יו"ר הבית היהודי בחולון רוצה לסגור את העיר בשבת

שלומי תמם מתנגד לתיקון חוק העזר שיאפשר פתיחת עסקים בחולון בשבת: "נגיע עד בג"ץ"

פורסם בתאריך: 27.12.17 10:21

יושב ראש הבית היהודי בחולון, שלומי תמם, יוצא בקריאה לחברי המועצה: "אנא אל תיתנו יד להצעה לתיקון חוק העזר העירוני בדבר חוק המרכולים. כשם שסוכל המחטף של עיריית גבעתיים ובית המשפט עצר את המחטף הפופוליסטי של ראש עיריית גבעתיים, כך גם אנו נמנע מחטף בחולון".

את הדברים אומר תמם בעקבות הודעתו של מוטי ששון ראש העיר, על הכוונה להגיש ביום א', 7.1.18, לאישור חברי המועצה את טיוטת חוק עזר לחולון (פתיחת בתי עסק וסגירתם), במטרה לאפשר לכ-40 מרכולים בעיר להמשיך ולפעול בשבת, גם במידה שהצעת "חוק המרכולים", שכבר אושרה בקריאה ראשונה בכנסת, תאושר סופית.

תמם. "נמנע את המחטף"

"אני מזכיר", אומר תמם "שגם בעלי העסקים הקטנים, שעלולים להתרסק בשל מחטף זה, הם תושבי חולון. גם הקופאיות, הסדרנים ופועלי הניקיון שרוצים להיות בשבת בבית עם המשפחה הם תושבים בעיר חולון". לדברי תמם, שינוי חוק העזר לא ישמור על הסטטוס קוו בעיר אלא נועד לשנותו. "מדובר במחטף שיפגע בעובדים, בעסקים הקטנים ובשבת בעיר חולון. אני קורא למוטי ששון לסגת ולא לשנות את הסטטוס קוו".

תמם טוען כי לא מדובר בעניין דתי אלא סוציאלי. "האנשים שעובדים בבתי העסק הללו הם אנשים שמקבלים שכר מינימום וקשי יום. עכשיו יחייבו אותם לעבוד בשבת. יש פה עניין סוציאלי, לא דתי. הדאגה שלי היא לעסקים הקטנים ולעובדים והם עומדים בראש מעייני".

"ש"ס צריכה לפרוש מהקואליציה"

לציבור החילוני בעיר פונה תמם ואומר: "אני לא רוצה להפוך את חולון לבני ברק. אנו חיים בעיר חילונית ואני לא מתכוון לשנות את הסטטוס קוו, אבל במצב הנוכחי, החוק רק ירע עם התושבים ולא יקל עליהם. חשוב שלאנשים תהיה זכות בחירה. לאחר שיכפו עליהם עבודה בשבת, חופש הבחירה יילקח מהם ולכן צריכים לצאת מהאגואיסטיות לחשוב על כולם. יום אחד בשבוע לא צריך לרדוף אחרי הפרנסה והכסף. אנשים יעבדו שבעה ימים בשבוע ולא יהיה להם חופש. אנשים שדוגלים בחופש קניות כנראה לא חושבים על המסכנים שצריכים לעבוד".

תמם קורא לחברי מפלגת ש"ס לפרוש מהקואליציה ואף מאיים בפנייה לבג"ץ: "ש"ס כמפלגה דתית לא יכולה לשבת בקואליציה ואני מקווה שיצביעו נגד חוק העזר. אני לא פוסל פנייה לבג"ץ בנושא ומקווה שהחוק לא יעבור".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה קשור כפייה דתית? הוא מציין בכתבה שזה לא בגלל הדת אלא בגלל העסקים והפועלים שיצטרכו לשלם את המחיר.
    תלמד לקרוא לפני שתזרוק סתם מילים…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הסיפור הזה שזה ענין סוציאלי ולא דתי הוא קשקוש. מה עם השוטרים והחיילים שפועלים בשבתות? מה עם הרופאים והאחיות? כל מי שרוצה לסגור את העיר בשבת נאחז בגורם הסוציאלי ובדאגה לעסקים הקטנים. אם כתה באמת דואג להם תדאג שיקטינו להם את הארנונה ואז זה באמת יהיה "סוציאלי".

  3. משה

    אני למשפחתי מסורתיים ולא מצביע בעד כל. הקו בחנות של החרדים. מתנגדים בכל דרך למהלך שכזה. ואמר ששון יסגור את ביתו עליו השבת כך שלא יפריעו למנוחתו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר