עולה לאוויר על עקבים: הפודקאסטרית המובילה מחולון

דנית בן דוד מגישה מביתה בחולון את הפודקאסט המצליח "על עקבים"', יש לה מאות מאזינים ובעיקר מאזינות שלומדות כיצד לג'נגל בין אימהות ליזמות

פורסם בתאריך: 7.4.18 10:43

מהפכת הפודקאסטים – "הסכת" בעברית ובמילים אחרות – תכנית רדיו עצמאית – נמצאת בעיצומה. בישראל פועלים מאות פודקאסטים וביום שישי האחרון אף התקיים כנס מגישי הפודקאסטים הישראלים הראשון בארץ.
פודקאסט הוא תכנית רדיו (או טלוויזיה) המופצת באינטרנט דרך מנוי חינמי או בתשלום, ואפשר להאזין לה בכל זמן ובכל מקום. למרות שמדובר בתחום שבו הרוב המוחלט של המגישים הם גברים, בלטה ביניהם פודקאסטרית אחת, חולנית גאה ונמרצת, שהצליחה להפוך את התכנית שלה לקבועה, מוצלחת ומרתקת. בראיון ל"השקמה-חולון" מספרת בן דוד על יזמות ועל התכנית שאותה היא מגישה באופן קבוע – "פודקאסט על עקבים" – שעוסקת בנשים ומראיינת נשים.

להאזנה לפודקאסט על עקביםליחצו

בן דוד. "יותר פודקאסטריות"

דנית בן דוד, בת 35, נשואה ואמא לאיתי (בן כמעט שנתיים), נולדה וגדלה בעיר חולון ולמדה בבית הספר החקלאי מקווה ישראל. היא דוד שירתה בצבא כחיילת מג"ב, יצאה  לקצונה ושירתה בתפקידי שלישות במשך ארבע שנים וחצי. כשהשתחררה, טסה לדרום אמריקה, חזה ללימודי מדעי ההתנהגות, כלכלה ומשאבי אנוש, אבל עזבה לפני סיום התואר. בהמשך, היא מספרת: "עבדתי באחד הבנקים הגדולים במשך שבע שנים ועזבתי לטובת עסק עם בעלי – אנחנו מנהלים עסק לפיתוח תוכנה לאתרי מסחר אלקטרוניים".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

איך הגיעה מכאן להגשת פודקאסט? "נחשפתי לעולם  הפודקאסטים לפני מספר שנים, האזנתי בעיקר לאלה בחו"ל שקשורים ליזמות ועסקים כדי לשאוב השראה ולקבל רעיונות. בשנים האחרונות הפודקאסטים מתחילים גם להיות פופולריים בישראל, דבר  שמשמח אותי מאוד ויש היום המון פודקאסטים איכותיים ומצוינים ששווה להאזין להם. אני מאזינה כיום בעיקר לפודקאסטים ישראליים, ביניהם 'פופקורן' של ליאור פרנקל, 'חושבים טוב' של יהודית כץ, 'חיות כיס' של כאן 88 ו'עושים היסטוריה' של רן לוי".

את ה"פודקאסט על עקבים" הקימה בן דוד מתוך צורך שלה כאם טרייה שמנהלת עסק ומנסה להבין איך לג'נגל בין ניהול העסק לניהול הבית.

"הפודקאסט על עקבים הוא פודקאסט על יזמות ואימהות ומטרתו לתת השראה, ידע וכלים פרקטיים לאמהות עצמאיות ולאמהות לעתיד שמעוניינות לצאת לדרך עצמאית אבל חוששות לעשות את השינוי או לא בטוחות איך לעשות אותו. בכל פרק מתקיימים ראיונות עם נשים (ואמהות) עצמאיות על יזמות, אימהות והג'ינגול בין השניים. אמהות עצמאיות מגיעות לספר את הסיפור האישי שלהן, איך הן הפכו לעצמאיות ואיך הן משלבות את ניהול העסק והאימהות".

את ההשראה לפודקאסט ראיונות שאבה מ-MIXERGY, תכנית ראיונות פופולרית של אנדרו וורנר (Andrew Warner) שבה הוא מראיין יזמים על ההצלחה ועל העשייה שלהם. "חוץ מזה", אומת בן דוד, "אני מאזינה באופן קבוע לפודקאסטים ומנסה ללמוד עוד ולהשתפר כל הזמן". יש לציין כי הקמת פודקאסט כרוכה גם בצד טכני – החל מביצוע מחקר, ציוד אלקטרוני ודיגיטלי, תוכנות עריכה, ציוד צילום ווידיאו וייעוץ לאורך כל הדרך בכל מה שקשור לצד הטכני.

האם לדעתך תחום הפודקאסטים הוא תחום גברי?

"שאלו אותי את השאלה הזו ואחרי שהתחלתי בעצמי להקליט גיליתי שנשים רבות מאוד נהנות מלהאזין לפודקאסט ושיש לא מעט נשים שמקליטות כיום פודקאסטים, אז לדעתי זו בעיקר סטיגמה. אני צופה שהולכות להיות הרבה יותר פודקאסטריות בשנים הקרובות".

כאישה שעוסקת בהעצמה נשית, מה היחס שלך לענייני ההטרדות והדרת הנשים?

"אני לא ראיתי מעולם איך הנשיות שלי אמורה להשפיע על התפקוד שלי. עשיתי קורס צניחה בצבא ויש לי כנפי צניחה על אף שיש לי פחד גבהים. בנוגע להטרדות, זו בעיה חמורה שיש לתת עליה את הדעת ולוודא שמקרים של הטרדה וניצול מיני לא יקרו".

אילו תגובות קיבלת על הפודקאסט שלך?

"נשים אמרו לי שהוא מלא בתובנות ושהוא נותן להן המון השראה וכוח. קיבלתי תגובות גם מגברים, אבות שמרגישים שזה יכול לתרום גם להם. הפידבקים האלה הם שנותנים לי את הדרייב להמשיך בעשייה שלי".

לסיום מבקשת בן דוד לומר: "כאישה יזמית אני מרגישה שיש לי משענת מהעיר חולון. יש כאן את המחלקה לקידום מעמד האישה של העירייה שמנהלת את פורום נשות העסקים של חולון, פורום שבעבר הייתי חלק ממנו. יש פעילויות, סדנאות וקורסים שמוצעים לתושבות חולון".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר