איך הגיעה פרידה הכט מ"האח הגדול" לתיכון בחולון? צפו:

אחרי הריאליט והמסעדה שנסגרה פרידה הכט מצאה את הייעוד שלה באורט אורט מיטרני

פורסם בתאריך: 8.1.18 17:28

המטבח של פרידה הכט לא היה מבייש אף שף מקצועי. תנורים, משטחי עבודה, כלי מטבח מתוחכמים, סירים, מחבתות, סכינים וכל מה שצריך כדי ללמד את תלמידי כיתת הבישול שלה את רזי הקולינריה. ריח הטיגון עולה באוויר. פרידה וחבורת התלמידים טורחים על הכנת ארוחת צהריים ובתפריט שניצלים – עוטפים בפירורי לחם, מניחים במחבת, הופכים ובודקים את גובה הלהבה, שחלילה האוכל לא יישרף ונראה שכולם לא רק לומדים אלא גם מאוד נהנים. שמח במטבח של פרידה.

פרידה הכט, האישה החזקה שעמישראל למד לאהוב בעונה השלישית של "האח הגדול", היא המורה לבישול בתיכון אורט מיטרני בחולון, אבל היא לא כל כך אוהבת שקוראים לה "המורה". "אני משמשת כמנטור לתלמידים שלי, לא רק בנושאי בישול אלא מנטור לחיים, אני מייעצת ועוזרת להם בכל בעיה שצצה".

צפו בכיתת הבישול של פרידה הכט:

איך הגיעה הכט ל"אורט מיטרני"? ארבע שנים אחרי שהשתתפה ב"האח הגדול" ושנה אחרי שסגרה את המסעדה שלה הגיעה ההצעה המפתיעה. "אחרי 'האח הגדול', עברתי תקופה לא קלה, ניסיתי כל מיני עבודות עד שאורנה (אורנה אייזנמן, מנהלת "אורט מיטרני" – י.ל) קראה לי לדגל. מיד התייצבתי ואני נהנית מכל רגע", מספרת הכט.

ולא רק היא נהנית. ניכר שהתלמידים ממש מרוצים והכט מפרגנת להם ואומרת: "הם יכולים להשתתף בכל תכנית בישול, כמה מהם מבשלים מגיל צעיר ובסוף הלימודים במגמת הבישול, הם יקבלו תעודת שף. יש להם פה הזדמנות להוכיח את הכישורים שלהם".

מגמת הבישול היא רק מקום אחד בבית הספר שמחזק את התלמידים וגורם להם להאמין בעצמם. בין המגמות ניתן למצוא מגמת מדיה ופרסום, עיצוב שיער וטיפוח החן, אומנויות העיצוב וכל זה לצד לימודים עיוניים לתעודת הבגרות, שאייזנמן המנהלת זה כבר 12 שנה אומרת עליה, שהיא איננה העיקר. "חשוב לי ולצוות החינוכי שבוגרי בית הספר ייצאו עם תובנות לחיים כיצד להיות אנשים טובים יותר. לא בכדי אחוז הגיוס לצה"ל עומד על 100% ובית הספר זכה לאחרונה בפרס החינוך הארצי של אורט ישראל", מתגאה אייזנמן. הגאווה עוברת גם לתלמידים, שבשיחות איתם חוזרים כולם על אותם הדברים: "הגעתי לאורט אחרי שבשום בית ספר אחר לא האמינו בי ופה נותנים לי תחושת שייכות ויחס אישי, אכפת למורים ממני. זה לא רק בית ספר, זה בית ספר לחיים".

המורה-מנטור פרידה, שיודעת קצת על החיים האמיתיים, מקשיבה לדברים ומבקשת להעביר אל תלמידיה מסר חד וחלק. "עדיף שיתרכזו בלמידת מקצוע ובבניית החיים. אני לא ממליצה לאף אחד מהילדים ללכת לתכניות ריאליטי. הריאליטי זה לא החיים האמיתיים", היא אומרת וחוזרת ללהטט במטבח, להדביק את התלמידים שלה באהבת הבישול.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פעם עולים בחיים ופעם יורדים רק הצלחה ובריאות

  2. רן

    כל הכבוד, אני בוגר מיטרני, כיום מהנדס מצליח.
    המסגרות שרשת אורט מציעות לתלמידים הן יותר טובות מבתי ספר עיוניים שלא נותנים דבר.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר