גני ילדים בחולון. בקרוב עם מצלמות?
גני ילדים בחולון. בקרוב עם מצלמות?

מסתמנת שביתה בצהרונים: אושר סכסוך העבודה

עם אישור סכסוך העבודה, מאיימים עובדי הצהרונים לפתוח בשביתה בשבועות הקרובים אם דרישותיהם לשיפור השכר לא ייענו

פורסם בתאריך: 29.10.17 09:11

תקופה ארוכה מבקשים עובדי הצהרונים בבתי הספר, בצהרוני הגנים ובמעונות הגיל הרך בחולון, לשפר את תנאי העסקתם, ועתה משאישרה בסוף השבוע האחרון ההסתדרות את סכסוך העבודה מול מעסיקתם – רשת קהילה ופנאי, יוכלו העובדים ליישם את איומיהם ולפתוח בשביתה.

לפני כחודש, סמוך לערב סוכות, הכריזו עובדי רשת קהילה ופנאי על סכסוך עבודה, כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה חולון". "נצא לשביתה לאחר החגים", איימו העובדים שטוענים כי הובטחה להם העלאה משמעותית בשכר ושיפור בתנאי העסקתם.

ביום חמישי האחרון אושר סכסוך העבודה על ידי הוועדה לתיאום וביצוע בראשות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, והמשמעות היא שבעוד שבועיים עלולים כאלף עובדים להשבית את העבודה ולשתק את הפעילות הצהרונים בחולון. נציגי העובדים מסרו כי הם מחויבים להמתין 14 יום עד לביצוע צעדים ארגוניים, כולל השבתה ללא חשש. "זה הזמן להיות חזקים ונחושים על מנת שהנהלת הרשת תפנים את דרישותינו".

 

לטענת העובדים, שכרם הממוצע הוא נמוך ועומד על כ-30 שקל לשעה, על אף שהובטח להם כי תנאי העסקתם ישופרו ושכרם יוכפל. העובדים הודיעו באמצעות ההסתדרות, כי הם מתכוונים להחריף את המאבק אם לא ימולאו דרישותיהם, וציינו במכתב לרשת כי "בפגישת המשא ומתן במהלכה הציגה הרשת את תשובתה למסמך הדרישות של העובדים, התברר שהרשת מתעלמת ממרבית דרישות העובדים ואינה נענית כלל למרבית הדרישות. מצב זה אינו מותיר ברירה בפני העובדים ובמידה שעמדת הרשת לא תשתנה באופן משמעותי, כל האופציות עומדות לרשותנו".

רבים מהעובדים חששו להתראיין בשמם המלא מחשש לפיטורים, אולם אחת מעובדות הצהרונים אמרה ל"שקמה-חולון": "ראשי ההנהלה, יושבים בנחת על משכורות טובות ותנאים טובים, וכלום לא מעניין אותם. אנחנו העובדים השקופים, אותנו לא רואים. איך אפשר להתקיים ממשכורת של 30 שקל לשעה? הבת שלי מרוויחה יותר ממני ואני קורעת את התחת כי הברירה עד עכשיו היתה או לשבת בבית או לעבוד. יצאנו למאבק הזה מחוסר ברירה – אנחנו צריכים להביא אוכל הביתה ולקיים את המשפחה בכבוד".

עובדת נוספת מבקש לציין: "כעת הגיע רגע האמת. אנו נילחם עד הסוף. לקחו אותנו כקוריוז אבל אולי כעת ייקחו אותנו ברצינות ויירדו ממגדל השן".

מרשת קהילה ופנאי טרם נמסרה תגובה.

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר