שיכון ותיקים. צמודי קרקע ודו קומתיים
שיכון ותיקים. צמודי קרקע ודו קומתיים

תושבים משיכון ותיקים: "תכנית המתאר ח/2030 היא בכייה לדורות"

תכנית המתאר החדשה לעיר חולון ח/2030 הופקדה אתמול ומיד יצאה עצומה נגדה בשיכון ותיקים ומנגד קריאות תושבים מהשכונה התומכות בה

פורסם בתאריך: 26.6.18 14:28

אתמול (שני) הופקדה תכנית המתאר החדשה לעיר חולון ח/2030 וכבר קמו לה מתנגדים, ביניהם תושבי שכונת שיכון ותיקים בעיר.

עקרונות התכנית ח/2030 לעידוד ההתחדשות מתבססים על מספר עקרונות, ביניהם יצירת מרחב עירוני רצוף על ידי חיזוק הרחובות הראשיים ועל ידי חיבור המרכז המסחרי הוותיק ברחוב סוקולוב, המרכז החדש בגולדה מאיר והמרכז העתידי בדרום העיר; גיבוש פרוגרמה למבני ציבור המתבססת הקצאת הקרקע ומאפשרת מימוש של עד 400% בנייה בקרקע לבנייני ציבור; העצמת מעמדם הכלכלי של העיר ושל אזור התעסוקה על ידי תוספת שטחים למשרדים והתחדשות המרחב הבנוי תוך שמירה על תמהיל מאוזן בין המלאכות המסורתיות לבין המשרדים; שימור ערכי הטבע ומורשת בנויה; יצירה ושמירה על מגוון גנים ומרחבים פתוחים וחיזוק הקשר לפארק אריאל שרון, מקווה ישראל וחוף הים.

התכנית מציעה בנוסף שיפור מערך התחבורה הציבורית, צמצום השימוש ברכב פרטי ושיפור איכותו של המרחב הציבורי תוך הנגשתו להולכי רגל ורוכבי אופניים; הגדרת מדיניות עירונית מקיימת בנושאים כמו בנייה ירוקה, מיחזור, פינוי פסולת וצמצום נפחי הטמנה.

עם פרסום הפקדת התכנית, הודיעו, כאמור, תושבים משכונת שיכון ותיקים כי "תושבי השכונה מאוחדים בהתנגדות נחרצת לתכנית ח/2030 בהתייחס לשינויים המוצעים בנוגע לשיכון ותיקים".

בעצומה שפרסמו נציגי השכונה נכתב כי "בעוד התכנית מצהירה כי היא אמורה להבטיח את איכות חיי התושבים ולשפר את רווחתם, אנו מתריעים כי ההפך הוא הנכון – התכנית מטילה חשש כבד לאיכות חיינו ורווחתנו בהציגה תכנון לקוי. יישומה יפגע בנו ויהווה בכי לדורות".

נציגי השכונה מונים את הליקויים: "בעיות החניה והצפיפות בשכונה רק יחריפו, אופי השכונה כולו ישתנה מבתים צמודי קרקע לבתים גבוהים, משכונה שקטה ושלווה לשכונה סואנת עם צפיפות וזיהום אוויר". עוד ציינו: "אנו מקווים שהליך הגשת ההתנגדויות משמעו שיתוף ציבור. כולנו תקווה שההתנגדויות יתקבלו".



עם זאת, מספר תושבים משיכון ותיקים אינם נמנים עם המתנגדים לתכנית ולדבריהם: "יש הרבה מתושבי השכונה שכן תומכים ובעד התכנית שגובשה במחשבה רבה על ידי העירייה. למי שלא מכיר את השכונה, מדובר בבנייה משנות ה-50 ברובה, בהרבה בנייני רכבת ללא חניה ואין מה לדבר על החוסר בממ"דים ב-90% מהמבנים בשכונה. התושבים צמאים להתחדשות ולא ייתכן שמשנות ה-50 תכנית התב"ע תישאר כפי שהיא.

"בתכנית החדשה יש פתרון חניה לכל יחידת דיור חדשה על ידי מרתפי חניה ויש בה דרישה לבנייה ירוקה שרק מטיבה עם איכות הסביבה. יש גם התייחסות נרחב לחידוש התשתיות. מתגבשת עצומה של תושבי השכונה התומכים בתכנית החדשה ומחכים למימושה. מדובר בתכנית ארצית לחידוש ובמיוחד שכונה כמו שכונת ותיקים, שכשמה כן היא – ותיקה, זקוקה להתחדשות הזאת, וכולנו תקווה כי ההתנגדויות לא יראו פירות והעירייה תוכל להמשיך עם התכנית כפי שהיא".

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "כל אדם שהתכנית עשויה להשפיע עליו רשאי להתנגד לה בתקופת ההפקדה. ההתנגדויות, במידה שיהיו, יישקלו היטב והחלטות מקצועיות תתקבלנה".

עם הפקדת התכנית ציין מוטי ששון, ראש העיר: "לאחר שנים של עבודה מאומצת לקידום התכנית, זהו יום חג לעיר ולתושביה. התכנית תנחה את פיתוח העיר בהווה ובעתיד ותשקף את מדיניות העירייה ומגמות התכנון לשנים הבאות תוך ראיית איכות חיי התושבים ומתן דגש למרחב הציבורי, לקהילה ולחיים הציבוריים בעיר".

יש לציין כי התכנית ח/2030 מחליפה את תכנית המתאר ח/1 המאושרת משנת 1958. העיר חולון מונה כיום כ-200,000 תושבים ומשתרעת על פני 19,200 דונם. אוכלוסיית העיר צפויה לגדול בכ-40,000 נפש עד לשנת 2030.

 קיראו עוד באותו נושא:

 תושבים משיכון ותיקים נגד תכנית העיר החדשה: "עתיד בתינו בסכנה"

בקרוב פרויקט ענק: 100 יחידות דיור חדשות בשיכון ותיקים

תגובות

תגובה אחת
  1. מוסדי

    בטון,בטון ושוב בטון
    העיר הזו כל כך צפופה שאין איכות חיים אלא רק פקקים, חוסר בחנייה,זיהום אויר, רעש ולכלוך כי מה שמעניין את ראש העיר זה מוזיאונים נטושים במליונים וארנונה שדופקת לחשבון הבנק כל חודש.
    אפס (0) מוחלט של דאגה לתושבי העיר- חינוך ברמה סוג ז'- אלימות והדרדרות במדד בתי הספר.
    מקווה שהמחליף של ראש העיר הנוכחי יזניק את העיר קדימה ושתהייה תמורה לארנונה המקומית

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר