תחבורה ציבורית

תקועים בבית בשבת? רשימת קווי התחבורה הציבורית לקיץ הקרוב

בשקט בשקט פועלים להם קווי תחבורה ציבורית בשבת בחולון ללא כל הפרעה. הנה מבט לרשימה המלאה, הפעילה והצפויה, לקיץ הקרוב:

פורסם בתאריך: 17.6.18 12:12

למרות הסטטוס קוו, משברים על רקע עבודות הרכבת בשבת וויכוח אינסופי ומתלהם משני צדי המתרס סביב הפעלת תח"צ (תחבורה ציבורית) בשבת, כך בשקט פועלים להם קווי תחבורה בשבת בחולון ללא כל הפרעה. הנה מבט לרשימה המלאה של הקיץ הקרוב.

קו הלילה 489 – הקו של הצעירים

קו הלילה הפופולרי של חולון 489 (לשעבר 289) אשר פועל כבר תשע שנים זוכה מדי שנה בחודשים יולי ואוגוסט גם לגירסה בלילות שישי. הקו יוצא ממועדון השברולט שבאזור התעשיה, עובר דרך קריית שרת, קניון חולון, מרכז חולון ומגיע אל מרכז תל אביב ומסתיים בחניון רידינג.

כבר בשנת 2009 כאשר החל הקו לפעול, עיריית חולון ביצעה מהלך מיוחד ואף תקדימי באזור גוש דן, והחלה להפעיל הסעה חינמית במסלולו של קו הלילה בלילות שישי. בעקבות הצלחת המיזם גם בשנים שלאחר מכן בכל קיץ, המשיכה עיריית חולון להפעיל את ההסעה החינמית במסלול הקו. אף על פי שההסעה אינה מוגדרת כתחבורה ציבורית של ממש, הקפידה העירייה לציין את המסלול ואת שעות הפעילות במסלול הקו. אולם, לא פעם קרה כי ההסעה לא יצאה בזמנים המדויקים ולעתים הנהגים סטו מן המסלול המדויק, בין אם בטעות או בכוונה. יחד עם זאת, פעילות ההסעה הוגדרה כמוצלחת והיוותה אלטרנטיבה עבור המוני צעירים מחולון.

גם השנה בחודשי החופש הגדול (יולי-אוגוסט) תפעיל עיריית חולון את ההסעה במסלול קו 489 בלילות שישי. מן העירייה נמסר כי בימים הקרובים תצא הודעה מסודרת עם פירוט לוחות הזמנים.

קו 89 – מדי אחה"צ

תושבים רבים מחולון לא יודעים זאת, אבל זה כבר יותר משבע שנים שקו 89  פועל מדי שבת בעיר כבר בשעות אחר הצהריים. זאת על פי ההגדרה של משרד התחבורה, כי קווי אוטובוס שעוברים ליד בית חולים יפעלו עוד לפני צאת השבת. בימי החורף אין לתקנה זו כל משמעות מפני שהשבת ממילא יוצאת בשעות הערב המוקדמות. אולם בחודשי הקיץ, צאת השבת עוברת את השעה 20:30 כך שרבים מקווי האוטובוס העירוניים שמתחילים לפעול רק לקראת השעה 21:00.

במשך שנים, קו 1 הישן של חברת דן ( מרחוב האורגים בחולון לכיוון מסוף רידינג בתל אביב) היה מחדש את פעילותו בשבתות הקיץ החל משעה 18:00. בשנת 2011 במסגרת הפעימה השנייה של הרה-ארגון בקווי האוטובוס בגוש דן הוחלף קו 1 בקו 172, שחידש את פעילותו רק לאחר צאת השבת (בשעה 20:46 בחודש יוני). בעקבות זאת קמה מחאה של נוסעים שזעמו על המהלך. תגובה לכך החליט משרד התחבורה להפעיל את קו 89 (אשר מסלולו עובר בסמיכות לבתי החולים איכילוב ואסותא) כבר החל משעה 18:40.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

"שבוס" – בקרוב קו נוסף

"שבוס" הינו מיזם של תחבורה שיתופית כאלטרנטיבה לקווי תח"צ בשבת. המיזם החל להתקיים לפני מספר שנים בירושלים ומאז התרחב אל מספר ערים בארץ.

מיזם "שבוס" פועל באופן הבא: כל אחד יכול להיות חבר באגודה השיתופית של "שבוס" לאחר הרשמה באתר האינטרנט, תשלום דמי רישום ומילוי הצהרה משפטית. בעת העלייה על ההסעה, כל חבר מזדהה באמצעות מספר הטלפון שלו ולא משלם לנהג (כמקובל בקווי התחבורה הציבורית הרגילים). באופן הזה ההסעה לא מוגדרת כקו תחבורה ציבורית וכך חברי האגודה פוטרים את עצמם מהרגולציה של משרד התחבורה.

לפני כשנה וחצי נכנס המיזם גם אל העיר חולון  והחל להפעיל קו אשר יוצא ממתחם הסינמה סיטי בראשל"צ ומגיע אל נמל תל אביב בקיצו. הקו עובר בחולון דרך קריית בן גוריון, ג'סי כהן, ח' 300, קריית שרת, רחוב ההסתדרות, שכונת אגרובנק ושדרות קוגל. משם ממשיך אל מרכז תל אביב ומסתיים בנמל תל אביב.

נכון להיום הקו פועל בשתי נסיעות לכל כיוון. מראשל"צ אל תל אביב בשעות 10:00 ו-15:00,  מת"א אל ראשל"צ ב-11:00 וב-16:00.

בימים אלה עובדים ב"שבוס" על הפעלת קו חדש בקיץ הקרוב אשר יחליף את הקו הקיים וייכנס לפעילות בשבועות הקרובים.

מוניות השירות – תחליף לאוטובוסים

זה שנים רבות שבחולון נשמעים קולות הקוראים להכניס את קווי מוניות השירות לעיר אשר פועלים בהצלחה בערים אחרות בארץ – בין היתר בראשל"צ, רחובות, נס ציונה, תל אביב ונתניה. על פי הסטטוס קוו של השבת, מוניות בכלל ומוניות שירות בפרט אינן מנועות מלפעול בשבת, כך שעבור רבים מדובר בתחליף לקווי האוטובוס שאינם פעילים ביום המנוחה.

כפי שפורסם כאן לפני מספר חודשים, במסגרת הרפורמה שמקדם משרד התחבורה בענף מוניות השירות, עתידים לפעול שלושה קווים של מוניות שירות בחולון (כולל בסופי שבוע):

קו מוניות שירות מס' 13.3 – סיבוב בעיר – יפעל בשבת, מאזור התעשיה חולון לבית החולים וולפסון, וזהו מסלולו: אזור תעשיה חולון, שדרות גולדה מאיר, ההסתדרות, הופיין, יוספטל – בת ים, מבצע סיני, אנילביץ, העצמאות, שדרות ירושלים יפו, בית החולים וולפסון.

קו מוניות שירות 13.4 – מחולון לתל אביב – עוד קו שימושי שייצא מפארק פרס חולון לשכונת אפקה בתל אביב, וזהו מסלולו: פארק פרס, שדרות ירושלים, סוקולוב, קוגל, צומת חולון, תחנה מרכזית תל אביב, איבן גבירול, אוניברסיטת תל אביב, שכונת אפקה בית הלוחם. חלופה 1: דרך נתיבי איילון וסיום באוניברסיטת תל אביב.

קו 13.5 מחולון לראשל"צ – קו 13.5 ייצא ממרכז חולון למרכז ראשון לציון ויעבור בסוקולוב, שנקר, גולדה מאיר, שדרות ירושלים, מפרץ שלמה, בגין, בן גוריון, סחרוב, משה דיין, המכללה למינהל, ההסתדרות, רוטשילד, מרכז ראשל"צ.

קיראו עוד באותו נושא:

מוניות השירות מגיעות לחולון: כל הקווים, כל המסלולים

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר