"הקסם השחור" ו"לדוד משה היתה חווה": חולון נפרדת מהפזמונאי המיתולוגי

אברהם ברושי, פזמונאי הפופ הראשון שכתב עשרות להיטים, הלך לעולמו בגיל 94

פורסם בתאריך: 7.1.18 11:33

בגיל 94 הלך לעולמו אברהם ברושי שנחשב לפזמונאי הפופ הראשון בישראל ואחד מעמודי התווך של הזמר העברי של שנות ה-50 וה-60. בין היתר כתב את המילים העבריות לשיר "לדוד משה היתה חווה".

אברהם ברושי (איטנברג) נולד ברוסיה עלה עם משפחתו לישראל והשתקע בתל אביב. בהמשך עבר להתגורר בשכונת קריית שרת בחולון ומאוחר יותר בבית דיור מוגן משען בחולון.

את שם המשפחה "ברושי" קיבל בילדותו ממחנכו בגימנסיה גאולה, הסופר יהודה בורלא, בגלל קומתו הגבוהה והרזה שהזכירה לבורלא "עץ ברוש". השם השתרש והפך לשם העט של ברושי. לאחר סיום לימודיו בגימנסיה גאולה ושירותו הצבאי עבד ברושי למחייתו שנים רבות בבנק התעשיה ובמקביל החל באמצע שנות ה-40 לכתוב שירים.

ברושי מזוהה בעיקר עם רבים מהלהיטים הסלוניים של סוף שנות ה-40 ותחילת שנות ה-50, הוא כתב מעל 200 שירים ואחראי לקלאסיקות דוגמת "הקסם השחור" (כן, הרבה לפני שג'קי מקייטן הפך את השיר לקלאסיקה ים תיכונית, היה זה ניסו דריה מתיתיהו שהפך את המדינה עם שיר הריקוד הסלוני הזה בשלהי שנות ה-50), "קרה זה רק הפעם", "לימון לימונרו", "ירח אדום", "נשיקת שלהבת", "לדוד משה היתה חווה", "אל תיקח הכל ללב", "אלישבע", "אושר", "דומינו", "אני מאוהב", "אולי עוד לא נגמר" ועוד רבים וטובים.

האזינו לגירסת המקור של "הקסם השחור":

בתחילת שנות ה-60, בעקבות סגירת חברת התקליטים "מקולית" והחלפת הבעלות בחברת הד ארצי, לא הוזמנו אצלו יותר שירים והוא לא כתב יותר. במשך רוב חייו עבד שנים בבנק איגוד כמנהל מחלקת הלוואות בסניף תל אביב. ברושי נפטר אתמול בבוקר (שבת) והותיר אחריו אישה ושתי בנות. מועד הלווייתו טרם נקבע.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר