מי עומד מאחורי הדיסקים המיסיונריים המופצים בחולון?

כ-50 מהפעילים המיסיונרים כבר עובדים בחולון, מארגנים חוגי בית חשאיים וסוחפים אליהם מאמינים חדשים מרחבי העיר

פורסם בתאריך: 1.2.18 10:24

דיסקים המכילים תוכן מיסיונרי נשלחו בימים האחרונים לתיבות הדואר של תושבי חולון. ב"מארז" נמצאו שני דיסקים מאת טום קנטור, הנושאים את השמות "הסיפור שלי" ו"חיים מעוררי השראה". רבים מהתושבים שקיבלו את הדיסקים השליכו אותם לפח, אבל אלה שפתחו והאזינו גילו כי מדובר בתכנים מיסיונרים הקוראים להצטרף ליהודים המשיחיים, המכונים גם "ישועיים".

בסרטון הראשון מופיע אדם המזדהה בשם טום קנטור ואומר: "אני רוצה לספר לכם על אחד הדברים הגדולים שקרו לי בחיים…" ומתאר איך בבגרותו גילה את הנצרות ששינתה את חייו ואת הרגעים שבהם הנצרות הפכה אותו לאדם חופשי ומאושר. רוב תוכנו של הדיסק משבח את הנצרות ומטיף להתחבר אליה".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בניסיון לברר כיצד פועל ארגון היהודים המשיחיים בארץ בכלל ובחולון בפרט, יצרנו קשר עם מספר הטלפון המודפס על הדיסקים. לאחר סדרה ארוכה של שאלות חקרניות, נערכה לבסוף פגישה בשעת לילה מאוחרת על ספסל מבודד בגינת הרצל בעיר, אליה הגיעו גבר ואישה, שסיפרו מה מניע אותם להתנהל בחשאיות כה גדולה: "אנחנו רדופים כל חיינו. מצד אחד, אנו מייצגים זרם בנצרות נוצרים שהרבה נוצרים מתנגדים אליו, ומצד שני רבים מהיהודים רואים בנו מיסיונרים. מלבד זאת, אנו רגילים שגורמים גזעניים מתחזים לעיתונאים אך מתברר בהמשך שהם מעוניינים לפגוע בנו. מלבד זאת, אנו חוששים שהתושבים בחולון יזהו אותנו משום שאנו סופגים מדי יום קללות ונאצות מאנשים ומשתדלים מאוד להימנע מזה".

נציגי הארגון מסבירים את תפישת האמונה שלהם: "אנו פלג בנצרות שמאמין שישוע (ישו) הוא יהודי. אנו נוצרים שמאמינים בדת היהודית ומקווים לקרב כמה שיותר יהודים אלינו. היהודים המשיחיים מאמינים שישוע היה בורא עולם בכבודו ובעצמו, ולא רק נביא בשליחות ה'. אנו מאמינים שאלוהים אינו אחד, אלא שלושה אלים. אנו מאמינים שהכתובים, התנ"ך והברית החדשה, נכתבו בהשראה אלוהית, ומטרתם להדריך את האדם ולספק לו תשובות לשאלות קיומיות. אנו מאמינים שישוע הוא משיח ישראל ושהוא בא אל העולם כדי לכפר על חטאינו. אין עוד יהודי כמוהו בהיסטוריה שעמד בכל הנבואות התנכיות והגשים אותן במלואם".

בעולם כיום יש כרבע מיליון איש מגדירים עצמם כיהודים משיחיים. היהודים המשיחיים בארץ משלמים מסים, משרתים בצה"ל, מתנדבים בארגונים שונים וחיים ברחבי הארץ. בארגון החרדי "יד לאחים" אומרים שיש בישראל כ-12 אלף מהם, אבל אנשי הקהילה אומרים שמספרם קטן בהרבה, רק אלפים ספורים.

לדבריהם, בחולון פועלים כיום לא פחות מ-50 נציגים של היהדות המשיחית ובנוסף הם מציינים כי הצליחו לסחוף אליהם פעילים חדשים מתושבי חולון בעקבות הפעילות בעיר. "ברור שהפעילות מצליחה", הם מעידים, "התחלנו לפני כשלוש שנים כקבוצה של ארבעה אנשים בתוך בית, וכעת אנחנו 50. אנו מאמינים שנסחף את כולם אלינו בסופו של דבר".

מלבד חומרי הסברה שהם מחלקים בתיבות הדואר, הפעילות בחולון מתרחבת גם אל חוגי בית. "אנחנו אוספים אנשים ברחוב ומסבירים להם על הפעילות שלנו, מזמינים אותם לחגים ולמסיבות, והכל כמובן נעשה תחת חשאיות וסודיות רבה".

ההתנגדויות שבהן הם נתקלים חדשו לבקרים לא מרתיעות אותם. "אנו עוברים מדי יום מסכת של השפלות וקללות מאנשים שמזהים אותנו, המצב לא נעים. היתה פעם אחד קטטה שהיכו פעיל שלנו ובנס הוא נמלט, אבל אנחנו נמשיך לפעול במטרה לחבר אלינו כמה שיותר מאמינים ולהגדיל את הקהילה". את כל הפעילויות עושים הפעילים בהתנדבות, חלקם עובד בעבודות רגילות ומתנדב בשעות אחרי הצהריים והערב ואחרים חיים מכספי תרומות.

בסיומה של השיחה, הם מבקשים לציין: "אנו אנשים טובים. לא באנו להזיק לאיש. זכותנו להטיף לאנשים על אמונתנו, רק בבקשה, כשאתם רואים אותנו ברחוב, אל תנהגו כלפינו באלימות. אנו אוהבים אתכם".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. השקר המשיחי

    אני יכול להרחיב מכאן ועד הודעה חדשה. ממליץ לראות את השיעורים של הרב אהרון לוי "מי מפחד מתורה שבעל פה". ובנוסף את הסרטון "מופע השקרים של איתן ומוטי". ובכל זאת, השקר המשיחי על קצה המזלג:

    קודם כל, משיחי ביוונית זה christian (נוצרי בעברית). במקום לקרוא לעצמכם יהודים נוצרים, אתם עובדים על עצמכם ומנסים לעבוד על כולם ומשתמשים במשחק מילים זול. הזרם היהודי המשיחי נוצר לפני כשישים שנה בארה"ב, הוא זרם נוצרי אוונגליסטי מובהק, ואין לו שום קשר ליהודים נוצרים הקדומים (מי שלא מאמין לי שיבדוק בויקיפדיה בערך "יהדות משיחית"). בנוסף לאבסורד הזה, היהודים המשיחיים אומרים שהרבנים שקרנים ורמאים ויוצאים נחרצות נגד התורה שבעל פה, בעוד שהם בעצמם מאמינים בתורה שבעל פה! בתורה לא רשומים שמות החודשים (מופיעים רק כמה שמות בודדים במגילת אסתר), ובנוסף לא רשום כמה ימים יש בחודש, מתי מתחיל ונגמר כל חודש ועיבור שנים. ישנה רק מצווה לבית דין רבני לקדש את החודש (שמות, י"ב, א'-ב'). לוח השנה העברי כיום מבוסס על פסיקתו של רבי הלל, בנו של רבי יהודה הנשיא. אתם מבינים את האבסורד והצביעות? לוח השנה העברי, שמן הסתם המשיחיים הולכים אחריו, כי הם חוגגים חגים יהודיים, כמו הרבה דברים שלקחו מהיהדות ומהווים חלק בלתי נפרד מאורח חייהם, מתבסס על לוח שנה שרב פסק, והם ברוב חוצפתם אומרים שהרבנים רודפי בצע והמציאו את התורה שבעל פה כדי לשלוט בעם! בעוד שבלי תורה שבעל פה – אי אפשר לדעת בכלל מתי לחגוג את החגים העבריים! בנוסף הם גם חוגגים חנוכה, שהוא חג שרבנים פסקו לחגוג, וגם חלקם מקיימים בר מצווה ובת מצווה שכלל לא מוזכר בתורה! בנוסף, הם עושים מיש-מש עם הגמרא ומעוותים אותה כדי להוכיח את משיחיותו של ישו, בעוד שהם עצמם אומרים שהיא שרק וכזב!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר