ההצגה של תושבי אגרובנק: תופסים מראש את החניות בתיאטרון

הוועד השכונתי יוצא בפעולות מחאה כנגד מצוקת החניה עם פתיחתו של תיאטרון חולון המחודש

פורסם בתאריך: 14.1.18 15:01

תושבי שכונת אגרובנק המתגוררים בסמיכות לתיאטרון חולון המחודש, החלו בצעדי מחאה נגד מצוקת החניה באזור. ועד הפעולה השכונתי ארגן אמש (מוצ"ש) מספר פעולות שמטרתן להעלות את המודעות לבעיית החניה בעת שבתיאטרון מתקיימים מופעים והצגות. לדברי הוועד, מבקרי התיאטרון תופסים את מקומות החניה של התושבים, הם נאלצים ללכת מרחקים ממקום החניה עד לביתם ולכן דורשים מהעירייה הסדרי חניה אזוריים.

בכרזה שפרסם הוועד השכונתי נקראו תושבי הרחובות השומרון, הגליל, שנקר, הגלבוע, הגלעד ואביבים, להצטרף לצעדי המחאה. בין השאר נכתב בכרזה שהופצה באזור: "נמאס לכם לחזור הביתה ולגלות  שאין חניה? נמאס לכם להסתובב במעגלים כשיש הצגה בתיאטרון ולחכות עד 23:30 כדי שהחניה תתפנה או להחנות מרוב ייאוש בקאנטרי? אנחנו מפסיקים להיות קורבנות ומתחילים לפעול".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

להורדת האפליקצייה באנדרואיד

להורדת האפליקצייה באייפון

הכרזה מפרטת את הפעולות שבהן נקטו התושבים כבר אמש ומתכוונים לנקוט בהן שוב ב-20 בינואר, בעת שתתקיים בתיאטרון הצגת ערב. בין השאר נקראים התושבים להזמין קרובי משפחה וחברים להחנות רכביהם מסביב לתיאטרון ולהחנות במרווחים שתופסים יותר מקומות חניה – "לא נצמדים טמבון לטמבון, משאירים מרווח של מטר כדי לתפוס כמה שיותר שטח". ועד הפעולה מציין שמטרת פעולות אלו היא לחדד את המצוקה של תושבי הרחובות הסמוכים לתיאטרון.

תושב השכונה מסביר: "בעבר, לפני חמש שנים, כשעברתי לגור כאן, ממש צמוד לתיאטרון, בכל פעם שהתקיימה הצגה, היו מעמידים פקחים בכניסה לרחובות הגליל והשומרון ובודקים שהרכבים הנכנסים אליהם הם תושבי הרחוב ורק להם הותרה חניה. אם העירייה לא דואגת לתווי חניה אזוריים, אז לפחות שיחזירו את הפקחים ויקלו על התושבים. החניה הרשמית של התיאטרון היא החניה בקאנטרי ואנחנו לא אמורים לחזור בשעות הערב עם הילדים וללכת במקרה הטוב שני רחובות כדי להגיע הביתה. שלוש שנים העירייה שיפצה את התיאטרון, הם היו יכולים לדאוג לחניה תת קרקעית לבאי התיאטרון אבל לא חשבו על זה".

תושב אחר בשכונה מוסיף: "אני ותושבי השכונה, שרובם עברו את גיל 60, לא צריכים לסבול, ואנחנו בפירוש סובלים, בגלל טעות של המהנדסים של העירייה. זה לא נגמר בחניה, זה ממשיך לצעקות ולצחוקים בקולות רמים ב-23:30 בלילה כשמסתיימת הצגה, בלי להתחשב בתושבים שישנים בבתים הסמוכים, וזה כולל תינוקות, ילדים ואנשים מבוגרים. בנוסף, מבקרי התיאטרון, שלא מוצאים בעצמם חניה, חונים על מדרכות בלי להשאיר מקום להולכי רגל. בקיצור, ברבריות לשמה בחסות עיריית חולון כי אין אפילו דו"חות פיקוח".

תושבת נוספת מציינת: "יש כל כך הרבה מדשאות מסבב לבניין התיאטרון שהיו יכולים לשמש כחניה. שטחים ענקיים של דשא, שהיו יכולים לוותר עליהם לטובת חניה".

כזכור, באירוע חנוכת תיאטרון חולון המחודש, אמר ראש עיריית חולון, מוטי ששון, בנושא זה כי "מבנה התיאטרון כמו המבנים הקיימים האחרים סביבו הם עובדה מוגמרת. אנו מתכננים חניון תת קרקעי אך הדבר ייקח זמן רב לכן אנו בוחנים את הכשרתו של חניון הקאנטרי קלאב והסעת אנשים משם בשאטל. המרחק אינו רב, לכן התאורה והגישה ישופרו ואנו נבוא לקראת התושבים ונתחשב ככל האפשר".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "תיאטרון חולון פועל באותו המבנה עשרות שנים, ואולם במשך השנים גדלה רמת הנסועה ועימה עלתה מצוקת החניה. מדובר בבעיה כלל ארצית ולא מקומית לעיר או לרחוב מסוימים. אגף התנועה בעיריית חולון פועל להוספת חניות בשכונות שבהן ניתן לעשות זאת, אולם לצערנו, בשכונות ותיקות לא ניתן ליצור יש מאין".

עוד ציינו בעירייה כי "במקביל לתכנון שיפוץ התיאטרון, בוצעה בהנחיית ראש העיר בדיקה מעמיקה בנושא על ידי גורמים מקצועיים וכן העירייה מקדמת תב"ע חדשה שכוללת הסדרת חניון תת קרקעי בשדרות קוגל, בתיאום מול חברת נתיבי איילון, שאחראית על תכנון הקו הירוק של הרכבת הקלה ועל ביצועו. מטבע הדברים, מדובר בתהליך ממושך. עם פתיחתו המחודשת של תיאטרון חולון ובשיתוף פעולה עם הנהלתו, מתבצעת כיום הכוונה בולטת לבאי התיאטרון לחניון צפרירים הסמוך, וזאת באמצעות שילוט, אפליקציית WAZE, הודעות באתר התיאטרון ועוד".

 

תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. מוסדי

    סביב המכללה המ$#@!^ של HIT המצב מזעזע ברחובות של ארלוזורוב\ביאליק\טשרניחובסקי\רחל\הופיין- אי אפשר להתמודד עם מאות רכבים של סטודנטים.
    התושבים הנכבדים מתלוננים על יום בשבוע, אבל לנו יום שבת זה היום היחידי שאפשר לחנות סביב המכללה
    עיריית חדלת אישים שהתושב לא מעניין אותה

  2. דודי

    גם אצלנו בקוגל הזוגי חונים כל באי התאטרון ותופסים את כל החניות וגם את המדרכות אחרי 10 סיבובים עם הרכב אנחנו מחנים על המדרכה ובבוקר דו"ח על השמשה העירייה עושה סיבוב על הגב שלנו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר