קנתה בקבוק לאוסף והורעלה

חובבת קולינריה מחולון הורעלה משמן זית ואושפזה ביוון

תושבת חולון אושפזה בבית החולים ברודוס לאחר שטעמה שמן זית למאור

פורסם בתאריך: 22.10.17 17:06

תושבת חולון, בת 54, אשר ביקרה באי רודוס ביוון בסוף השבוע האחרון, מאושפזת מאתמול (שבת) בצהריים בבית החולים קוסקינו ברודוס בעקבות הרעלת קיבה חריפה. ההרעלה נגרמה לאחר שהאישה טעמה שמן זית המשמש למאור. את השמן קנתה בשוק מקומי מבלי לדעת כי לא מדובר בשמן למאכל. שמן למאור, להבדיל משמן למאכל, מיוצר משאריות פסולת של זיתים אשר עברו בבית בד והוכן מהם שמן זית למאכל.

תושבת העיר, מורה וחובבת קולינריה, מחזיקה בביתה אוסף של עשרות בקבוקי שמן זית מרחבי העולם. כמו כן, השתתפה בעבר באירועי טעימות של שמנים מאיכות גבוהה מבתי בד מהארץ ומחו"ל. לטענת קרובת משפחה, "למרות שמדובר בשמן עם אחוז חומציות גבוה, היא לא יכלה לדעת שמדובר בשמן מקולקל המיועד לצורכי מאור. היא טעמה ממנו כמות מזערית כאשר הגיעה חזרה למלון, אך הכמות הקטנה הזו ספיקה, ככל הנראה, להביא לקלקול קיבה חמור".

 

חובבת הקולינריה מחולון צפויה להשתחרר מבית החולים קוסקינו ברודוס במהלך היום ולשוב לישראל בימים הקרובים.

מהמרכז הארצי למידע בהרעלות חיפה נמסר כי "שמן שהחומציות שלו עולה מעל 3.3% מסוכן למאכל. סימן החומציות הגבוהה מעיד על תחילה של קלקול השמן. כל שמן זית שיעמוד הרבה זמן לא בתנאים נאותים יגיע ואף יעבור את רמת החומציות הזאת .כמו כן, בשוק קיימים גם שמנים למאור עם רמת חומציות המגיעה מעל 8% שעלולים לגרום לקלקול קיבה חריף עד כדי אשפוז".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר