"אם לא ישפצו לפני הרכבת הקלה, סוקולוב יהפוך לשכונת רפאים"

מהנדס הבניין בגימלאות פליקס גנדניק מתריע: "לפני שיהיה מאוחר מדי, יש להתחיל מיד וטרם עבודות הרכבת הקלה בפינוי-בינוי בסוקולוב"

פורסם בתאריך: 24.11.17 10:26

פליקס גנדניק (71), מהנדס בניין בגמלאות, תושב חולון, עסק במקצועו במשך 40 שנה. לאחר לימודים באודסה באוקראינה ועבודה במשך קרוב ל-20 שנה בהנדסת בניין בישראל – בין היתר בנה את בית הכנסת מגן דוד ברחוב הופיין בחולון – הוא מתפנה לדבר על בעיות התשתית הבוערות במרכז חולון.

בשיחה איתו מתריע גנדניק באופן חד משמעי: "חייבים לחשוב 80 שנה קדימה ולא קדנציה אחת קדימה. רחוב סוקולוב נמצא במצב תחזוקתי מזעזע. יש צורך דחוף להחליף תשתיות של מים, ביוב, ניקוז וחשמל".

למה הבהילות?

"עבודות הרכבת הקלה יתחילו בשנה הבאה. לפי הניסיון שלי, העירייה היתה צריכה להיות כבר בעיצומו של תהליך שיפוץ האזור, אבל פרויקט פינוי בינוי באזור מתמהמה, וזה יהיה בלתי אפשרי לבנות בניינים חדשים בזמן שהרכבת תפעל".

 

מה עוד דחוף לבצע?

"כרגע, ברחוב סוקולוב יש בתים רבים הזקוקים לעבור את התהליך של פינוי-בינוי. אני בעצמי מתגורר ברחוב, ובבניין שלי אין מקלט. למעשה, בטווח של קילומטר אין לנו מקלט באזור של הבית. מרבית הבתים ברחוב נבנו בשנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת, ללא שום תקן. חייבים לפתור את הבעיות האלו עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי".

כיצד ייראה מרכז העיר לדעתך בעתיד?

"כיום רחוב סוקולוב הוא אחד הרחובות העמוסים ביותר בחולון, אך עם זאת עסקים רבים עוזבים ובמקומם עסקים אחרים לא באים. העיר נודדת לעבר שכונת ח-300. כפי שאני רואה את זה, כרגע יש התנהלות חלמאית. בקצב הזה רחוב סוקולוב יתרוקן מעסקים, ולאחר שתוקם בו הרכבת, התחנות שלה יעלו ויורידו נוסעים משכונת רפאים שאין בה בתי עסקים ומסחר, ואפילו זוגות צעירים לא ירצו לגור באזור. אני מודע לכך שבעבר היה תהליך של שיתוף הציבור באשר לחידוש ושיפוץ רחוב סוקלוב. זה דבר ידוע. אבל בקצב שהדברים מתנהלים, זה עלול להיות מאוחר מדי".

בתגובה לתחזיותיו של גנדניק, אומרים בעירייה: "בימים אלה מינתה חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) צוות תכנון לשלב התכנון המפורט לנושאי הרכבת הקלה, כך שטרם החל התיאום ההנדסי עם עיריית חולון, לרבות התארגנות לביצוע. יש לציין בהקשר זה, כי צוות התכנון העירוני מתאם את תכנית ההתחדשות ברחוב סוקולוב עם נת"ע. כחלק מתכנון העבודות של הרכבת הקלה יובאו בחשבון כל מערכות התשתיות הקיימות והנחוצות כך שבזמן הביצוע יבוצעו גם כל התשתיות. כל הבקשות להיתר ברחוב סוקולוב כפופות למתווה הבנייה על פי תכנית המתאר העתידית של חולון, להנחיות המרחביות שהוכנו לרחוב ולתכנית השימור של שכונת אגרובנק".

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. מדרחוב בסוקולוב

    ברחוב יפו בירושלים נבנתה רכבת במשך שנים (סחבת), בנייה שהרסה הרבה מהחנויות שהיו, אבל מרגע שהסתיימה הבנייה צמח שם מדרחוב מהמם (רחב ומרוצף אבנים כולו) בלי שום פינוי בינוי, ונכנסו לשם הרשתות הכי שוות והחנויות הכי יפות.
    הבעיה עם הרכבת שהיא תיסבכה את כל התחבורה הציבורית של האוטובוסים בירושלים. בשביל מה צריך את הרכבת הזאת בכלל?

  2. מוזר

    הוא בעצמו מתגורר ברחוב אז צריך לשפץ לו את הרחוב מל חשבון העירייה? ממש אובייקטיבי.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר