המדיטק. צילום: אסף עברון

בתום שנתיים של מאבק: הסכם קיבוצי לעובדי התרבות בחולון

אחרי מאבק ממושך יזכו עובדי מחלקת התרבות בעיריית חולון לשיפור משמעותי בתנאי ההעסקה

פורסם בתאריך: 4.1.18 14:24

עובדי החברה העירונית לפיתוח תיאטרון, מוזיקה ומחול בחולון, המאוגדים בכוח לעובדים, צפויים לחתום על הסכם קיבוצי. כמקובל בכוח לעובדים, הובא ההסכם לאישורם של העובדים המאוגדים וזכה לאמונם.

במסגרת ההסכם יזכו העובדים לתוספות שכר: עובדים  במשכורת שעתית (מדריכים וסדרנים) המועסקים בשעות עבודה בפועל בלבד יזכו לתוספת של יותר מ-20%. עובדים חודשיים (עובדי האדמיניסטרציה, רכזות ועוד) יזכו לתוספות של 20%-3%. בנוסף, יזכו העובדים לדמי ההבראה הנהוגים במגזר הציבורי, לתוספת ותק מיומם הראשון ולמנגנון פיטורים מסודר. ההסכם, שתקף לארבע שנים, ייחתם לאחר שנתיים של מו"מ וכחודש של ימי שביתה מצטברים.

בחברה לפיתוח תיאטרון, מוזיקה ומחול בחולון עובדים כ-450 עובדים במתחם המדיטק, סינמטק חולון, המוזיאון לקריקטורה, המרכז לאמנות דיגיטלית, תיאטרון חולון, מוזיאון העיצוב, הספריה המרכזית וכל סניפיה, טיפ טף ומוזיאון הילדים.

"ניהלנו מאבק עיקש וצודק לטובת מאות עובדים בקבוצות הטרוגניות", אומרת לבנת פולק, יו"ר ועד העובדים. "בתום התהליך הארוך יצאתי מחוזקת ועם הבנה עמוקה שאסור אף פעם לוותר. אני גאה להיות חלק מקבוצת נשים שמטביעות את חותמן ופועלות למען שינוי המרחב החברתי".

עינב בכר, ממנהיגות מאבק העובדים: "אני מאוד שמחה על ההסכם ומברכת עליו. אחרי שנתיים רוויות במאבק ועבודה קשה, זה נהדר שהגענו להישג היסטורי של הסכם קיבוצי לכלל העובדים בפעם הראשונה".

מהנהלת החברה לפיתוח תיאטרון, מוזיקה, אמנות ומחול חולון בע"מ, נמסר: "הנהלת החברה – מנכ"ל החברה והמדיטק דני וייס, מנהל מוזיאון הילדים גיל עומר ומנהל תיאטרון חולון גיא תלם – קיימה בחודשים האחרונים משא ומתן אינטנסיבי עם ועד עובדי החברה על מנת להגיע להסכם עבודה הוגן לכלל העובדים. הדיונים בין הנהלת החברה לעובדים היו מורכבים מאוד, אך הצדדים התמידו בקיום הפגישות והצליחו לבסוף לגשר על הפערים והמחלוקות שבין הצדדים. השבוע אישרה האסיפה הכללית של העובדים את מתווה ההסכם וכעת היועצים המשפטיים של שני הצדדים עמלים על ניסוח ההסכם, שיובא לאישור דירקטוריון החברה, משרד הפנים ומשרד האוצר כמתחייב".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר