הלחץ הכריע: מופעו של יהונתן גפן לא יתקיים בבית יד לבנים

ההורים השכולים לחצו והנהלת תיאטרון חולון החליטה להעביר את המופע למרכז לתיאטרון בובות בעיר

פורסם בתאריך: 28.3.18 10:37

לאחר שעשרות משפחות שכולות פנו אל ראש עיריית חולון מוטי ששון, בדרישה לבטל את הופעתו של יהונתן גפן בבית יד לבנים בעיר, במסגרת פסטיבל ימי זמר בחולון בשבוע הבא, החליטה אמש (שלישי) הנהלת תיאטרון חולון להעביר המופע לאולם תרבות אחר בעיר.

החלטת הנהלת תיאטרון חולון התקבלה אתמול בשיתוף עם יהונתן גפן ולפיה יועבר לאולם תרבות אחר בעיר את המופע "שיחות שלא נענו" של יהונתן גפן שיעלה בפסטיבל ימי זמר המתקיים בחול המועד פסח בתיאטרון חולון. זאת, בעקבות פנייתם של נציגי 80 המשפחות השכולות לראש העיר לבטל את הופעתו של גפן כיוון שלדבריהם גפן תמך "במחבלת עהד תמימי שהסיתה לרצח יהודים" ואף הביע "הבנה כלפי מחבלים שמתפוצצים באוטובוסים". במכתב אל ששון ציינו נציגי המשפחות השכולות: "לא הגיוני שגפן יקבל במה בבית יד לבנים. בית יד לבנים הוא אתר הנצחה לחללי צה"ל שנפלו בעודם מגנים עלינו. כולנו מממנים את בתי יד לבנים ברחבי הארץ ואיננו מעוניינים לממן מופע לאדם פוגעני זה".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

אולם, לאחר פגישה אישית בין מנכ״ל התיאטרון ובין קבוצת הורים שכולים תושבי חולון, שהתקיימה אמש בתיאטרון שבתוכו פועל גם בית יד לבנים, הוחלט כי מופעו של יהונתן גפן יתקיים כמתוכנן ביום רביעי ה -4.4.18 אך יעבור למרכז לתיאטרון בובות בחולון.

בתגובה דברים נמסר מעיריית חולון: "עם כל האמפתיה העמוקה שרוחש ראש העיר למשפחות השכולות, הוא סבור שאין זה נכון להתערב בשיקולים אמנותיים ומקצועיים של מוסדות התרבות בעיר חולון".

"עיריית חולון ותיאטרון חולון משמרים ומקדמים אמנות וזמר עברי. בפסטיבל ימי זמר בחולון יופיעו אמנים בעלי דעות מגוונות וביניהם יהונתן גפן מזה ואריאל זילבר מזה. אנחנו מאמינים בחופש הביטוי כערך מרכזי בחברה דמוקרטית ומתנגדים לחרמות ולסתימת פיות".

תגובות

2 תגובות
  1. מוטי

    מה קרה…
    המופע של אייל גולן התקיים למרות המחאות..
    הכל שיקול כלכלי…בעיריה ראו שמכיר הכרטיסים הצטמצמה אז העבירו לאולם שמכיל כ-180 איש..לעומת 450 בבית יד לבנים…וכך נמנעו מעימות וסידרו את הכיס.
    המחאות למופע של אייל גולן היו רבות יותר…אבל כל הכרטיסים נמכרו אז למה שנפסיד כסף.
    ככה עובדת העיריה ושלא יעבדו עליכם.
    ליבי ליבי עם המשפחות השכולות.

  2. אחת העם

    טוב מאד לא יזכה להופיע בבית הקדוש של הבנים שהקריבו את חייהם למען שהוא יחיה וימשיך ללכלך על נופלינו
    הבן שלו לא התגייס שיתפוצץ הוא וכל זרעו
    ראש העיר תספור את הימים שאתה תעוף מעירית חולון

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר