חלודה במים ברחבי חולון
חלודה במים ברחבי חולון

מדוע זורמים בברזים בחולון מים עם חלודה?

על אף שבכמה מקומות מדובר בצנרת חדשה, בתאגיד מי שיקמה מתעקשים: "איכות המים בחולון עומדת בתקן. מדובר בתשתית ישנה וחלודה"

פורסם בתאריך: 27.9.18 09:46

בשבועות האחרונים הגיעו למערכת ה"שקמה-חולון" תלונות על מים מהולים בחלודה הזורמים בברזי בתים באזורים שונים בחולון. האם יש לזה קשר לבנייה המסיבית בעיר? בתאגיד מי השיקמה טוענים שלא, וכי הסיבה לכך היא צנרת ישנה שעל התושבים להחליף.

התלונות על מים עכורים, מהולים בחלודה, הזורמים בברזים ברחבי חולון לא הפסיקו לזרום לאחרונה למערכת "השקמה-חולון". לדוגמה, יוסף שגר בשכונת אגרובנק מספר: "אנחנו פותחים בברזים ובמקלחת את הברז וזורמים מהם מים עם חלודה. התקשרנו ל'מי שיקמה' לברר, וקיבלנו את התשובה: 'תנו למים לזרום עד שתיעלם החלודה'. עוד אמרו ב'מי שיקמה' שהבעיה אצלנו בבניין, אבל זה לא ייתכן כי הצנרת אצלנו חדשה".

אורלי, המתגוררת אורלי ברחוב ההגנה, סובלת מאותה בעיה ולדבריה, ב"מי שיקמה", נתנו לה אותו פתרון: "'פיתחי את המים לרבע שעה וזה יעבור'. אני לא מבינה, מה אנחנו במדינת עולם שלישי? מי ישלם לי את חשבון המים, מי שיקמה?".

גם סימה, שגרה ברחוב אוסישקין, מספרת על מים חומים: "בהתחלה נכנסתי לשירותים וחשבתי שאחד הילדים לא הוריד את המים, אך כשהורדתי את המים גיליתי שהם עדיין חומים. כל כך התאכזבתי עד שהילדים באו לחופשה, הם הולכים להתקלח אצל חברים ואני נותנת להם לשתות מסירים".

ב"מי שיקמה" חוזרים ואומרים: "תופעת מים עם חלודה נפוצה בעיקר באזורים שבהם מתקיים שיפוץ לצנרת המים או שהצנרת לא תקינה במבנה. התאגיד מבצע בדיקות איכות מים ברחבי חולון באופן רציף וסדיר. בנוסף לבדיקות המבוצעות תדיר, התאגיד התקין גם חיישנים המנטרים את איכות המים ומתריעים בזמן אמת כשיש בעיה במים".

צנרת חלודה. צילום: תאגיד מי שיקמה

צנרת חלודה. צילום: תאגיד מי שיקמה



עוד ציינו בתאגיד המים כי "בעקבות  הפניות בנושא איכות המים המסופקים לצרכנים, התאגיד ביצע בדיקות מים לצרכנים אשר פנו למוקד והתלוננו. בכל הבדיקות שבוצעו עד היום, נמצא כי המים המסופקים לצרכנים על ידי התאגיד עומדים בכל אמות המידה של משרד הבריאות ומינהל המים.

"לעומת זאת, במספר בדיקות שבוצעו בבית מסוים נמצא כי איכות המים היתה בעלת עכירות גבוה מהתקן, שיכולה לנבוע ממספר גורמים:  צנרת ישנה וחלודה,  מסנן שלא נוקה תקופה ארוכה או דוד שמש חלוד. האחריות על תיקון, החלפה של הצנרת הפרטית או דוד שמש היא על בעלי הבית".

ב"מי שיקמה" מבקשים לציין: "התאגיד בדק וימשיך לבדוק כל תלונה שתתקבל בנושא איכות המים על פי פניות מוקד ולגופו של עניין. אנו חוזרים ומדגישים, איכות המים בחולון הינה טובה מאוד ועומדת בכל דרישות התקן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מאיה, ביאליק, חולון.

    גם אצלי התופעה קיימת מזה כחודשיים..
    בברזי המטבח, האמבטיה והשרותים בדיוק כפי שמתארים התושבים בכתבה.
    לא עלה בדעתי שמדובר בתופעה שכונתית/ עירונית.
    תמוהה בעיני התשובה שעל התושבים לפתוח מים רבע שעה עד שזה יעבור.. לפעמים אני עושה כלים והמים זורמים וזורמים והצבע החום נשאר כשהיה. כנל במקלחת..
    כל הרחובות שצויינו בכתבה, וגם אזור מגורי, נמצאים בגבולות מרכז חולון. לא יתכן שפתאום, כל הצנרות בבניינים החלידו בו זמנית באופן ככ מתואם.

  2. ליה

    גם אצלנו ברח שפרינצק המצב דומה למה צריך להזרים רבע שעה מים? לא חבל על המים? תאגידי המים דואגים לעצמם ואם יש בזבוז של מים הם מרוויחים אז למה שיבדקו?

  3. נועה

    כם אצלנו בסוקולוב, אומנפ הבניין ישן, אבל אפילו בשנים הרבות שגרתי בתל אביב בכל הביניינים הישנים שהצנרת הייתה עתיקה ועם המון בעיות, המים תמיד היו צלולים. בחולון כבר נתקלתי בבעיה ביותר מדיי מקומו , הכי קל להפיל את זה על הצנרת…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר