מונית שירות
צילום אילוסוטרציה

מוניות השירות מגיעות לחולון: כל הקווים, כל המסלולים

הרפורמה בענף מוניות השירות יוצאת לדרך וחולון תיהנה משלושה קווים, גם בשבתות וחגים

פורסם בתאריך: 4.1.18 11:38

משרד התחבורה פרסם אתמול (רביעי) את רשימת הקווים החדשים המוצעת במסגרת הרפורמה בענף מוניות השירות. "הרפורמה בענף מוניות השירות, שתושלם, כפי שהובטח, עד לסוף שנה זאת, תשפר באופן דרמטי את שירותי התחבורה הציבורית ותאפשר שילוב אופטימלי של המוניות במערך", אמר שר התחבורה ישראל כץ.

הרפורמה בענף מוניות השירות יוצאת לדרך וחולון בין הנהנות עם שלושה קווים לטובת הציבור בשבתות וחגים. משרד התחבורה פרסם לעיון והערות הציבור את רשימת הקווים החדשים של מוניות השירות, המוצעת במסגרת הרפורמה בענף המוניות שמוביל השר כץ. רשימת הקווים החדשים והמסלולים המוצעים מפורסמת באתר האינטרנט של משרד התחבורה, כחלק מהליך שיתוף הציבור שמוביל המשרד. זאת, במטרה להתאים באופן אופטימלי את רשת הקווים החדשה לצורכי הציבור. הפרסום פונה לציבור הנוסעים המשתמש כיום בתחבורה הציבורית, וכאלה המעוניינים להשתמש בה בעתיד כאלטרנטיבה לרכב הפרטי, ומבקש מהם להעיר את הערותיהם, על בסיס הידע, הצרכים וניסיונם האישי.

מוניות השירות בחולון

בחולון יופעלו שלושה קווי מוניות שירות במסלולים הבאים:

קו מס' 13.3: מאזור התעשיה חולון לבית חולים וולפסון: אזור תעשייה חולון, שדרות גולדה מאיר, ההסתדרות, הופיין, יוספטל – בת ים, מבצע סיני, אנילביץ, העצמאות, שדרות ירושלים יפו, בית החולים וולפסון.

קו 13.4: מפארק פרס חולון לשכונת אפקה בתל אביב: פארק פרס, שדרות ירושלים, סוקולוב, קוגל, צומת חולון, תחנה מרכזית תל אביב, איבן גבירול, אוניברסיטת תל אביב, שכונת אפקה בית הלוחם. חלופה 1: דרך נתיבי איילון וסיום באוניברסיטת תל אביב.

קו 13.5: ממרכז חולון למרכז ראשון לציון: סוקולוב, שנקר, גולדה מאיר, שדרות ירושלים, מפרץ שלמה, בגין, בן גוריון, סחרוב, משה דיין, המכללה למינהל, ההסתדרות, רוטשילד, מרכז ראשל"צ.

 

כיום פועלות מוניות השירות בעיקר במסלולים זהים או דומים לקווי אוטובוסים עתירי נוסעים. הנוסעים בוחרים במוניות השירות בזכות זמן הנסיעה הקצר יותר לעומת אוטובוס העוצר בתחנות רבות יותר, נוחות הנסיעה וגמישות העצירה לאורך המסלול.

הרשימה החדשה כוללת קווים שבתכנון מסלולם ניתן דגש לשירות למוקדים עתירי פעילות: מרכזי תעסוקה ופנאי, מוסדות לימוד, מוסדות אקדמיים, בתי חולים, תחנות רכבת, תחנות מרכזיות ועוד. שר התחבורה הוסיף כי הרחבת שירות המוניות לאזורים נוספים ולקהלים חדשים תאפשר מעבר נוסעים נוספים מרכב פרטי למוניות שירות. עם יישום הרפורמה, ניתן יהיה לנסוע לראשונה באמצעות כרטיס "רב קו" בכל מוניות השירות בארץ וליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים וההטבות הקיימות בכרטיסים אלה.

יש לציין כי הרפורמה במוניות כוללת שינויים מערכתיים שיסייעו בשילוב ענף המוניות כתחבורה ציבורית משלימה לאמצעים אחרים. בין היתר, מדובר בשימוש בטכנולוגיית GPS, שתאפשר מתן מידע בזמן אמת לנוסע והשתלבות במערכות מידע לציבור (שלטי מידע, אפליקציות, אתרי מידע וכו').

ראש העיר חולון, מוטי ששון, מסר כי הוא "מודה לשר התחבורה על פעילותו בנושא ומברך על ההחלטה לאפשר הכנסת מוניות שירות בכל הארץ, ביניהן בחולון, לרווחת התושבים".

יצוין כי במשך שנים רבות ניהלו ראשי ערים, בהם מוטי ששון, מאבק מול משרד התחבורה והעבירו פניות רבות בבקשה להכניס מוניות שירות בעירם. במשך השנים' אף קו שכזה לא אושר באף עיר בשל בעיות חקיקה ושרר קיפאון בנושא. יחד עם זאת, בשל הלחץ שהפעילו ראשי הערים הבטיח שר התחבורה רפורמה בנושא ואכן לאחרונה הוא קיים את התחייבותו. בשנה שעברה הביא משרד התחבורה לשינוי חקיקה, הסדיר את השירות ובעקבות כך אושרו בקשותיהם של ראשי הערים להכנסת מוניות שירות, כאשר חולון ביניהן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה זה לא עובר באילת והארונוביץ לכיון ראישון ותל אביב

  2. אני

    צריך מוניות שירות בשבת וחגים גם מחולון לכפר סבא, להרצליה, לרעננה, לרחובות, לרמת השרון, לנס ציונה.
    מוניות רגילות זה כל כך יקר, בעיה להחזיק רכב, זה יקר.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לא לנתב"ג? לא ברור לא מצומת חולון. וגם עד שיש רכבת עז לא ישירה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם יש מונית מתחנת רכבת ההגנה למרכבה בחולון?

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יוזמה ברוכה סוף סוף כל הכבוד למוטי ששון

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יופי כל כך מאושרת, מבקשת ממרכז חולון, לא רואה מסלולים. גם לאיזור שוק ראשון קניון הזהב ממרכז חולון יש קו 95 מגיע כל חצי שעה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר