לידיעת הרווקים: הדרך לחתונה מתחילה ב"קהילת רווקי חולון"

בשלים לחתונה? יוזמה חדשה של תושב חולון מכוונת להיכרויות ושידוכים בין צעירים וצעירות דתיים ומסורתיים בעיר. הפעילות הראשונה בשבת הקרובה. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 22.6.18 10:28

לאחר שבערים אחרות מתקיימות בהצלחה פעילויות חברתיות לרווקים ולרווקות דתיים, כעת יש מי המנסה לגבש קהילה שתדאג לרווקים הדתיים ושומרי המסורת של חולון שמטרת העל שלה תהיה היכרויות ושידוכים. האם זה יצליח?

אריאל נתנאל, תושב חולון, רווק בן 31 ומהנדס חומרים בהכשרתו, החליט לאחרונה לפעול ולהקים קהילה גדולה ומגובשת שתהווה מסגרת חברתית ורוחנית לכלל הרווקים הדתיים והמסורתיים בחולון ודרכה יוכלו לקיים חיי חברה, להכיר ולהתחתן. הוא הגיע למסקנה כי אין בחולון מסגרת חברתית אחת גדולה שמציעה אלטרנטיבה לצעירים הדתיים בלילות שבת ובימות השבוע, דבר אשר מקשה עליהם לשמור על אורך החיים הדתי.

"אני זוכר את כמות החבר'ה שהיו בבני עקיבא ובכל מיני מסגרות דומות. כשהם נהיים בוגרים, אין עבורם אף מסגרת דתית בעיר שמתאימה להם", אומר נתנאל ומוסיף: "אני ראיתי שפועלות קהילות של רווקים דתיים בירושלים ובגבעת שמואל ואני חושב שיש כאן בחולון פוטנציאל לאחד את כל הרווקים הדתיים בעיר לידי קהילה גדולה כדי ליצור מסגרת שתתאים להם".

בערים אחרות בארץ מתקיימות קהילות מאורגנות שיוצרות פעילויות חברתיות ותורניות לקהל הרווקים. כך קורה למשל בפתח תקוה, שבה מתקיימת קהילת "צעירי פתח תקוה" אשר מקיימת פעילויות החל מהרצאות תורניות ועד לערבי היכרויות ב"ספידייט". בירושלים מתקיימות כמה קהילות של רווקים דתיים עם פעילות דומה. נתנאל התגורר בירושלים מספר שנים במסגרת לימודי התואר שלו ונחשף בה לפעילות המאורגנת של הרווקים והרווקות הדתיים בעיר, וכאמור כמה מהדברים הוא מתכוון לנסות וליישם בחולון.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בימים האחרונים הקים דף וקבוצת פייסבוק בשם "קהילת רווקי חולון", במטרה להגיע אל כמה שיותר צעירים. הפעילות הראשונה של חברי הקבוצה מתוכננת למחר, בשבת הקרובה (פרשת חקת) במסגרת שיעור תורה שיתקיים בבית הכנסת היכל רפאל בעיר. לדברי נתנאל, הסיבה שעד היום בעיר חולון לא קמה התארגנות גדולה של ממש בקרב ציבור הרווקים הדתיים היא מפני שהם מפוזרים בקבוצות קטנות ברחבי העיר ללא כל תיאום ביניהן. "המודל הוא ליצור תודעה בין כל הרווקים והרווקות בעיר ובכך ליצור להם פעילויות חברתיות, בין אם שיעורי תורה בשבת ובין אם פעילויות באמצע השבוע".

אולם, עולה השאלה האם לפעילות כזאת יש בכלל היתכנות להתקיים בעיר חולון באותם סדרי גודל ועוצמות שמתקיימים בפתח תקוה ובגבעת שמואל למשל, שבהן ריכוזים גדולים של דתיים לאומיים. נתנאל בטוח שכן. "כאשר באים לכאן רבנים מחוץ לחולון להרצאות בבית שטיינברג או בהיכל הטוטו, פתאום אני פוגש שם בהרבה רווקים ורווקות דתיים, ואז אני מבין כמה הכמות שלהם היא לא קטנה בכלל. ממה שנוכחתי לדעת מביקור בבתי כנסת ובחוגי בית, האנשים האלה קיימים אך אין להם מסגת מאחדת".

בשנים האחרונות אחת הבעיות שמאתגרות את הציבור הדתי היא תופעת הרווקות המאוחרת אשר יוצרת הרבה בעיות ומכשולים במציאת בני זוג ובשמירה על אורח חיים דתי. אחת המטרות המרכזיות של בניית הקבוצה בחולון היא להוות פלטפורמה שדרכה יוכלו הרווקים והרווקות הדתיים להכיר בני זוג לחתונה. "עצם זה שיש את הפלטפורמה הזאת, כבר נוצר שיח על מימוש אפשרויות של הקמת בית וחתונה. רוב הרווקים רוצים כן להתחתן, הבעיה שלא תמיד מבינים אותם ואת הצרכים שלהם. דווקא מסגרת דתית ברוח צעירה תוכל להביא בשורה בנושא הזה", מסכם נתנאל ומזמין את כל הרווקים לקחת חלק ביוזמה: "שכולם יצטרפו אליה והיא תגדל ותצליח בעצמה. היא לא רק שלי, היא עבור כולם".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר