מאור קדוש. "חושך ואטימות"
מאור קדוש. "חושך ואטימות"

חברי הקהילה הגאה מחולון: "נבוא לצעוק הערב להדיח את ישורון"

מאות מפגינים צפויים להגיע הערב להפגנת המחאה נגד סגן ראש עיריית חולון. שלושה מהם מסבירים מדוע לדעתם כל תושבי העיר צריכים להצטרף למחאה ולקרוא להדחתו

פורסם בתאריך: 21.6.18 12:49

הערב (חמישי) יפגינו מול בניין העירייה בחולון חברי הקהילה הלהט"בית, ארגוני הקהילה הגאה ותושבים מחולון ומרחבי הארץ בהפגנת מחאה נגד סגן ראש עיריית חולון, יואל ישורון, ויקראו להדחתו מתפקידיו הציבוריים. זאת, בעקבות  התבטאויותיו הבוטות כנגד מצעדי הגאווה והקהילה הגאה בישראל.

כזכור ישורון, המשמש גם כדיקן הסטודנטים במכללת אשקלון, פרסם פוסט בפייסבוק שבו התבטא בחריפות נגד הקהילה הלהט"בית וכתב בין השאר: "במדינת תל אביב צמחו גידולי פרא, מפלצות בסגנון סרט 'היורה', שרקחו ממוחם הננסי והמעוות מצעדי חיות דו-רגליות מבחילות ודוחות". דבריו עוררו סערה בקרב הקהילה הגאה ובעקבות זאת החליטו לצאת בהפגנת מחאה.

בתוך כך, הבוקר שיגרה ח"כ הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) מכתב לראש עיריית חולון מוטי ששון ובו דרשה ממנו לשקול לפטר את ישורון. שפיר מצטרפת בזו לעמדתו של ח"כ יואל חסון שדרש אף הוא מששון להדיח את ישורון מתפקידו. בפנייתה אל ששון כותבת שפיר: "התבטאויותיו משפילות, מבזות ואף מסיתות לאלימות נגד הקהילה הגאה בישראל, אשר עומדת בפני מתקפות משולחות רסן בכל יום. נבחרי ציבור אשר מלבים את מדורת השנאה ומצטרפים למחנה המסיתים, הינם אחראים הן לאלימות עתידית שעלולה להיגרם לאוכלוסיות שהפכו מטרה להסתה, והן לנזק העצום הנגרם לחברה הישראלית כולה".

עוד כותבת שפיר לששון: "קראתי את דבריך הנוקבים והחשובים בעקבות שיחתך עם מר ישורון, אך בכל הכבוד, אני מאמינה כי במקרה זה יש לנקוט בצעדים משמעותיים שיציבו גבול ברור לאמירות כאלה גם לעתי. אבקשך לשקול את פיטוריו של ישורון מתפקיד סגן ראש העיר. זאת על מנת שאמירתך כי חולון היא 'עיר מכבדת וסובלנית לכל אדם, ללא הבדל דת, גזע, מין ונטייה מינית' עומדת גם במבחן המציאות והמעשים. אני מעריכה מאד את שיקול דעתך ונסיונך הרב ומאמינה כי תפעל באומץ מול הדברים החמורים שנכתבו על ידי סגנך".

נציגי הקהילה הגאה: "לא נשתוק"

ההערכה היא כי להפגנה שתיערך הערב (19:00) מול בניין העירייה בחולון צפויים להגיע מאות מפגינים, ביניהם מאור קדוש, בן 26, תושב חולון, סטודנט להנדסת חשמל במכון הטכנולוגי "היט", המגדיר את "פרשת ישורון" כאירוע מזעזע המהווה תעודת עניות לפוליטיקאים במדינה: "אני בן 26, כל חיי מתגורר וחי בעיר חולון. שירתי כארבע שנים וחצי בחיל המודיעין בתפקיד פיקודי, עשיתי זאת עם ערכים עצומים של שליחות ואהבת הארץ. בימים אלה אני לוקח חלק בפעילות קרן אייסף – הקרן הבינלאומית לחינוך אשר פועלת לצמצום פערים חברתיים בישראל באמצעות הגדלת הנגישות להשכלה גבוהה. במסגרת התנדבותי בקרן, אני פועל ב'אליעזר', מרכז הצעירים ששייך למחלקת הצעירים של העירייה.

"לפני כשבוע קרה אירוע חמור, אירוע שזעזע אותי והשאיר אותי חסר מילים. אני מגדיר את עצמי אדם ערכי ומאוד ליברלי והייתי מופתע מהחושך ומהאטימות של סגן ראש העיר, מר יואל ישורון. מדובר בתעודת עניות לפוליטיקה במדינה. עצוב שמישהו כזה לוקח חלק בניהול העיר שמונה מעל 200 אלף תושבים. בגלל אנשים כמוהו כולנו צריכים וצריכות להתייצב בהפגנה הערב ולצעוק עד שיהיה שוויון מוחלט".



נופר דרוקמן, מיוזמות וממארגנות ההפגנה, גם היא גדלה בחולון, קוראת לתושבי העיר להגיע אל ההפגנה, שאותה היא מגדירה "הפגנת בעד" – בעד העיר ותושביה. "כמי שגדלה וחיה בחולון רוב שנותיה, אני מכירה היטב את האנשים בעיר. כשקראתי את הדברים שנכתבו על ידי סגן ראש העיר, חשתי פגועה כאישה, כמי שמאמינה בחירות הפרט ובזכויות הלהט"ב, ובתור פעילה חברתית. אני לא אתן לאף אחד להרוס את היופי של העיר הזאת – עיר שתמיד תהיה לי כמקום מקבל ומכיל".

נופר דרוקמן. "לא נשתוק"

נופר דרוקמן. "לא ניתן לאיש להרוס את חולון"

"בעיני", אומרת דרוקמן, "ההפגנה היא לא הפגנת נגד, אלא הפגנת בעד. בעד האור והגאווה הקיימים בחולון, בעד ההון האנושי על כל גווניו, בעד העיר ועתיד תושביה. זה הזמן לגלות מנהיגות אישית, להגיע להפגנה בגאווה ולהראות שכולנו עומדים ותומכים בפסיפס האנושי שקיים כאן".

שרי פלייש, תושבת חולון, תגיע גם היא להפגנה הערב. על דבריו של ישורון היא אומרת: "הוא עצמו מתנהג בצורה בלתי מרוסנת ובהמתית בניסיון שלו לתאר את המוחצנות של מצעד הגאווה ומצעד השרמוטות, כאשר אין לו שום מושג קלוש בעניין. אדם שמתבטא בצורה כזו אינו ראוי להיבחר על ידי אנשי העיר".

שרי פלייש. "לצאת ולפעול"

שרי פלייש. "לצאת ולפעול"

על התנצלותו לכאורה של ישורון שהגיעה בהמשך הפרשה, היא אומרת: "כשהוא התנצל, חשבתי שהבין את חומרת מעשיו, אבל מה שממש עבר את הגבול בעיני ועדיין מכעיס מאוד זה שלא נתן לאנשים שבאו למחות במכללת אשקלון להיכנס למכללה עם דגלי הגאווה. תחושת חוסר האונים הזאת, שבה מונעים מאנשים לתמוך או להביע את עמדתם, מגבירה את הצורך לצאת ולפעול על מנת להעביר את המסר שיש קהילה גאה בחולון ואין מצב שנשתוק. כל הומו וכל לסבית הרגישו את הכעס הזה ולדעתי הם יהיו נוכחים הערב בהפגנה".

פלייש מבקשת להוסיף: "זה מדאיג בעיני שאנשים חסרי אחריות כמו ישורון מנהלים את העירייה שלנו. מזמן כבר איבדתי את האמון במדינה שלנו בכל מיני תחומים, אבל כשזה מגיע למגרש שלך, לבית שלך, זה מחייב את הקהילה להתעורר ולהתאחד, והקהילה שלנו חזקה".

קיראו עוד באותו נושא:

למרות המחאה הציבורית: ישורון יישאר בתפקיד סגן ראש העירייה

גינויים קשים על דבריו של ישורון על הקהילה הגאה: "חיות מבחילות"

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר