גינת כלבים בגן כספיון
גינת כלבים בגן כספיון

בעלי הכלבים בחולון: גינות הכלבים בעיר מוזנחות ובלתי ראויות

בפנייה למוקד העירייה קיבלו את התשובה: "חולון היא עיר הילדים, לא עיר הכלבים"

פורסם בתאריך: 29.4.18 12:08

תושבים רבים בחולון מוחים על אוזלת ידה של העירייה בנוגע לאכיפת איסוף צואת הכלבים מהמדרכות ועל העדר תשתיות בגינות הכלבים. בחולון  מצויים מספר גינות כלבים בגדלים שונים, אשר תוכננו ונבנו על ידי האגף לגנים ונוף בשיתוף הווטרינר העירוני.

למערכת "השקמה-חולון" הגיעו תלונות רבות על אי תחזוקה של גינות כלבים, על העדר מתקנים ועל חוסר תאורה בלילה. מנגד, תושבים רבים מתלוננים על צואת כלבים המלכלכת את רחובות העיר, ככל הנראה כתוצאה של חוסר אכיפה של חוק איסוף צואת כלבים.

מתחמים לכלבים וגינות הכלבים בחולון נמצאים בכמה מוקדים בעיר: חורשת היובל, גן הבנים, חורשת נווה ארזים, ברחוב העלייה השנייה, גן מוטה גור, גן קריית עבודה, מתחם העצים בנאות שושנים (הפתוח באביב ובקיץ בלבד), גן שומרון וגן מטולה.

אחת מבעלו הכלבים מציינת כי "גינות הכלבים רחוקות יחסית וגם לא שוות שנגיע אליהן. או שהן קטנות בצורה מגוחכת, או שהן מטונפות, ובזה אפשר גם להאשים את בעלי הכלבים. הן גם לא יכולות לשמש את בעלי הכלבים בשעות החשיכה כי אין בהן תאורה".

לדבריה, "צריכים לעשות לגינות מייקאובר רציני: לשים דשא במקום חול מזוהם, להתקין שער כניסה כפול עם גדרות נורמליות בגובה סביר, כדי שגם כלבים גדולים לא יוכלו לקפוץ מעליהן, ולהכניס מתקנים שהם לא שבורים או מתפרקים. יש די הרבה גינות כלבים בארץ שאפשר לקחת מהן דוגמה".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

תושבת שכונת אגרובנק אומרת: "עברנו מתל אביב, שהיא גן עדן לכלבים, והגענו לחולוו שמורגש שפחות משקיעה בכלבים. הגינה הקיימת בשומרון מוזנחת ואינה מזמינה וגם מרוחקת יחסית מאזור המגורים. יש בשכונה המון כלבים שמשוועים לפיסה קטנה של דשא לרוץ ולפרוק בה אנרגיה ואין כזאת וחבל".

עוד מתלוננים בעלי הכלבים כי גם במתקני איסוף הצואה, חסרות שקיות  ובאופן כללי הם טוענים כי הגינות אינן ראויות לכלבים, הן קטנות, לא נעימות וחשוכות. "פנינו מספר פעמים לעירייה בכלל ולראש העיר בפרט ונאמר לנו במילים האלה: 'חולון עיר הילדים, לא עיר הכלבים'".

מעיריית חולון  נמסר בתגובה: "מומלץ כי המתלונן יפתח פניית מוקד ספציפית בזמן אמת על מנת שניתן יהיה לבדוק ולטפל. באופן כללי, יש תשע גינות לכלבים ברחבי העיר כאשר חלקן אכן קטנות וחלקן מרווחות. גינות אלה מנוקות באופן קבוע ולאחרונה נוספו בחלקן ספסלים חדשים והצללות. בכל מקרה, התלונות תיבדקנה. יש לציין, כי הגינה בגן הבנים והגינה שצמודה לגן העץ הנדיב עומדות לעבור שיפוץ בקרוב וכמו כן שלוש גינות חדשות ומרווחות עומדות לקום בקרוב בשדרות לוי אשכול, בפארק הנוער ובג'סי כהן.

קיאו עוד באותו עניין: 

בשורה לאוהבי הכלבים: גינות כלבים חדשות יוקמו בחולון

תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. מוסדי

    אל תפריעו לעירייה לתכנן עוד תערוכה לא מעניינת בכמה מליונים של שקלים בתאטרון העיצוב במקום לטפל בתושבים.

  2. אוגרי

    תודה לתושבת אגרובנק שתיארה את הבעיה בצורה מושלמת
    מוטי ששון נחנקנו

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עד שלא ניפטר ממוטי ששון שום דבר טוב לא יהיה פה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר