סיירת אור והמתנדבים שמאירים את בתי הקשישים בחולון

דואגים לקשישים: ראש העיר ביקר אצל גימלאי ומתנדבי סיירת אור מתכוננים לחנוכה, לבקר ולשמח קשישים בודדים בעיר

פורסם בתאריך: 28.11.17 16:13

"סיירת אור",  פרויקט התנדבות של "חיבורים חולון", השייכת לרשת קהילה ופנאי, פועל זה כבר ארבע שנים. במהלך חמישה מועדים בשנה, יוצאות חוליות של תושבים מכל הגילאים לבקר בביתם של קשישות וקשישים בודדים בעיר. המתנדבים מגיעים לבית הקשיש עם ערכה מהודרת שכל המוצרים בה הם תוצרי הכנה והתגייסות קהילתית חולונית: חנוכיות שנבנו על ידי נוער מתנדב בעיר, נרות וסופגניות שנתרמו על ידי תושבים, שירונים שהוכנו במיוחד לסיירת ועוד.

"סיירת אור" נוצרה במקור לצורך הרחבת הקשרים הרב-דוריים בקהילה והעמקת ערכים של חסד וערבות ההדדית. בפועל, הקשישות והקשישים "מרוויחים" הרבה מעבר לכך: המתנדבים המגיעים לבתי הקשישים, עוטפים אותם בחום ובאהבה, מעניקים להם תחושת שייכות וקירבה, מקשיבים לסיפוריהם מעוררי ההשראה ונותנים להם מקום משמעותי בחייהם. רבים מהקשישות והקשישים מאומצים על ידי משפחות המתנדבים והופכים בדרך מופלאה למעין סבא וסבתא.

ההגדרה של קשישים בודדים היא רחבה מאוד. לא מדובר בקשישים המוכרים ברווחה ומקבלים תמיכה כלכלית, אלא בעיקר על אותם קשישים אשר נופלים בין הכסאות, כאלה שאינם סובלים ממחסור כלכלי משמעותי או מנכות או מחלה קשה, אלא אותם קשישים שנמצאים לבדם רוב ימות השבוע. יש קשישים שילדיהם אינם גרים בעיר או שהם גרים בחו"ל, כאלה שאין להם בכלל ילדים או כאלה ששכלו את בן או בת זוגם ולעתים גם את ילדיהם. רבים מהקשישים האלה מספרים שרצונם העיקרי הוא במישהו שיבוא לשוחח עימם קצת, לשמח ולהעביר כמה שעות של חברותא.

לילך ברכה, אחת המתנדבות בסיירת אור, מספרת בהתרגשות רבה על החוויה שלה ושל בנותיה: "כאמא, אני תמיד מחנכת את בנותיי הקטנות לערכים של ערבות הדדית ושל עזרה לזולת. כחלק מהמסר הזה היה לי חלום להתנדב עם בנותיי וללמדן את הסיפוק ואת האור שיש בנתינה ובהתחשבות באחר. גיליתי את סיירת אור המופלאה של 'חיבורים חולון' והחלטתי להתנדב עם הבנות. יחד יצאנו לבקר קשישה בודדה שמתגוררת בעיר. לראשונה ביקרנו אותה אשתקד בנר השלישי של חנוכה: נסענו לבית הקשישה כשבידינו ערכה למתנדב עמוסה בסופגניות ובכל טוב. הקשישה התרגשה כל כך כשצפתה בבנות שמתרוצצות אצלה בסלון וממלאות את הבית בקולות של צחוק מתגלגל ושל שמחה. הדלקנו נרות, שרנו שירים, שתינו תה, עייננו באלבומים והחלפנו חוויות. התרגשתי מאוד לראות את בנותיי נהנות מהמפגש הזה ולא מעוניינות שהוא יסתיים".

בעקבות הביקור הזה, מספר ברכה, "התאהבנו בקשישה והיא בנו, מאז אנחנו מבקרות אותה בכל הזדמנות אפשרית, כמו גם בחמשת המועדים שהסיירת יוצאת בהם לביקורים.  אני רואה בהתנדבות בסיירת אור ברכה ומצווה ענקית ובעיקר דרך נהדרת להקנות ערכים משמעותיים לדור ההמשך".

ראש העיר "החזיר אהבה" לגימלאי מחולון

בתוך כך, במסגרת חודש האזרח הוותיק שמתקיים בימים אלה ברחבי הארץ, יזמה עמותת מטב פרויקט בשם "מחזירים אהבה", שבו מקודמת פעילות בין-דורית, במטרה להעלות מודעות ציבורית לסוגיית הבדידות בגיל השלישי. כחלק מהפעילות הגיע השבוע ראש העירייה, מוטי ששון, לביקור בביתו של תושב העיר, הגימלאי ניסן עניו.

ששון ועניו. חיבוק מראש העיר

עניו, בן 78, מתגורר בחולון זה 17 שנה. הוא סיפר לששון כי היה איש עסקים שעבד בחו"ל וחזר לארץ על מנת לסעוד את הוריו הקשישים. כיום הוא ממלא את יומו בעיקר בקריאה של כתבי קודש וכן סיפר כי הוא אוהב לטייל ברחבי העיר. עניו ציין כי היה שמח אם היו מתנדבים שהיו מסיעים אותו מדי פעם בפעם לטיול בחולון ומחוצה לה וכמו כן, ציין כי היה שמח לקבל הדרכה ממתנדבים בנושא תפעול מכשירים דיגיטליים. ראש העירייה ששון הקשיב לעניו, התעניין בעיסוקיו ובבריאותו והציע לו להצטרף לפעילות באחד ממועדוני הגמלאים הפזורים בעיר.

גילוי נאות: הכותב מתנדב בסיירת אור.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר