החיים במיקרוגל: ארון חשמל פולט קרינה מסוכנת בבית מגורים בחולון

דו"ח של בודק פרטי העלה חריגה קיצונית מהתקן המותר והמליץ לדיירים לדאוג למיגון. חברת החשמל: "הקרינה נטולת השלכות בריאותיות"

פורסם בתאריך: 5.11.17 09:26

מתקן של חברת חשמל ובו ציוד מתח גבוה הפולט קרינה התגלה בבניין מגורים בחולון. על פי חברת החשמל, רמת השדה המגנטי בחדר ההשנאה אינה חורגת מהתקן המאושר בישראל. אולם, מבדיקה שערכו הדיירים, רמת הקרינה הנפלטת מארון החשמל עולה לאין שעור על התקנים הנדרשים ועלולה לסכן את דיירי הבית.

מתקן החשמל בחניית הבניין. קרינה במחלוקת

הפרשה החלה לפני כשבעה חודשים, כאשר אינגריד, שקנתה דירה בקומה הראשונה ברחוב משעול השוהם 12 בחולון, ביקשה להביא מכולה לאיסוף הפסולת עבור השיפוצים בדירה, והופנתה על ידי השכנים להציב המכולה ליד חדר החשמל הראשי בבניין. לתדהמתה גילתה במקום הדיירת החדשה מתקן של חברת חשמל ובתוכו ציוד מתח גבוה הפולט קרינה. מיד לברר הנושא אצל הדיירים הוותיקים, שציינו בפניה כי הם יודעים על קיומו של המתקן אך עד כה לא בדקו את רמת  הקרינה הנפלט ממנו.

אינגריד הזמינה מיד בודק קרינה, שקבע שרמת הקרינה חורגת פי תשעה מהמותר ויעץ לה לא לשהות בבית עד שיותקן מיגון מתאים. משנוכחו השכנים בסכנה, פנו לחברת חשמל ואף שלחו מכתב ובו דרישה מחברת החשמל לתיקון מיידי של מפגע הקרינה בבניין. דיירי הבניין צירפו לדרישתם דו"ח מדידת קרינה מארון החשמל המרכזי בבניין, אשר בוצעה על ידי גורם מקצועי שהוזמן על ידם. "רמת הקרינה הנפלטת מארון החשמל עולה לאין שיעור על התקנים הנדרשים, ועל הסיכון והפגיעה הבריאותית כתוצאה מכך, אין מה להרחיב את הדיבור", ציינו במכתבם. "אנו מבקשים לקבל מכם התייחסות מיידית לנושא, ובכל מקרה לתקן את המפגע הזה ללא דיחוי".

בלית ברירה, החלה אינגריד למגן את ביתה כאשר העלות הראשונית של המיגון עד כה עומדת על 15,000 שקל. "אני לא מבינה את ההתעלמות וחוסר האחריות של חברת החשמל", היא אומרת. "למה הם לא באים לטפל במחדל הזה".

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "חדר ההשנאה טופל על ידי חברת החשמל לפני כעשר שנים, בהתאם למדיניות שאומצה בארץ על ידי המשרד להגנת הסביבה. על פי נתוני הבודק הפרטי, הרמה הממוצעת של שדה מגנטי עבור הדיירים היא נמוכה, נטולת השלכות בריאותיות ועומדת בסטנדרטים המקובלים בארץ ובעולם. הממצאים עליהם מתלוננים הדיירים נמדדו שלא בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה, ובכל מקרה אין בהם משום חריגה מהתקינה בארץ".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר