צילום: מיכאל יעקובסון

"לא מוותרים על הרכבת": תושבי חולון במחאה נגד משרד התחבורה

תושבי הדרום מבקשים לקצר את זמן הנסיעה צפונה ברכבות כך ש"ידלגו" על תחנות חולון ובת ים. תושבי וראשי הערים פתחו מנגד בצעדי מחאה

פורסם בתאריך: 2.1.18 12:03

בהמשך להחלטת משרד התחבורה, לצמצם את מספר קווי הרכבות שעוברים בחולון ובבת ים, חוששים תושבי הערים מפגיעה מהותית באמצעי תחבורה ראשי העומד לרשותם וטוענים כי צמצום תדירות הרכבות יפגע באיכות חייהם.

בעקבות פיילוט של משרד התחבורה לביטול העצירות בתחנות חולון ובת ים במסלול הרכבות המחבר בין תל אביב והדרום, יזמו תושבי הערים עצומה לביטול המהלך. העצומה, עליה חתומים מאות תושבים, תוגש היום (שלישי) לשר התחבורה

לאחרונה החל לפעול פיילוט, ביוזמת משרד התחבורה, במסגרתו בוטלו העצירות בארבע התחנות בבת ים ובחולון, בקווים המחברים בין תל אביב ואזור אשקלון והנגב המערבי. ביטול התחנות נועד לקצר את הנסיעה, אך בגינו "תדלג" הרכבת על תושבי חולון ובת ים. קבוצת תושבים יזמה עצומה בפייסבוק נגד ביטול העצירות, שעליה חתמו בתוך 48 שעות יותר מ-300 תושבים. העצומה תוגש היום לשר התחבורה ומשרדו, במטרה לנסות לעצור את המהלך.

"זה כמה חודשים מתנהל סוג של קמפיין של חלק מתושבי הנגב המערבי ואשקלון, באמצעות קבוצת פייסבוק שנקראת '50 דקות', בו הם מבקשים רכבת ישירה מתל אביב לנגב המערבי ובחזרה", מספר מורן ישראל, יו"ר סיעת הצעירים במועצת העיר חולון, המוביל המאבק בחולון ובבת ים. "הם הגיעו עם הבקשה לוועדה בכנסת, וכשהבנו שהם מגיעים לשם, הגענו גם אנחנו".

משמעות ביטול העצירה בארבע התחנות היא קיצור של שמונה דקות בלבד, ולא של חצי שעה, כפי שדורשים ב"50 דקות". "בוועדה החלוקתית-חברתית ישבו גם נציגים מרכבת ישראל שתמכו בנו וחיזקו את טענתנו, שאין שום היגיון בדילוג על תחנות בת ים וחולון. המשמעות של כך היא פגיעה באלפי תושבים", מוסיף ישראל.

הפיילוט שפועל כיום ברכבת אחת בבוקר ואחת בלילה, מיועד להתרחב לשש רכבות ביום. "מדובר בהחלטה פופוליסטית", טוען ישראל, "ובמקביל ברשויות בבת ים ובחולון לא עוסקים בנושא וזה אבסורד, כך שהשבוע אנחנו הולכים להוציא לשר עצומה. דיברתי גם עם מנכ"ל העירייה בחולון, יוסי סילמן, והוא בוחן עתירה כנגד משרד התחבורה. אני רוצה לקוות שהעניין לא יעבור בשתיקה".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "תדירות הרכבות ותחנות העצירה שלהן מתוכננות מתוך הסתכלות מקיפה ורחבה, תוך מתן מענה שירותי למרבית האוכלוסיה ושאיפה לספק מענה לאוכלוסיה רחבה ככל הניתן, ומתן מענה למרבית הצרכים והביקוש. מודל השירות ומתכונתו נקבעים בהתאם למספרי הנוסעים בתחנות ותוך מקסום משאבי הרכבת".

מעיריית חולון נמסר כי  "כבר באוגוסט, לאחר הדיון בוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון בכנסת, הוציא ראש עיריית חולון מכתב לשר התחבורה ובו הביע את התנגדותו הנחרצת לשינויים המוצעים. בנוסף, ביקש שאנשי המקצוע בעיריית חולון יהיו מעורבים ושותפים מלאים בנושא כה חשוב לתושבי העיר שכן לדבריו,  'לא ייתכן, כי שיפור שירות תחבורה ציבורית לתושבי הדרום יבוא על ידי פגיעה בתושבי חולון והסביבה'".

עוד ציינו בעיריית חולון כי "בחודשים האחרונים יש תיאום מלא לעניין זה בין מוטי ששון ויוסי בכר, ראש עיריית בת ים, והם נמצאים בקשר הדוק עם מנכ"ל משרד התחבורה ומנכ"ל רכבת ישראל. כפי שכבר הודיע ששון לפני מספר חודשים, בכוונתו להיאבק בכל החלטה שעלולה להביא לפגיעה בתושבי חולון".

מעיריית בת ים נמסר כי עיריית בת ים רואה חשיבות גדולה בקיומה של תחבורה ציבורית נגישה וזמינה, ופועלת כל העת להגדלת ההיצע ולעידוד השימוש בה. החלטה זו מהווה פגיעה בתושבי העיר ובציבור העובדים בתחומה ולפיכך ראש העיר וצוותי העירייה פועלים מול משרד התחבורה לשינוי ההחלטה".

תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. עוזי

    שירות האוטובוסים בחולון הוא טוב ויכול להיות טוב יותר אם התדירות תגבר. הבעיה היא שחסרים נהגים ואולינגם אוטובוסים, אבל זה כבר ענין של משרד התחבורה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר