הצל. צילום: דף הפייסבוק של הצל
הצל. צילום: דף הפייסבוק של הצל

הצל: "עיריית חולון הם כפויי טובה, צבועים, חסרי בושה"

תערוכה העוסקת בנשיא טראמפ ותוצג בחוצות חולון גרמה לצל לצאת בדברי חורמה על עיריית חולון. אוצר התערוכה מסביר את הרציונל שמאחורי העבודות

פורסם בתאריך: 8.8.18 11:16

בחולון מציינים השנה עשור לעונה הישראלית לעיצוב עם ארבע תערוכות שייפתחו במקביל וכנס עיצוב בינלאומי. בין התערוכות השונות ("זה הסוד שלי" על יפה ירקוני, "בראשית": דנה אינטרנשיונל; "זיכרון קולקטיבי" – תערוכה מאוסף מוזיאון העיצוב חולון), התערוכה "על החתום, טראמפ", שעוררה את מורת רוחו של הצל (יואב אליאסי), שלא חסך במילות ביקורת על יוצריה ועל עיריית חולון.

מה גרם לצל, ראפר ופעיל פוליטי וחברתי ימני ישראלי, לבקש להחרים התערוכה? כל העבודות בתערוכה לועגות לאגו המטורף של טראמפ. למשל, העבודה גלדיאטור של יוסי אוחיון מתארת את הגישה של טראמפ למפגשים פוליטיים כסוג של התנהלות בזירה שיש בתוכה לוחמים המראים למי יש יותר כוח, בגישה של האימפריה הרומית: מי שלא נכנע ברצון, נכנע בכוח.

עבודה של אבי בוחבוט, מתוך "על החתום – טראמפ"

במרכז תערוכת החוצות כרזות שיוצגו בשדרות הוז בחולון ועוסקות בחתימתו המפורסמת של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ. "חתימתו של טראמפ מפורסמת בשל גודלה ונחשבת לחתימה הכי מפורסמת היום אפילו יותר מפורסמת מהחתימה של פיקאסו", מסביר אוצר התערוכה יוסי אוחיון. "כל פעם שטראמפ חותם על מסמך כלשהו, הוא מציג את החתימה שלו על המסמך כשהיא תופסת את רוחב העמוד בלי שום פרופורציה למה שכתוב במסמך. אולי רוצה לומר שאין חשיבות למה שכתוב כאן אלא מה שחשוב זה החתימה שלי, מה שחשוב זה אני".

הצל כתב בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו: "ככה מצאה לנכון עיריית חולון להגיד תודה לנשיא האמריקאי הכי פרו-ישראלי בהיסטוריה. עיריית חולון בשיתוף 'אמנים' מבצלאל עושים תערוכת רחוב שמטרתה ללעוג לטראמפ ויפרסמו תמונות מבזות של הנשיא. אנחנו כבר יודעים שבצלאל הם שמאלנים אבל טוב לדעת שגם עיריית חולון הם כפויי טובה, צבועים, חסרי בושה ועמוד שדרה. אז אם אתם מכבדים את טראמפ תשתפו, שזה לא יעבור בשתיקה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "תערוכות אמנות עוסקות גם בנושאים חברתיים, פוליטיים וערכיים כאשר שפת העיצוב משמשת ככלי להעברת מסרים של אותם יוצרים ואמנים. הצורה הגרפית של חתימתו של טראמפ היא נושא התערוכה ולא לעג לאיש או לעשייתו ולתרומתו הציבורית. ישנה ביקורת, ישנו דיון, עולות שאלות ומאפשרים שיח פתוח ומחשבות, שבאמצעות דימויים ויזואליים באים לידי ביטוי בתערוכה. התערוכה יכולה להצחיק, לרגש, להכעיס, ליצור הזדהות וליצור מחלוקת כל עוד זה נעשה בכבוד עם אמירה ברורה מאוד, שטראמפ הוא האיש החזק בעולם והמשפיע ביותר גם על אזרחי ישראל. מן הראוי להתייחס לכך גם מכיוון זירת האמנות".



רוב העבודות הם של הקבוצה ״יוסי אוחיון דני שושן ועמית מטלון״, שהתקבצה יחד במיוחד כדי לעבוד על התערוכה והתוצאה: עבודות שמביאות את החתימה של טראפ לקצה. ״אני ואפסי עוד״ -או כפי שהסביר אוחיון, אוצר התערוכה: "לא קיים אף אחד חוץ ממני אני אני ועוד פעם אני". אוחיון הוא אחד מהמעצבים הגרפים המובילים בארץ, לשעבר ראש המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל.

על החתום, טראמפ, תערוכת חוצות שד' דב הוז:  תאריכים : 6.9-31.12

 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר