ראש עיריית חולון מוטי ששון
ראש עיריית חולון מוטי ששון. הסיר את דף הפייסבוק

נדחתה העתירה נגד מוטי ששון בנושא פרסומים בפייסבוק

ליאורה פור, יו"ר המשמר החברתי בחולון, עתרה לוועדת הבחירות של הכנסת בטענה לתעמולת בחירות בדף הפייסבוק האישי של ששון בגיבוי העירייה. ועדת הבחירות דחתה את טענותיה

פורסם בתאריך: 3.5.18 12:14

ועדת הבחירות של הכנסת דחתה השבוע (שלישי) את עתירתה של ליאורה פור, יו"ר המשמר החברתי בחולון, שבה דרשה לאסור על ראש עיריית חולון מוטי ששון להשתמש בדף פייסבוק אישי למטרת תעמולת בחירות וכבמה לפרסום ולהאדרת שמו.

עוד דרשה פור מוועדת הבחירות של הכנסת שיינתן צו המורה לעובדי העירייה ולגורמים הפועלים בה או בזיקה לה, להימנע ממתן שירותי צילום, הסרטה, דברור ודוברות לראש העירייה, פעולות שכל תכליתן לאפשר לו לקיים תעמולת בחירות אסורה. בנוסף ביקשה כי ינתן הוראה לראש העירייה להשיב לקופת העירייה את עלויות המימון של הפעילות שלדבריה, כל מטרתה לקדם את ראש העיר לכהונה נוספת.

ליאורה פור. יו"ר המשמר החברתי

ליאורה פור. יו"ר המשמר החברתי

בהכרעת הדין שנדחתה על הסף כותב השופט עודד מודריק: "עד סוף מרץ שנה זו עשה ראש העירייה שימוש בדף פייסבוק אישי שמומן על ידי העירייה וכנראה גם תופעל על ידי גורמי העירייה. דף זה נסגר סמוך לפני הגשת העתירה. רוב הפרסומים הללו הם מידע שנמסר לתושבי העיר ובהם מידע על אירועים בעיר עם זיקה לראש העיר. מראשית אפריל שנה זו מופעל דף פייסבוק אישי של ראש העירייה שלעירייה אין זיקה לתפעולו או למימונו".

עוד ציין השופט: "אין מקום ל'העלמה' מוחלטת של ראש העירייה מאירועים המתקיימים בעיר. אין מקום גם למכתבים ולאגרות חתומים בידי ראש העירייה שאינם צורך תפקודי אלא בעיקר צורך תעמולתי. אין כל מניעה ששמו של ראש העירייה יוזכר בהקשר לכל אירוע שהעירייה יוזמת ושהוא יהיה נוכח בו או יישא דברים. אין מניעה שבמסגרת פרסומים שוטפים של העירייה, אודות פעילות שבוצעה בידה או בזיקה אליה, ייכלל שם ראש העירייה ואף תיעוד מצולם מן האירוע הכולל אותו.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

"טוב עשתה העירייה שבשלב זה הפסיקה את מימונו ותפעולו של דף הפייסבוק האישי. אין מניעה שבדף הפרטי הממומן בידי ראש העירייה או בידי גורם שאינו עירוני ייכללו פרסומים שנלקטו על דרך 'שיתוף' ממקורות עירוניים והוא בשני תנאים. התנאי הראשון הוא שגורמי העירייה לא ייצרו חומרים פרסומיים ויכללו אותם במקורות עירוניים בכוונה שישמשו מקור לליקוט בידי ראש העירייה. תנאי זה לפי התצהירים שקיבלתי מתקיים. התנאי השני הוא שיש נגישות לכל אדם אל המקורות העירוניים לשם יצירת תהליך יצירת ה'שיתוף'".

פור: "ההרתעה הושגה"

בתגובה לדחיית העתירה מסרה פור: "מספיק לקרוא את תוכן ההחלטה כדי להבין שהשופט חושב שלא ראוי שראש העירייה יעשה שימוש במשאבי העירייה לשם קידומו האישי. עיקר הטענה היתה בקשר לדף הפייסבוק של ראש העירייה שממומן על ידי העירייה (כספי הציבור) ואכן בסמוך לאחר הגשת העתירה הדף נמחק, וזה עיקר ההישג. באשר לחומר הנעשה על ידי העירייה ומשמש לרוב רק את ראש העיר, השופט עצמו לא בדק את הנושא וביקש שנוכיח שאכן כך. השופט כב: 'תנאי זה לא נבדק בידי. הנחתי היא שלכל אדם קנויה האפשרות האמורה. אם אין זה כך, חזקה שהעוררת תסב את תשומת הלב לדבר'".

פור טוענת: "ישנם חומרים שנעשו במימון מלא של העירייה אך ורק למען ראש העירייה ולקידומו האישי ולא במסגרת מידע כללי על פעילות כזאת או אחרת של העירייה, ששמו או תמונתו שורבבו ב'טעות'. על כך כתב השופט: 'עם זה ברור שפרסומים של העירייה שכל תכליתם או מרבית תוכנם הוא תיאור רוב מעשיו וגדולתו (או אפילו 'סתם' מעשיו) של נבחר הציבור, מכאן ואילך אינם מותרים'. כך גם חומרים אלה מצאו את דרכם רק לדפי פייסבוק המפארים את ראש העירייה והישגיו ולא לכל גורם החפץ בכך, ואת זה נוכיח לבית המשפט".

פור מסכמת: "בכל מקרה העתירה השיגה את יעדיה ובגדול, הן בשל ההחלטה לסגור את הדף של ראש העירייה שמומן על ידי העירייה רק לאחר שהעתירה הוגשה והן בשל העובדה שישנו פתח לקבלת העתירה במידה ונוכיח זאת, ואנו נוכיח זאת. ההרתעה הושגה".

מעיריית חולון נמסר כי ועדת הבחירות דחתה אתמול את העתירה במלואה, שהגישה תושבת העיר ליאורה פור נגד מוטי ששון, ראש העיר.

קיראו עוד באותו עניין: 

מדוע הוסר דף הפייסבוק של מוטי ששון?

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר