פיצוציה. ייאלצו לסגור בשבת
פיצוציה. אילוסטרציה

הקרב על פתיחת עסקים בחולון בשבת הגיע לבג"ץ

משרד הפנים אינו מאשר ברשומות את חוק העזר העירוני לפתיחת 40 עסקים בחולון בשבת. העירייה פנתה לבג"ץ להכריע בעניין

פורסם בתאריך: 2.7.18 14:20

עיריית חולון הגישה ביום חמישי האחרון (28.6) עתירה לבג"ץ בדרישה שיורה לשר הפנים ולשרת המשפטים לפרסם ברשומות משרד הפנים את חוק העזר העירוני שחוקק לפני מספר חודשים והסדיר את פתיחתם של 40 עסקים ברחבי העיר בימי מנוחה.

כאמור לפני כחצי שנה, כתגובה לחוק המרכולים שגובש, חוקקו מספר רשויות מקומיות, ביניהן חולון, חוקי עזר עירוניים שיסדירו את פתיחתם של עשרות מרכולים בשבת. מאז עברה הצעת חוק המרכולים בקריאה שנייה ושלישית, ובמקביל אישרה העירייה את חוק העזר העירוני שמסדיר פתיחה של 40 מרכולים ברחבי העיר בימי שבת.

תחילת הסאגה הנוכחית היא בעקבות פסיקת בג"ץ מאוקטובר 2017 שקבעה כי תתאפשר פתיחה של עסקים בתל אביב-יפו בשבת לאחר עשור של מאבקים משפטיים. הדבר הרגיז מאוד את הסיעות החרדיות, שעמלו על הצעת החוק שבמסגרתה כל חוקי העזר העירוניים בעניין פתיחת עסקים בשבת יהיו חייבים לקבל את אישורו של שר הפנים כדי להתפרסם ברשומות של משרד הפנים. אותו אישור לחוק העזר יוכל להינתן רק אם יהיה מדובר בעסקים שפתיחתם בימי המנוחה תהיה חיונית על פי התרשמותו של שר הפנים. 



בדצמבר 2017, כש"חוק המרכולים" עלה לדיון בקריאה ראשונה, ראש עיריית חולון מוטי ששון קידם את תיקון חוק העזר העירוני כך שיותר ל-40 עסקים הכוללים פיצוציות רבות באזורים שונים ברחבי העיר -ביניהם רחוב סוקולוב, שדרות ירושלים, שדרות קוגל, רחוב ויצמן, גינות ציבוריות, אזור התעשיה, מתחם המדיטק וקריית שרת – לפעול בימי המנוחה על מנת "לשמר את הסטטוס קוו הקיים בעיר", כדבריו.

בישיבת המועצה שהתקיימה  ב-7 בינואר 2018 אושר תיקון חוק העזר העירוני ברוב של 11 תומכים, 9 מתנגדים ו-2 נמנעים. יומיים לאחר מכן אושר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית חוק המרכולים.

כעת דורשת עיריית חולון ממשרד הפנים שיפרסם ברשומות את חוק העזר העירוני שנחקק לפני אישורו הסופי של חוק המרכולים. משכך לא נעשה, הוחלט בעירייה להגיש עתירה בעניין לפתחו של בג"ץ אשר יקבע את עתיד המסחר בעיר בשבתות ובחגים. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד עפר שפיר וכעת ממתינים לתגובת המשיבים – שר הפנים ושרת המשפטים –  שתובא עד 21 יום לפני מועד הדיון שייקבע.

בעיריית חולון אישרו את הדברים וציינו כי גם גבעתיים וראשל"צ הגישו עתירה דומה שכן שלוש רשויות אלו הן היחידות שהספיקו להעביר תיקון לחוק העזר במועצת העיר בטרם אישרה הכנסת את החוק לתיקון דיני הרשויות.

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר