מתוך אתר עיריית חולון
מתוך אתר עיריית חולון

עד כמה חולון היא עיר דיגיטלית ואיך זה משפיע על התושבים?

היום, רוב השירותים העירוניים ניתנים ברשת וחוסכים זמן יקר. עד כמה באמת מתקדמת חולון בתחום הדיגיטלי בהשוואה לערים אחרות בישראל ומה דורש שיפור?

פורסם בתאריך: 22.8.18 11:21

היום, כך אומרים, לא צריך לבזבז יום עבודה כדי לרוץ למשרדי העירייה כדי לערער למשל על דו"ח חניה או לשלם במחלקת הגבייה את תשלום הארנונה. היום, רוב השירותים העירוניים ניתנים ברשת וחוסכים זמן יקר. אך עד כמה השירותים הדיגיטליים בחולון אכן עונים על דרישות התושבים ובאיזה מקום ממוקמת חולון במדד דיגילוקאלי, הבוחן את היצע השירותים הדיגיטליים לתושב ולעסקים ברשויות מקומיות בישראל?

בשנת 2017 פותח מדד דיגילוקאלי של Deloitte, היחיד מסוגו בישראל הבוחן את היצע השירותים הדיגיטליים לתושב ולעסק ברשויות מקומיות בישראל. המדד מספק תמונת מראה השוואתית הכוללת כ-6,600 נתונים שנאספו על 250 הרשויות בישראל, תחת שלוש קטגוריות עיקריות: שירות לתושב, שירות לעסק ונגישות לאתר העירוני. איסוף המידע מתבסס בעיקרו על בחינת השירותים הדיגיטליים המוצעים באתרי האינטרנט של כלל הרשויות המקומיות בישראל. המדד פותח בסיוע של סטודנטים ממסלול המצטיינים של בית הספר לממשל מהמרכז הבינתחומי.

המחקר בדק את כלל האתרים של הרשויות המקומיות ואת מידת הנגישות לשירותים כמו תשלום ארנונה, בקשת תו חניה או שירותים לעסקים. כמו כן, נבדקה מידת היעילות של דף הפייסבוק או האפליקציה של הרשות המקומית. המדד בחן בעיקר פעולות שהתושבים יכולים לעשות בפשטות דרך המחשב כמו תשלום דו"ח חניה שיכול לחסוך יום עבודה. הנתונים מראים כי הרשויות משקיעות יותר ויותר משאבים וקשב ניהולי בתחום הדיגיטל ומציבות אותו בראש סדר העדיפויות שלהן, אך יש פערים בין רשות לרשות.

חולון במקום ה-21 – ציון טוב עם מקום לשיפור

חולון, לדוגמה, ממוקמת במקום ה-21 מתוך כאמור 250 רשויות בישראל, עם ציון ממוצע 70, כאשר הציון הממוצע הכלל ארצי עומד על 43, ודירוג רמת דיגיטליות בינונית.

מבחינת היצע שירותים דיגיטליים לתושב, הכוללים תשלום חשבון ארנונה, מים, הגשת בקשה לתו חניה וערעור על דו"ח חניה, הגשת בקשה להנחה בארנונה, גישה ל"תיק תושב", רישום לגני ילדים ולבתי ספר וזימון תור לקבלת שירות פרונטלי, חולון קיבלה את הציון 75 כאשר ציון הממוצע הארצי הוא 45.



הציון שקיבלה חולון במדד דיגילוקאלי על שירותים דיגיטליים לעסקים הוא 60, פי שניים מהממוצע הארצי העומד על 30. השירותים לעסקים כוללים אזור יעודי לעסקים באתר העירוני, הגשת בקשה לרשיון עסק, בדיקת סטטוס רישוי עסק, מידע לפתיחת עסק ו-GIS.

בממד דיגילוקאלי שבחן את נגישות האתר העירוני קיבלה חולון את הציון 71, העולה בשתי נקודות על הממוצע הארצי – 69 וכולל אפשרות חיפוש באתר, התאמת האתר למובייל, הצהרת נגישות, סרגל נגישות, דף פייסבוק, אפליקציה ואתר אינטרנט.

התחומים בהם חולון לוקה בחסר, על פי מדד דיגילוקאלי, הם: הגשת בקשה לתו חניה, הגשת בקשה להנחה בארנונה, הגשת בקשה לרשיון עסק ונגישות האתר של העירייה.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "למרות שתוצאות הסקר מראות כי האתר העירוני של עיריית חולון הוא טוב, הרי שנפלו בו טעויות מדידה והציון הכולל של האתר החולוני אמור להיות אף גבוה יותר. כך, למשל, בחולון החניה היא חופשית ולכן המדד של הוצאת תו חניה באמצעות האתר לא קיים בו, כמו בערים אחרות; בשלושה מדדים ניתן ציון שגוי: סרגל נגישות (שקיים), הצהרת נגישות (שקיימת) והתאמת האתר למובייל (שמותאם). העירייה כבר הודיעה לעורכי הסקר על טעויות אלו ואחרות ואנו מצפים מהם לתקן את הממצאים".

חולון מתקדמת יחסית לערים השכנות בכל הקשור לשירותים הדיגיטליים וזכתה לציון סופי גבוה יותר מזה של בת ים שנמצאת במקום ה-68 וראשון לציון במקום ה41. במקום הראשון בישראל במדד דיגילוקאלי מדורגת תל אביב ובאחרון רמת השרון. עוד רשויות שנמצאו ה"מחוברות" ביותר הן מודיעין, ירושלים, רעננה וחיפה, וכאמור חולון נמצאת במקום טוב אך ראוי לשיפור.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר