", היא מציינת.

זאת ועוד, בסמוך לגינת אביב יש שלושה גנים עירוניים, שגם בהם קיימת נוכחות של חולדות. אחת מאנשי הצוות בגן עירוני אמרה כי "אנו לא מפיצים את דבר הבעיה התברואתית מחשש שהורים לא ישלחו את ילדיהם לגן. העירייה אינה עושה די ומפילה את התיק עלינו, הגננו. אם ההורים היו יודעים מה הולך כאן, הם לא היו מעזים לשלוח את הילדים לגנים. נראה שרק נשיכה של ילד תעיר את המתים בעירייה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי כל פנייה שמתקבלת בגין חולדות נבדקת על ידי יחידת ההדברה ומטופלת בהתאם, בין היתר, באמצעות הטמנת רעל במחילות. יחד עם זאת, על מנת לסייע במיגור התופעה, מבקשים בעירייה להקפיד על שמירת הניקיון, שכן שאריות מזון שמושלכות שלא לפחי האשפה מושכות את החולדות.

 

 

 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. מוסדי

    העירייה לא מתפקדת!
    שימו לב שבכל תחום בעיר שום דבר לא עובד כמו שצריך. חינוך על הפנים, תשתיות של עולם שלישי, חנייה לא קיימת, מרכז עיר מוזנח
    בשביל מה אנחנו משלמים כסף כל חודש אם אין שירות לתושב?????
    בושה של עירייה ובושה של עיר

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר