המו"מ נמשך: עובדי התרבות בחולון לא ישבתו

(עדכון) עובדי התרבות הודיעו כי יפתחו בשביתה מתגלגלת. ואולם, אז הודיעה ההנהלה: "השיחות עם העובדים ימשכו מתוך מגמה להגיע להסכם"

פורסם בתאריך: 25.12.17 16:27

(עדכון) ועד עובדי החברה לפיתוח תיאטרון, מוזיקה ומחול בחולון, המאוגד בכוח לעובדים, הודיעו היום (שני) כי ישביתו החל ממחר את  מרכזי התרבות בעיר. ואולם, בעקבות מו"מ עם ההנהלה חזרו בהם העובדים מהאיום. השיחות יימשכו במטרה להגיע להסכם בין הצדדים.

בחודש האחרון התקיימו מספר פגישות בין ראשי ועד העובדים לבין עיריית חולון. עם זאת, במהלך הפגישות לא נרשמה שום התקדמות בנושא. כעת, 450 העובדים מתחום התרבות בעיר מוחים על סרבנות ההנהלה לקידום סוגיות מפתח במו"מ המתנהל בין הצדדים מאז ספטמבר 2016.

"יש לעירייה הזדמנות היסטורית לתקן שנים של העסקה פוגענית לאחר שנים בהן שכר העובדים לא עודכן",טענה קרן שקד, ספרנית וחברת ועד החברה העירונית, "אולם העירייה מתעקשת לנהוג איפה ואיפה בין קבוצות של עובדים ולכך ועד העובדים לא ייתן יד".

במסגרת דרישות העובדים: דרישה לשיפור שכר הספרנים העומד היום על 30 שקל לשעה ללא כל התייחסות לתואריהם האקדמיים או שנות נסיונם; סירוב להעברתם לעובדים "שעתיים" – קרי עובדים המקבל שכר בעבור שעות עבודה בפועל – לעובדים "משרתיים" (בשכר גלובלי). כמו כן הם מצביעים על פערי השכר הבלתי נתפשים בין המנכ"לים של מוסדות התרבות, שמשכורותיהם מגיעות לכחצי מליון שקל לשנה, בעוד שאר העובדים מרוויחים שכר זעום של 30 שקל לשעה.

עוד מוחים העובדים על העובדה כי בימים שבהם לא מתקיימת פעילות במרכזי התרבות (דוגמת חגים) הם אינם מקבלים שכר וכאמור, העירייה מסרבת להכיל את כל עובדי מרכזי התרבות תחת ההסכם הקיבוצי העתידי. "לא ייתכן שבאותו מתחם יעבדו כתף אל כתף שלושה דורות של ספרנים עם תנאים הולכים ופוחתים, צריך לתקן פה עוול היסטורי – לא לשמר את הפערים.

"ההנהלה מציעה היום בנושאים רבים לשמר את המצב המפלה הקיים ואת האיפה ואיפה בין העובדים", מוסיפה מיכל קורמן, חברת ועד העובדת במוזיאון הקומיקס והקריקטורה. "תנאי ההעסקה של העובדים, אשר לא עודכנו במשך שנים צורמים, לאור  העלאות השכר שניתנו למנהלי המרכזים לפני ארבע שנים".

ואולם, מחברת התרבות נמסר: "בעקבות פגישה בין הנהלת החברה לוועד העובדים שהתקיימה היום (ב׳) אחר הצהריים, ביטלו העובדים את השביתות המתוכננות. השיחות עם העובדים ימשכו גם בהמשך השבוע מתוך מגמה להגיע להסכם".

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. שמיל מהוועד לניהול עצמי.

    כמו תמיד, החזירות השלטונית חוגגת, המנהלים מקבלים הון והעובדים פרוטות,
    כמו תמיד יגידו שהעובדים מסורים, נאמנים, יעילים אבל אי אפשר לתת להם שכר הולם כדי לא לחרוג מהתקציב.
    אלה משרות של שמור לי ואשמור לך, פעם היה צריך פנקס אדום כדי לקבל משרה, היום ללקק במקומות הנכונים.
    ההסתדרות שותקת, כל הדרג הפוליטי שותק.

  2. יואב

    לא יתכן שעובדים כמו אחראי המחשוב בבתי הספר יקבלו שכר של עובדים זוטרים. יש עובדים שמעל 15 שנה ומקבלים גרושים. משרה"ח מעביר סכומים גדולים לרשויות המקומיות והרשות מעבירה להם כשכר מינימום. ההסתדרות לא מתערבת היות ואין לנו השכלה אחידה וכל אחד זורק על השני. אנחנו דורשים לאלתר צדק לפתרון ולעיוות המתמשך בתנאים ובשכר שלא הולמים את הידע, הכישורים והמקצועיות של אחראי המחשוב.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר