קוגל. הביוב עולה על גדותיו

לא שאלו את החולונים: "מי שיקמה" מלמד את העולם על ביוב

בזמן שאתם לא מפסיקים להתלונן על בעיות ביוב בעיר, משלחת מאפריקה לומדת מתאגיד מי שיקמה על טכנולוגיות מתקדמות

פורסם בתאריך: 22.10.17 19:38

מתברר שישראל היא דוגמה ומופת לחדשנות טכנולוגית בתחום המים והביוב וכי תאגיד מי שיקמה בחולון הוא הפנים הייצוגיות של המדינה ואף נבחר על ידה להעביר את הידע הרחב בתחום הביוב.

אכן, עד כמה שהדבר יפתיע את תושבי חולון, מכון הייצוא בחר בתאגיד "מי שיקמה" חולון, להציג בפני משלחת מקצועית מדרום אפריקה את העליונות הישראלית בתחום החדשנות הטכנולוגית בנושא המים והביוב. נציגי המשלחת, אשר עוסקים בנושא המים והביוב ברשויות שונות בדרום אפריקה, הגיעו עד לחולון כדי להתרשם וללמוד ממגוון הטכנולוגיות הישראליות הקיימות בתחום.

חברי המשלחת ב"מי שיקמה". ביוב עולמי

מנכ"ל "מי שיקמה" אריק מולה, שבימים רגילים עסוק בחינוך תושבי חולון היכן משליכים מגבונים, בייבוש הצפות ביוב ובהפגת ריחות קשים העולים מהתפוצצות קווי הביוב ברחבי העיר, סקר בפני הקבוצה את הנושאים שעימם מתמודד משק המים הישראלי בכלל והמקומי בפרט, והציג בפני האורחים מגוון טכנולוגיות ישראליות. כמה מהן פותחו על ידי התאגיד ואחרות על ידי חברות ישראליות.

בין שאר הטכנולוגיות המתקדמות והמבטיחות שהוצגו בפני הקבוצה מאפריקה אך לאור המציאות בעיר ככל הנראה עדיין לא נוסו בחולון, טכנולוגיה חדשנית לניטור איכות שפכים עירוניים ותעשייתיים המתריעה באופן מיידי על כל חריגה, שאותה פיתח התאגיד, וכן מערכת לגילוי נזילות על ידי גלאיים אקוסטיים ושיקום קווי ביוב באמצעות טכנולוגיית השרוול והניפוץ המאפשרת לשקם קווים ללא חפירה והפרעה לחיים השוטפים.

כמו כן, הוצג בהרחבה נושא הערכות לחירום ועתות משבר, נושא אקטואלי היום בכל העולם ובמיוחד היערכות להתמודדות עם זיהום מים ואיומי סייבר ואבטחת מידע.

האורחים התרשמו עמוקות מהידע ומהניסיון שהציג התאגיד ובסיום הפגישה סוכם על התחלת שיתוף פעולה בין התאגידים.

"התאגיד חותר להטמעת טכנולוגיות חדשניות בכל תחומי עבודתו מיום הקמתו", ציין המנכ"ל אריק מולה, ורו"ח זוהר נוימרק, מ"מ ראש עיריית חולון ויו"ר הדירקטוריון של התאגיד, הוסיף: "זה לא סוד שתאגיד מי שיקמה הוא תאגיד מוביל השואף כל העת לשפר ולהשתפר הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת השירות שאותו הוא מעניק לצרכנים".

לסיכום יש לציין כי בחיפוש המילה "ביוב" ו"סירחון" באתר "השקמה-חולון" נמצאו לא פחות מח"י ידיעות חדשותיות העוסקות בתלונות התושבים על בעיות הביוב והסירחון בעיר, וזאת החל מאמצע חודש אוגוסט בלבד.

 

 

 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. חחח

    מאז שמי שקמה החליפו את צנרת הביוב לפני שנתיים, מספיקות 5 דקות של גשם בז'בוטינסקי כדי שהמכוניות שם יעברו דרך נהר מים שוצף.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר