שיכון ותיקים. צביון כפרי
שיכון ותיקים. צביון כפרי

תושבים משיכון ותיקים נגד תכנית העיר החדשה: "עתיד בתינו בסכנה"

"תכנית המתאר החדשה של העיר חולון מאיימת לפגוע בצביון השכונה", טוענים התושבים שכבר שכרו שירותים משפטיים להגנתם

פורסם בתאריך: 10.5.18 09:48

בשבועות האחרונים מתגבשת קבוצת מחאה בקרב תושבי שיכון המתנגדים למהלכים המתבצעים במסגרת התחדשות השכונה וכוללים לדבריהם פגיעה במרקם השכונתי ושינוי אופי השכונה.

תושבי השכונה חוששים שצביון שיכון ותיקים, המורכב ברובו מבתים צמודי קרקע, ישנה את פניו. פרויקטים בודדים של הריסה ובנייה כבר יצאו לפועל והוסיפו כמות משמעותית של קומות ודירות. בקשות נוספות ממתינות עדיין להיתר.

במקביל, תכנית המתאר החדשה של חולון, שנמצאת בימים אלה בתהליכי אישור, מגדירה בשכונה אזורים מועדפים לביצוע התחדשות עירונית. גובה הבנייה המקסימלי צפוי לנוע בין חמש לתשע קומות, תלוי במיקום ובסוג ההתחדשות (הריסה ובנייה או חיזוק ותוספת).

תושבי השכונה יצאו בקול קורא: "עתיד בתינו בסכנה – שכונת שיכון ותיקים ניצבת בפני איום ועלינו להתאחד לפני שיהיה מאוחר".

שיכון ותיקים. צביון כפרי

שיכון ותיקים. צביון כפרי

עוד צוין במנשר שנשלח תושבי השכונה על ידי פעילים מקומיים כי "בעוד אנו מטפחים את בתינו בשכונה שבה בחרנו להתגורר – שכונה שקטה, מרווחת, משפחתית ואיכותית, ממש תחת אפנו נרקחת תכנית דורסנית לשנות את אופיה המיוחד של שכונת מגורינו ולהפוך אותה למתחם של מגדלי קומות, צפוף ודחוס, פקוק עם מצוקת חניה ומיעוט משאבים, רועש ומנוכר. מדובר בתכנית של בעלי אינטרסים שהיא מפגע אסתטי וסביבתי עבורנו ויש בה פגיעה מהותית ברווחה האישית ובאיכות החיים שלנו".

שיכון ותיקים. צמודי קרקע ודו קומתיים

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

עוד מוסיפים הפעילים כי "למרות שמדובר בתכנית שעדיין לא אושרה, מוגשות בקשות לעירייה ומסיבות תמוהות למדי, חלקן מקבלות היתר. בזכות מאבק והתנגדות התושבים בערים שונות, הרצליה למשל,התכנית הוקפאה וצפויה להשתנות מתוך התחשבות בצורכי התושבים. נתונים אלה מפיחים תקווה במאבקנו".

סוכן הנדל"ן אהרון אימרה מ"רימקס אבניו חולון בת-ים, אמר: "בשנים האחרונות ביצעתי מספר מכירות של נכסים בשכונה.

הקונים הגיעו אלי במטרה לגור בעיר בתחושה של כפר. מי שמגיע לשכונה רוצה לגור בסביבה שבה בתים צמודי קרקע או בניינים נמוכים, רחובות חד סטריים וצבע ירוק, ועל פי התכנית, כל זה כנרראה עומד להשתנות".

קבוצה מתושבי השכונה כבר שכרה כבר את שירותיהם של עורכי דין כדי להילחם בתופעה ומתוכננות אסיפות שכונתיות בנושא.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מטרת תכנית המתאר החדשה להתוות את אופק התכנון לשנת 2030 על ידי תרגום החזון העירוני לתכנית מעשית. התכנית מספקת מענה למגוון נושאים כגון: צפי הגידול באוכלוסיה, מקומה של העיר במטרופולין, אזורי פיתוח עתידיים וטיפול בשטחי ציבור. התכנית  מגדירה את מדיניות הפיתוח של העיר בתחום הפיזי, שתשליך על התחומים הכלכלי, החברתי, הסביבתי והדמוגרפי.

"בין השנים 2014-2012, השנים שבהן היתה התכנית בהכנה, העירייה שיתפה את הציבור בהתווייתה ותחת הכותרת 'יחד יוצרים עתיד', נערך כנס גדול בנושא שבו לקחו חלק פעיל מאות מתושבי העיר. התושבים, שהגיעו כדי להשפיע על עתיד העיר ועל עתידם שלהם ושל ילדיהם, השתתפו בקבוצות דיון, אשר עסקו בשלל סוגיות ונושאים העומדים בבסיס תכנית המתאר. לאחר סיום העבודה על התכנית, לא מתקיים יותר שיתוף ציבור, שכן היא כבר מוכנה. יחד עם זאת, כאשר התכנית תופקד, תהיה הזדמנות לציבור להביע את דעתו על התכנון".

קיראו עוד באותו נושא: 

אושרה תכנית להתחדשות עירונית וחיזוק מבנים בחולון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוסדי

    תראו את הנזק שנגרם לרחוב ארלוזורוב בין גולומב להופיין
    על חורבות בניין השומר הצעיר קם בניין 5 קומות + השטח שלידו + 5 קומות נוספות בשטח השלישי
    עוד שכנים שפתאום חושבים שיש להם ביצת זהב ביד מתחילים לבנות 5 קומות גם כן על הבית הקיים
    מקווה שיצליחו לעצור את הטירוף של העירייה- מכיוון שאי אפשר להרוס את הבנייה מדובר בבכייה לדורות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר