תפילות יום כיפוור

המאבק נגד הקמת בית הכנסת בח-300 עולה שלב

בית המשפט אישר למתנגדים להגיש ערר ובניית בית הכנסת נדחתה

פורסם בתאריך: 2.1.18 09:17

המאבק נגד הקמת בית הכנסת ברחוב החרצית עולה שלב וכעת הוגשה בקשת עתירה לבית המשפט נגד הקמתו. העותרים טוענים: "מדובר ברחוב קטן וצפוף והקמת בית הכנסת צפויה לפגוע אנושות במרקם החיים במקום".

פרשיית בית הכנסת ברחוב החרצית נמשכת מאז יולי 2015, עת החליטה ועדת ההקצאות של עירית חולון לאשר הקמת בית כנסת ברחוב החרצית 5 בחולון. מדובר ברחוב קטן ושקט, חד סטרי וצדדי בשכונת ח-300, שרוב תושביה הם חילונים. במקום תוכנן להיבנות בית כנסת עם שני אולמות תפילה, על שטח של כ-1,700 מ"ר, המיועד להכיל קהל של כ-750 מתפללים.

המתנגדים טענו בתוקף כי "בית כנסת בסדר גודל שכזה אינו מתאים לרחוב ויגרום להרבה אנשים להגיע אליו, לקיים במקום אירועים כגון חתונות, בריתות, בר מצווה וכיו"ב, דבר אשר יגרום לתנועה רבה של אנשים בוקר וערב ולירידה בערך הדירות, למצוקת חניה, להרבה רעש ולפגיעה באיכות החיים. מגמה זו עלולה לפגוע בכל העיר ולשנות את הצביון שלה, שהינה עיר שברובה חילונית", טענו המתנגדים.

המתנגדים להקמת בית הכנסת אף פנו בעצומה לתושבי חולון שבה טענו כי "חשוב לנו לדאוג לכך שיהיו כאלטרנטיבה מספר בתי כנסת קטנים וצנועים הפזורים באזורים שונים בשכונה, או לחלופין להעתיק את תכנון המבנה העצום הזה לאזור גדול וראוי יותר במרכזה של השכונה".

עוד מציינים המתנגדים כי "בתיק שנמצא בעירייה רשום מפורשות כי אין תשתיות תחבורה מתאימות ברחוב החרצית לבית כנסת בגודל עצום שכזה שיכלול 750 מתפללים". בנוסף, הם טוענים כי ברחוב נבנה לאחרונה גן ילדים דו קומתי וגם כך קיימת כבר מצוקת חניה לתושבי הרחוב. "בתרשימי העירייה הוקצו שש חניות בלבד לכ-750 מתפללים. התרענו על כך בפני הוועדה שאישרה את הקמתו, ותשובת העירייה היתה: 'תשתיות התחבורה ייבחנו לאחר הקמת בית הכנסת'. זוהי כשלעצמה עבירה על החוק", טוענים המתנגדים.

בהמשך, בחודש אוקטובר נדחה ערר כנגד החלטת ועדת משנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חולון לאשר בקשה להיתר להקמת בית כנסת ברחוב החרצית בחולון בייעוד שטח לבניין ציבורי. במסגרת הערר טענו המתנגדים להקמת בית הכנסת כי "הוועדה המקומית אינה מעוניינת בתיקון מחדליה אלא רק לרצות גורמים פוליטיים".

בעמותת בית כנסת גן רווה חולון ובעמותת בית הכנסת לכל עדות ישראל – קריית איילון חולון, אשר הקרקע הוקצתה להן, טענו כי "ניתן להמשיך את התביעה לאחר מתן היתר הבנייה ולא להמשיך לעכב את הפרויקט עד למועד ערטילאי ולא ידוע. כמו כן, המתנגדים להקמת בית הכנסת מנסים 'לקנות זמן' כאשר בפועל ההחלטה אושרה וכל עיכוב נוסף הוא מיותר עבור כל הצדדים".

לאחר דחיית הערר בחודש אוקטובר, הגישו המתנגדים להקמת בית הכנסת בקשה לערר נוסף, ובתחילת חודש דצמבר האחרון הסכים בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו להאריך את מועד הגשת הערר: "כל שהוועדה המקומית תפעל בניגוד או שלא בהתאם להחלטת ועדת הערר או תוציא היתר בנייה באופן הנוגד את הדין, תתגבש עילה חדשה ונפרדת להגשת עתירה מנהלית".

נכון להיום, אם כן, בניית בית הכנסת מתעכבת וככל הנראה לא ייפתח כמתוכנן עד חגי תשרי תשע"ח.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר