פסטיבל חנוכה: הרב שהורשע בעבירות מין מגיע לאירוע בחולון

אחרי המחאה סביב אייל גולן, עכשיו גם הרב אליעזר ברלנד מגיע להדלקת נר ראשון בחולון

פורסם בתאריך: 7.12.17 15:42

מחאה בחולון עם היוודע דבר הגיעו של הרב אליעזר ברלנד, שהורשע בעבירות מין, להדלקת נר ראשון של חנוכה.

הרב ברלנד הוזמן לאירוע הדלקת נר ראשון של חנוכה, פתוח לציבור, שעורכת עמותה בראשותו. מדובר במנהיג אחד הפלגים המרכזיים בחסידות ברסלב, מייסד וראש ישיבת שובו בנים בירושלים. בנובמבר 2016 הורשע על פי הודאתו במסגרת עיסקת טיעון בשתי עבירות של מעשה מגונה בנשים, ובעבירה אחת של תקיפה. הוא נידון ל-18 חודשי מאסר וישב בפועל כשנה.

בשנת 2012 טען אחד מחסידיו של הרב ברלנד, נחמן שלום, כי ראה אותו במצב אינטימי עם אישה מבנות קהילתו. כמה חודשים לאחר מכן עצרה המשטרה שניים מבני הקהילה לאחר שהיכו את החסיד שחשף את הרב. במרץ 2013 טענו נשים אחדות שסבלו הטרדה מינית מהרב. עם חשיפת הפרשה, עזב הרב ברלנד את ישראל. לאחר שעבר בין כמה מדינות, הוסגר לישראל.

ב-17 בנובמבר 2016 הורשע הרב בבית משפט השלום בירושלים במסגרת עיסקת טיעון בשתי עבירות מעשה מגונה ובעבירה אחת של תקיפה. במסגרת העיסקה נמחקו שתי עבירות נוספות של מעשים מגונים בחסידותיו ובהמשך גזר עליו בית המשפט 18 חודשי מאסר, בהתאם לעסקת הטיעון.

במהלך שהייתו בכלא אובחן כחולה בסרטן המעי הגס. ב-3 באפריל 2017 החליטה ועדת השחרורים על שחרורו למעצר בית במלונית הסמוכה לבית החולים הדסה, בשל מצבו הרפואי. ב-24 במאי 2017 הוא שב לביתו תחת הגבלות ומאז הוא מופיע בכנסים שונים אך רק בירושלים.

הופעתו של הרב ברלנד להדלקת נר ראשון בחולון תהיה למעשה האירוע הפומבי הראשון שבו הוא נוטל חלק ובפרסומי האירוע כתבו המארגנים "צדיק בא לעיר".

המתנגדים לבואו של הרב ברלנד לחולון טוענים: "בימים אלה, בעת שבכל העולם עסוקים בקמפיין נגד הטרדות נשים, אין זה ראוי שהוא יגיע לחולון ועוד יתהדר בתפקיד של רב". אחת המתנגדות אומרת: "לא מזמן שללו את אזרחות הכבוד של משה קצב בחולון, אחר כך הגיעה המחאה נגד הופעתו של אייל גולן וכעת מצפים שנקבל בשלווה את בואו של הרב ברלנד לעיר". עוד מציינים המתנגדים: "אין זה ראוי שהרב יבוא ויופיע בפני ציבור רחב לאחר הרשעתו, מה גם שלא התנצל כלל על מעשיו".

מנכ"ל העמותה המארגנת את האירוע מציין: "זהו הארוע הראשון שהרב יוצא אליו מחוץ לירושלים. הרב שילם את חובו לחברה ולא ברור מה אנשים רוצים ממנו. ידוע לנו כי יש לו מתנגדים בשל עברו ואנו מחבקים את כולם. ידוע לנו אף שניסו לאיים על בעלי האולם שלא יקיים את האירוע והוא לא נכנע. אנו מזמינים את הציבור החולוני לערב תפילה ודברי חכמים ואנו מבטיחים שיהיה ערב מהנה לכולם".

בעל האולם שבו יתקיים האירוע בהשתתפות הרב ברלנד בחולון מסביר: "אנו לא נכנעים לאף לחץ של כל גורם. הרב ברלנד שילם את חובו לחברה ולכל אדם מגיעה הזדמנות שנייה".

הפעילה החברתית אור סרי אומרת בתגובה: "מביש, מכעיס ועצוב שאדם שהודה והורשע במעשים מגונים בנשים ובנערות שראו בו מדריך רוחני עדיין מתקרא רב וזוכה לאהדה ציבורית. ספק אם בפרק הזמן הקצרצר והזניח שבו ישב בכלא הוא עבר שיקום כלשהו, שמבטיח שהוא לא יחזור על מעשיו. במעשיו הוא ניצל את סמכותו ולא רק פגע בנשים, אלא מעל באמון של קהילה שלמה ובמעמדם הרוחני של רבנים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר