צילום: איציק עזרא

דיירי הבניין שהופקע בחולון: "אין לנו מושג לאן ובאילו תנאים נתפנה"

מה מבקשים בתמורה הדיירים בבניין שהופקע לטובת הרכבת הקלה ואילו פתרונות מוצעים להם

פורסם בתאריך: 9.1.18 17:33

דיירי הבניין ברחוב ההסתדרות 62 בחולון התכנסו אמש (שני) לישיבה דחופה עם עורכת הדין המייצגת אותם, בעקבות החלטת נת"ע להפקיע מהם את הדירות לטובת הקמתה במקום של תחנת הרכבת הקלה.

כפי שפורסם בתחילת השבוע (ראשון), בעלי דירות בחולון ייאלצו להיפרד מנכסיהם לטובת הרכבת הקלה. חברת נת"ע, המקימה את נתיבי הרכבת הקלה, מבקשת להפקיע 58 דירות מתוך 116 בבניין "רכבת" הממוקם במשולש הרחובות פיכמן, ההסתדרות וכהן בחולון.  זאת, במטרה לאפשר הקמה של תחנות עבור הרכבת הקלה במקום.

בשבועות הקרובים יקבלו תושבי המתחם את צווי ההפקעה ובמקביל, חברת הכשרת היישוב גייסה כבר את חתימותיהם של כמעט כל 116 בעלי הדירות במתחם עבור פרויקט פינוי-בינוי.

במתחם נמצאות 116 דירות בנות כ-60 מ"ר כל אחת. אולם, ה"הפקעה" המדוברת אינה מדברת על הריסה מוחלטת של הבניין אלא שבנת"ע מתכוונים לחלק את מבנה המגורים ולחצותו לשניים, כששתי כניסות (א' וב') יופקעו ושתי כניסות אחרות (ג' וד') יישארו כפי שהן היום.

עו"ד  דנה בירן, המייצגת את דיירי הבניין, מסרה כי "מנסים לקדם פרויקט של התחדשות עירונית, ואנחנו נגד זה. כרגע אנחנו מנסים לקדם פרויקט פינוי-בינוי  שייתר את המהלך בצורה שהיא נכונה יותר מבחינה אורבנית וקניינית ובעצם תפתור את כל העניין הזה. אנחנו נתקלים בלא מעט בעיות, יש סנכרון בין לוחות זמנים של העירייה עם נת"ע, אך הגופים האלה צריכים להבין שזה לא עוד פרויקט פינוי-בינוי, אלא שצריך לתת לו תשומת לב אחרת ולוחות זמנים אחרים".

"המטרה היא דורסנית"

עו"ד בירן, אשר עוסקת בתחום הנדל"ן זה שנים רבות, מציינת כי מעולם לא נתקלה במקרה שכזה וניכר כי עמדותיה נחרצות על רקע היכרותה עם התחום: "אני מטפלת בעשרות פרויקטים של פינוי-בינוי, אלו פרויקטים שרוצים להצעיר את השכונות, לשפר את איכות החיים של הדיירים ולחזק את הבניינים הקיימים. כאן המטרה היא דורסנית מאוד. עושים את זה בסין כשרוצים להקים איצטדיון אולימפי, לא בישראל". עו"ד בירן מוסיפה: "נת"ע רוצים לקחת בניין על רחוב ההסתדרות ולחתוך אותו בחצי. מבחינה קונסטרוקטיבית והנדסית, זה פשוט לא הגיוני".

עו"ד בירן מבקשת לציין שאת עניין ההפקעה צריך ואפשר לפתור בדרך אורבאנית ונכונה. לדבריה, "החברה להכשרת הישוב משקיעה ומוכנה לרוץ בין כל הוועדות כדי לקדם את פרויקט פינוי-בינוי בדרך הולמת, אבל הם נתקלים בקירות ומי שנפגע מזה הם הדיירים, ביניהם קשישים ונכים שברור כי המכה הזאת תהיה אנושה עבורם".

"השעון מתקתק ואין לנו מושג לאן יפנו אותנו"

תמיר קרוואני, מראשי נציגי הדיירים, מסר כי" זה בלתי אפשרי למצוא 58 דירות יש מאין באזור המגורים שלנו. הפיצוי שהתושבים צפויים לקבל עלול להיות נמוך. אנחנו מנסים לקדם פינוי-בינוי על כל המתחם והמטרה שלנו היא שיבנו שני מגדלים במקום הבניין שייהרס. אנחנו רוצים שאנשים יקבלו את הכסף חזרה וכמו בכל פרויקט פינוי-בינוי, שיקבלו גם מקום מגורים חלופי. אנחנו מנסים לקדם את העניינים. כרגע אנחנו נמצאים במשא ומתן באשר לגובה הפיצוי ולגבי אישורי התכניות. כמובן שנילחם אם הפיצוי לא יהיה ראוי".

דני בוסתן, חבר אחר בוועד הדיירים, מבקש להוסיף: "רוב האנשים כבר קיבלו את צווי ההפקעה אבל עוד אין תכנית באופק. השעון מתקתק. יש לאנשים קצת יותר משנה להתפנות אבל עדיין אין ודאות ואין מושג לאן ובאילו תנאים. שוק הנדל"ן היום בעייתי מאוד בלשון המעטה. אני לא חושב שהיה מקרה כזה בארץ ועל כן אי אפשר לנסות להציע פתרון פשטני".

ממשרד התחבורה נמסר כי "במטרה להקל על הליך הפינוי, משרד התחבורה וחברת נת"ע, בתיאום עם עיריית חולון, מחויבים לפעול למתן פיצוי ראוי לכל אחד מהדיירים ולאפשר להם שהות מספקת להסדרת מקום מגורים חלופי. הודעות ההפקעה יימסרו בשבועות הקרובים. לאחר מכן יחל הליך בחינה פרטני של כל אחת מהדירות לצורך חישוב הפיצויים".

מעיריית חולון נמסר כי "במידה שקיימת חברה יזמית, שהגיעה להסכמה עם הדיירים וכתנאי לקידומה של התב"ע במתחם, יש להגיע להסכם מחייב בין הצדדים – היזם, העירייה ומשרד התחבורה. אולם, נכון להיום טרם הושגו הסכמות בנושא". עוד מסרו בעירייה כי המודל שיכול לאפשר את קידומו של פרויקט פינוי-בינוי במתחם פיכמן "מחייב את משרד התחבורה במימון מלא של 58 יחידות הדיור המופקעות".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. זה רצח!

    לקשישים בגיל מסוים זה פשוט גזר דין מוות! שלא לדבר שיש פה זכויות קניין פרטי שמופרות ביד גסה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר