צילום: עיריית חולון

"בשלוש השנים הבאות, לא יהיו שביתות בצהרונים"

הבוקר נחתם ההסכם הקיבוצי עם עובדי רשת קהילה ופנאי שישפר את תנאי העסקתם של כ-850 עובדים בחברה, ביניהם סייעות הצהרונים

פורסם בתאריך: 13.3.18 15:23

ההסתדרות והנהלת רשת קהילה ופנאי חולון חתמו הבוקר על הסכם קיבוצי ראשון אשר יחול על עובדי רשת קהילה ופנאי חולון. ההסכם ישפר באופן ניכר את תנאי העסקתם של כ-850 עובדות ועובדים בחברה שאחראית על הצהרונים ופעילויות הקהילה, התרבות והספורט לתושבי חולון. לצד תוספות השכר השנתיות, ההסכם כולל גם תוספות שכר ייחודיות לסייעות, מענק חתימה, קרן השתלמות, ימי בחירה, הגדלת מספר ימי החופשה, תשלום מחלה מהיום הראשון ועוד.

יו"ר ההסתדרות במרחב חולון-בת ים, אלי נעים, אמר היום: "הצלחנו להחזיר לעובדי רשת קהילה ופנאי את כבודם ומעמדם, בד בבד עם שיפור משמעותי בתנאי העסקתם וההורים של הילדים יכולים להיות רגועים – לא יהיו השבתות בשלוש השנים הקרובות".

יותר משנה נמשך המשא ומתן שלווה בעליות, מורדות ובאיומי שביתה. בוועד הפעולה של העובדים מספרים כי "כדי להיכנס למשא ומתן נדרשנו לארגן כשני שליש עובדים ואת הפעולות ביצענו בשקט. ברגע שהשגנו את החתימות, הנהלת הרשת בדקה אותן לראות שהכל אמיתי ואז הגשנו רשימת נושאים ודרישות ויצאנו לדרך, שלא היתה קלה. אפילו אתמול, החתימה על ההסכם, שנקבעה לשעות הבוקר, נדחתה לצהרים בגלל פערים של הרגע האחרון אבל לפחות יצא דבר טוב. השגנו שקט תעשייתי למאות עובדים וכן גם להורים שייהנו משקט למשך שלוש שנים".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

שכר הסייעות יועלה ל-30 שקל לשעה
תוקף ההסכם שנחתם הוא למשך שלוש שנים, והוא יחול על כל עובדי הרשת המועסקים במועד החתימה, עובדים שיועסקו בעתיד ברשת במשרה חודשית ועובדים שעתיים אשר צברו ותק הגבוה משנתיים וחצי ומועסקים למעלה מ-40 שעות חודשיות. על פי ההסכם, נקבע כי בכל שנה במשך שלוש שנים, ייהנו העובדים מתוספת שכר בגובה 3%. שכר הבסיס של הסייעות, אשר מהוות חלק משמעותי מכוח האדם של הרשת, יועלה ל-30 שקל לשעה ולמדריכות החינוכיות בתכנית "ניצנים" הוא יועלה ל-37 שקל. לזה, כאמור, תתווסף גם תוספת השכר בשיעור 3% בכל שנה.

כמו כן הוסכם כי לעובדים בעל ותק של שנה ומעלה תיפתח קרן השתלמות. עובדים שלהם ותק של מעל שנה יקבלו מענק חתימה שינוע בין 800 שקל ל-1,600 שקל בהתאם לוותק ולהיקף משרתם. עוד הוסכם, כי מספר ימי החופש בשנה יגדל ל-22 ימים לעובדים המועסקים חמישה ימים בשבוע, ול-26 ימים לעובדים המועסקים שישה ימים בשבוע. עובדים בעלי ותק של חמש שנים ומעלה יקבלו שלושה ימי בחירה בשנה. שלושה ערבי חג בשנה יהיו ימי חופשה על חשבון המעסיק. כאשר עובדים שיידרשו לעבוד במועדים אלו, יקבלו על כך שכר כפול ומכסת ימי המחלה תגדל ל-25 ימים בשנה בתשלום מלא החל מהיום הראשון. גובה השי לחג שיקבלו העובדים פעמיים בשנה נקבע על סך שנתי של 700 שקל. בנוסף, הוסכם כי העובדות יצורפו לעמותה לקידום מקצועי "שחר און" אשר תממן להם סמינרים מקצועיים.
במעמד חתימת ההסכם השתתפו יו"ר ההסתדרות במרחב חולון-בת ים אלי נעים, מזכירת האיגוד המקצועי מהמרחב מזל דמתי, היועמ"ש של מרחב חולון צבי שפר וחברות ועד הפעולה ברשת – אתי ראובן, דינה מטרסו, דליה עשור, חמוטל טל כהן, ליזה כהן, עדנה לוברני, ענת סגל ותמי איזנברג. המו"מ על ההסכם לווה על ידי עו"ד גלי שטיינברג מהמחלקה המשפטית בהסתדרות ועל ידי עדי סופר מאגף הכלכלה בהסתדרות. נציגות ועד הפעולה הוסיפו כי: "ההשקעה והמאמץ השתלמו והוכיחו את עצמם. אנו מברכות על ההסכם ומודות מקרב לב לאנשי ההסתדרות ולמרחב חולון בפרט. תודה מיוחדת למזל דמתי, מזכירת האיגוד המקצועי, על ההכלה ועל האחריות שנטלה על עצמה לגשר בין הצדדים בתנאים מורכבים ובמצבי משבר. תודה גם להנהלת הרשת שניאותה להביא את המו"מ לקו הסיום לטובת כל הצדדים".

מהנהלת רשת קהילה ופנאי נמסר: "רשת קהילה ופנאי מברכת על ההסכם ושמחה תמיד לשפר את תנאי העובדים. הרשת תמשיך לחבק ולטפח את עובדיה כפי שעשתה עד היום".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר