סילמן. "נמזער נזקים לסוחרים"

מנכ"ל עיריית חולון: "המרכזים המסחריים בעיר יעברו מהפך"

יוסי סילמן מנכ"ל העירייה בכנס לה"ב בשורת הבטחות לבעלי העסקים והתושבים בחולון לקראת ההתחדשות העירונית שבפתח

פורסם בתאריך: 7.3.18 11:23

כנס לה"ב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל) הראשון בעיר חולון התקיים אמש (שלישי) במדיטק חולון, ביוזמת רועי כהן, נשיא לה"ב הארצי וסגן ראש עיריית חולון, גלי שמיר ואיילת שחר, מנהלות הסניף המקומי. בכנס עלו סוגיות בעלי העסקים בעיר בעיקר לנוכח עבודות הרכבת הקלה וההתחדשות העירונית שבפתח.

את הכנס כיבדו בנוכחותם יוסי סילמן, מנכ"ל עיריית חולון, זוהר נוימרק, סגן ראש העיר ויותר ממאה תושבים, רובם מהמגזר העסקי בעיר, שבאו לשמוע על התכניות לעתיד ולהשמיע את תלונותיהם על נושאים שונים.

את הכנס פתח כהן, נשיא להב הארצי המכהן גם כסגן ראש העיר, שהכריז בפתח דבריו כי "בעל עסק בחולון צריך להרגיש שהעירייה איתו ולא נגדו. המטרה שלנו היא לייצר דיאלוג משותף בין בעלי העסקים לעירייה, בעלי העסקים בעיר הם מנוע הצמיחה של העיר וחייבים שירגישו כי העירייה עושה כל מאמץ כדי לתמוך ולסייע. המטרה היא לתת כלים וידע מקצועי לפיתוח העסקים בעיר חולון".

בעלי העסקים בעיר דרשו לקבל מידע אמין ועדכני לגבי תכניות התעבורה, הרכבת הקלה וההתחדשות העירונית על ידי סילמן. מנכ"ל העירייה רשם לפניו שורה של נושאים שעלו מן השטח ובראש ובראשונה את הצורך להעניק תמיכה וסיוע לבעלי העסקים ברחוב סוקולוב אל מול נת"ע, וציין כי "בעלי העסקים חייבים להרגיש כי העירייה היא יד אחת איתם בדרישה למזער את הפגיעה שלהם ביכולת להתפרנס עם התחלת עבודות הרכבת הקלה בחולון".

יוקמו חניונים עירוניים, יוספו פחי אשפה

סילמן ציין כי הטיפול בחזות העיר נמצא בראש סדר העדיפויות שלו: "לפעמים אני מוצא את עצמי רודף אחרי משאיות אשפה וזאת כדי לוודא שהם מבצעים את תפקידם וכבר רואים את השיפור בשטח. בקרוב נפרוס 1,500 פחי רחוב בכל העיר על מנת להקל על התושבים. חשוב לזכור יש מבנים רבים שעדיין נמצאים ללא מסתור לפחים, לכן רואים פחים בחוץ אבל גם זה יטופל".

נושא נוסף שעלה לדיון הוא ההתחדשות העירונית עם תכניות פינוי-בינוי ותמ"א, ולגביו מסר סילמן: "הנושא דורש מאיתנו מאמצים מאוד גדולים. זו לא חוכמה רק לבנות ואנו מקדישים מחשבה רבה להיכן תפונה האוכלוסיה. לדוגמה, מבנים רב תכליתיים שבבוקר ישמשו כגנים ואחרי הצהריים כמתנ"סים. בתל גיבורים נקים מינהלת שתרכז את כל נושא הטיפול בין הדיירים לקבלנים, הכל יעשה במחשבה ובתכנון. המרכזים המסחריים בקריית שרת, בג'סי כהן ובכיכר ויצמן יעברו מהפך. התקציבים אושרו והעבודות יחלו כבר השנה".

בנושא מצוקת החניה בעיר, מסר סילמן: "החניה הפכה לבעייתית במיוחד בסוקולוב. אנו בוחנים פיילוט במסגרתו תותר החניה לשעתיים לכל רכב וזאת כדי ליצור תחלופה ברחוב. כמו כן יש כוונה להפוך חניונים בבעלות העירייה, כמו החניון של ביטוח לאומי, לחניונים ציבוריים, ואנו במשא ומתן עם המשטרה בנושא".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

מדוע קיבלו הסוחרים הודעות על הפקעת קרקעות

עבודות הרכבת הקלה הוא עוד נושא שעלה בכנס, ולדברי סילמן, "הנושא מטופל ברמות הגבוהות בעירייה מול נת"ע ומשרד התחבורה, ואנו בשיתוף פעולה איתם. אני מעריך שהתכנון ייקח כשנתיים ובעוד ארבע שנים העבודות ייצאו לדרך. נכון לעכשיו, רק בפינת הרחובות פיכמן-ההסתדרות הגיע נת"ע להסדר עם הדיירים על פינוי-בינוי היות ששם הולכת לקום תחנה ראשית של הרכבת".

סילמן התייחס גם לתלונותיהם של הסוחרים במקום שטענו כי נציגים של נת"ע הגיעו לחנויות שלהם ואף קיבלו מנת"ע הודעות בכתב על הפקעות קרקע. לדברי סילמן, "לא ידענו על כך ומאוד הופתענו ונושא זה ייבדק על ידי העירייה. כל הדברים ייעשו בשיתוף פעולה והמטרה היא למזער נזקים כמה שאפשר. לכן, אנו מקימים גוף מלווה מול נת"ע שיעזור ויטפל בבעיות כאלו כמו גם איישנו מנהלי רובעים שתפקידם יהיה לטפל בבעיות התושבים בצורה יעילה ומהירה".

שמיר ושחר, יו"ריות לה"ב חולון, סיכמו את המפגש הראשון של לה"ב בעיר כמוצלח וציינו: "לכנס הגיעו בעלי עסקים ממקומות שונים בעיר ומתחומי דעת שונים. היתה נוכחות יפה של בעלי עסקים מסוקולוב והסביבה שהגיעו לקבל תשובות על עתיד הרחוב הראשי בעיר. שמחנו לראות חיבורים שנוצרו במהלך הכנס, היכרויות חדשות ושת"פים מוצלחים. אנו נמשיך לפעול לטובת העסקים בעיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלי דבש

    היה מפגש מענין מאוד נקווה לקבל תשובות לשאלות שנשאלו במפגש להב תודה מראש מסגן ראש העיר ועוד רועי כהן שהעיריה בעד בעלי העסקים בחולון.ישר כח

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר