פקק תנועה בחולון
פקק תנועה בחולון

מה עושים החולונים בעת הנהיגה? תופתעו לשמוע

יותר ממחצית הנהגים מחולון שנבדקו על ידי עמותת או ירוק בזמן נהיגה היו עסוקים בפעילויות נוספות מסכנות חיים

פורסם בתאריך: 26.4.18 09:37

כמה מנהגי חולון עסוקים רק בנהיגה בעת הנהיגה? כמה מהם קוראים עיתונים תוך כדי, מדברים בטלפון או אוכלים? מסקר שערכה לאחרונה עמותת אור ירוק עולה שהחולונים ממש עסוקים כשהם נוהגים ובכך הם מסכנים את עצמם ואת סביבתם.

סקר חדש שביצעה עמותת אור ירוק קובע כי מחצית מנהגי חולון אינם מרוכזים בנהיגה אלא בדברים אחרים. במהלך הבדיקות שביצעו סוקרי העמותה נבדקו כ-9,000 נהגים ב-140 רשויות, ביניהן גם העיר חולון. את הסקר ביצעו חברי קבוצת הנוער של "אור ירוק", שניאור חשין ומתנדבים בתכנית החונכות של פרח בחולון.

בחולון נדגמו 141 נהגים ומהנתונים שנאספו עולה כי 54% מהנהגים היו עסוקים בפעולות אחרות בזמן הנהיגה: 27 נהגים שוחחו בטלפון ללא דיבורית, 36 נהגים החזיקו את הטלפון בידם, ארבעה נהגים קראו עיתון או ספר, שבעה נהגים התאפרו או התגלחו, שני נהגים אכלו בעת הנהיגה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

מסקר שפרסמה לאחרונה עמותת אור ירוק עולה כי 95% מהציבור חושבים שלהתעסק בטלפון הנייד בזמן נהיגה זה עניין מסוכן אך ל-54% מהם לא מפריע להודות שהם עושים זאת. עוד עולה מהסקר  ש-53% הודו שהם מדברים ללא דיבורית בזמן נהיגה ו-86% עם אוזניה או דיבורית.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה , מסר כי "כדי לצמצם את התופעה המסוכנת של נהגים העסוקים בהיסח דעת בזמן נהיגה, הגיע הזמן שהמדינה תילחם בנהגים שמזלזלים ומסכנים את חיים של כולנו באמצעות הגברת הנוכחות המשטרתית בכבישים והגברת ההרתעה. כשנהג יראה ניידת משטרה בכביש, הוא לא יחזיק את הנייד ביד, לא יתגלח ולא יסיט את פניו מהדרך. אם היו מספיק ניידות משטרה בולטות בכבישים, הנהג הישראלי היה חושש יותר והרבה תאונות וחיי אדם היו נחסכים".

קיראו עוד באותו עניין:

יותר מ-5,000 דו"חות תנועה נרשמו בחולון מתחילת השנה

מה הסיכוי של תושב חולון להיפגע בתאונת דרכים? כל הנתונים

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר