כוחות כיבוי אש . צילום פרטי
כוחות כיבוי האש. צילום פרטי

כשהאש תשתולל, מי יציל את דיירי הרחובות הצרים למעבר כבאיות?

קבלו את רשימת הרחובות בחולון שבהם אין נגישות לכבאיות. מפקד תחנת כיבוי אש חולון: "יש דברים שאינם בשליטתנו"

פורסם בתאריך: 13.11.17 15:01

גם אלף כבאים לא יצליחו לכבות. רחובות מסוימים בחולון אינם נגישים לתנועת כבאיות, ובמקרה של שריפה או צורך בחילוץ באמצעות כבאית, לא יוכלו תושבי הרחובות הללו לקבל סיוע וההשלכות עלולות להיות מסכנות חיים. כך עולה מבדיקה שערכו לאחרונה חברי המשמר החברתי בראשות ליאורה פור.

בחודש מרץ אשתקד התקיים דיון בכנסת בנושא, בראשות חברת הכנסת נאוה בוקר וראשי הכבאות, וסגן ראש העיר חולון דאז, שי קינן, שנכח בישיבה, אמר: "בשכונות הוותיקות של העיר, שכונות שנבנו ותוכננו לפני עשרות שנים, הרחובות צרים. יש מה שנקרא רוחב מיסעה. רוחב המיסעה המקובל ברחובות האלה הוא ארבעה מטרים. רוחב מיסעה הוא המרחק בין שני כלי רכב החונים משני צידי הרחוב. כשהרוחב הוא כארבעה מטרים, או 3.7 מטרים במקרה של הקלות ממהנדס העיר, כבאית סטנדרטית לא תוכל להגיע ולתת מענה לשריפה שמתחוללת בדירה מעל קומה שלישית. הכבאית הסטנדרטית יכולה להניף סולם עד קומה שלישית. לקומה רביעית ואילך, היא לא מגיעה. למעשה", הדגיש קינן, "נגזר על דיירי הרחובות הללו מוות, ובמיוחד בעידן של התחדשות עירונית, עם פרויקטים של תמ"א כאשר בניינים מתנשאים לשש ושבע קומות".

 

רונן מחטייב, מפקד תחנת כיבוי אש חולון, הסכים עם דבריו של קינן והוסיף: "אכן, יש מקומות שבהם אנחנו נדרשים לתת מענה מבצעי ויש מקומות שלא ניתן להיכנס עם רכב הכיבוי. יש גם רחובות שאי אפשר להיכנס אליהם עם מנוף גבהים, שהוא הרבה יותר ארוך מרכב כיבוי. אנחנו מבחינתנו עושים את הכל ומתרגלים את הכוחות שלנו לתת מענה כמה שיותר מהר, אבל לא תמיד זה בשליטה שלנו. אנחנו באמת נותנים את המקסימום, אבל במקום שאי אפשר להיכנס, צריך להבין שיש עיכוב בהגעה למקום וזמן התגובה והמענה המבצעי מתארך".

לדברי מחטייב, בניינים רבי קומות בשכונות החדשות הם לא הבעיה העיקרית. "אני דווקא הייתי בוחן את המקומות שבהם האזור הוא אזור ישן, בנייני מגורים שהם עד ארבע קומות או מעל ארבע קומות, שנמצאים ברחובות שאליהם לא ניתן להיכנס עם רכבי כיבוי וסולם גבהים".

מחטייב מאשר בשיחה עם מערכת "השקמה חולון" כי קיימת בעייתיות בהכנסת רכבי כיבוי לרחובות מסוימים בעיר. הפתרון נמצא אולי בפיילוט שנעשה בימים אלה בעיר בני ברק ובו מופעל רכב רב תכליתי שמקווים שייתן את המענה לבעיה.

אין כניסה לכבאיות

רשימת הרחובות הצרים שבזמן שריפה יהיה קושי משמעותי לתת להם מענה כנדרש, כפי שנמסר מתחנת כיבוי אש חולון:

שכונת רסקו א: התומר, הארז, פבריגט, משה הס.

שכונת אגרובנק: צבי שפירא, פיארברג, קלישר.

שכונת גרין: קאפח, החשמונאים.

בנוסף, יש לציין כי מבדיקה שערכו חברי המשמר החברתי בליווי ובייעוץ של המהנדס אפרים וינהבר, עולה כי בשל שינויים בהסדרי תנועה בקטע הדרומי של רחוב גבעת התחמושת ובסביבותיו, נוצרה מצוקת חניה באזור שהותירה מעבר צר מאד ברחוב צפת אשר אליו מופנים כלי הרכב המגיעים לרחוב גבעת התחמושת. השינויים שנעשו במיקום אבני השפה בקטע הדרומי של רחוב גבעת התחמושת אינם מאפשרים למכונית כיבוי אש לעבור במשעול הצר והמחשבה על אסון שעלול להיגרם בשל כך צריכה להדיר שינה מעיניהם של פרנסי העיר.

בעיריית חולון נמסר בתגובה כי "בדומה לשכונות ותיקות בכל הארץ, גם בחולון יש רחובות שהוקמו לפני עשרות שנים, על פי הסטנדרט שהיה נהוג אז וכאשר לא היו כמעט כלי רכב פרטיים לתושבים. עיריית חולון מספקת פתרונות ברחובות אלה במסגרת אפשרויות שניתן ליישמן כמו מתן אפשרות לחניה עם שני גלגלים על המדרכה, תוך שמירה על מתן נגישות להולכי הרגל ופתרונות יצירתיים אחרים. בנוסף, למערך כיבוי האש בארץ יש מגוון של כלי רכב הכולל גם כלי רכב קטנים העוברים בקלות ברחובות צרים. יצוין, כי במסגרת בקשות להוצאת היתרים לביצוע תמ"א 38, אשר באופן טבעי נוגעים לבניינים הנמצאים ברחובות ותיקים, העירייה מביאה בחשבון בתכנון גם את הנושא הזה אך לא על חשבון ביטול חניות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שימי

    גם ברחוב אברהם יפה בקרית רבין אין גישה לכבאיות, למרות שיש שם רבי קומות של 10 – 18 קומות. כל הרחוב חסום ברכבים שחונים משני צידיו. מול אברהם יפה 3 יש שטח ציבורי ריק שאפשר בקלות ובהשקעה קטנה להפוך אותו לחניון לרווחת הדיירים, וכך לפנות את הרחוב כולו מרכבים חונים. אבל לעירייה אין כסף לזה. לעיייריה יש כסף להשקיע במוזיאון העיצוב (מאות מליוני שקלים) כדי לראש העיר והמנכ"ל יוכלו להראיין למגזינים בינלאומיים. את מי מעניין התושבים. ששון תתחיל לארוז חירבת את העיר!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר