רועי כהן, מפקד יחידת השיטור העירוני

מפקד השיטור העירוני: "ונדליזם בנוער מגיע לא רק משכונות מצוקה"

הוא מפקד על היחידה שעובדת 24 שעות ביממה כדי לשמור על הביטחון והשקט של תושבי חולון. רואי כהן בראיון מיוחד מספר על האירועים המטרידים ברחובות העיר

פורסם בתאריך: 17.10.18 10:21

רואי כהן חי ונושם משטרה. כבר 12 שנה הוא לובש את המדים ולאחרונה מונה לתפקיד מפקד השיטור העירוני בחולון. כהן, בן 34 נשוי ואב לשניים, אומר בראיון מיוחד ל"השקמה חולון": "אנחנו נמצאים ברחובות ביום ובלילה על מנת לשמור על אורח חייהם התקין של אזרחי המדינה בכלל ותושבי העיר חולון בפרט".

מפקד השיטור העירוני בחולון גדל באזור, למד שם בבית ספר היסודי אך את לימודי התיכון עשה ב"אורט  חולון". עם גיוסו לצה"ל התגייס למג"ב, שם שירת כשלוש שנים בגזרת חברון. עם שחרורו עבד כשנה בעבודות מזדמנות ולאחר מכן התגייס למשטרה ושירת בין היתר כסגן מפקד ביס"מ וכמפקד יחידת הסיור במרחב איילון. לפני מספר חודשים התפרסם מכרז פנימי במרחב איילון לתפקיד מפקד השיטור המקומי. כהן התמודד על התפקיד מול מספר אנשים ולבסוף זכה בו.

יחידת השיטור המקומי שעליה מפקד כהן מונה 14 שוטרים ו-20 פקחים מעיריית חולון – כולם עוברים תחקיר בטחוני כדי לוודא שאין בהם דופי. זוהי היחידה ה-60 מסוגה שנפתחה בארץ וברשותה שלושה קטנועים וארבע ניידות. העבודה נעשית סביב השעון, 24 שעות ביממה ואנשי היחידה יוצאים אל השטח מהמטה ברחוב הרוקמים 40 בחולון. היחידה מופעלת מבצעית אך ורק על ידי המשטרה. הקריאות מנותבות למוקד 100 ו-106 וביחידה יושב חמ"ל שמנתב את אנשי היחידה על פי המקרים, ברובם "קריאות איכות חיים" – כלומר קריאות על מטרדי רעש, בריונות, ונדליזם, חסימות חניה, וכן עבירות אלימות במרחב הציבורי וכמובן תפיסת עברייני רכוש והבאתם לדין.

באילו מקרים מיוחדים נתקלתם?

כהן: "קיבלנו למשל קריאה על אזרח במצוקה שתקוע בכביש. כשהניידת הגיעה לשטח הבחינו השוטרים באדם המתקשה להחליף גלגל באוטו. מיד הם נחלצו לעזרתו למרות שזה לא במסגרת תפקידם. מקרה אחר היה של אדם שהטריד מינית בחורות ברחוב סוקולוב. היחידה תפסה אותו לאחר מעקבים והביאה ללכידתו".

כהן מציין שרבות מהקריאות הן בשל אירועי ונדליזם: "רוב האירועים הללו הם בדרך כלל בגינות ובפארקים, בעיקר בשעות הלילה, ומעורבים בהם בני נוער. רוב בני הנוער שאנו נתקלים בהם מתייחסים אלינו בכבוד ונענים לבקשות שלנו. הסטיגמה כאילו רוב בני הנוער הללו באים משכונות מצוקה או מעמד סוציואקונומי נמוך אינה נכונה. אין הבדל – הם באים מכל שכבות האוכלוסיה".

נושא נוסף שבו עסוקה היחידה הוא האופניים החשמליים. "אנו מבצעים בחולון בעיקר אכיפה מסכנת חיים. למרות שאנו מבצעים הדרכות בבתי הספר ובקרב בני הנוער, עדיין רואים הרבה בני נוער רוכבים ללא קסדות או שמרכיבים אחד את השני ופשוט עוברים על החוק ולא מצייתים לחוקי התנועה. כשאנו תופסים אותם, הם מקבלים דו"חות כמו כל נהג שביצע עבירת תנועה. בממוצע אנו מחלקים 35 דו"חות בחודש ומשתדלים לעשות מבצע אכיפה אחת לשבוע".



כהן מציין כי מעבר לפעילות הרגילה של היחידה, "חשובה לנו הפעילות למען הקהילה. בחג האחרון התנדבנו ל'פרויקט כרובית' והכנו אוכל עבור נזקקים למשל. בהזדמנות זו אני רוצה להעביר מסר לתושבים בעיר, כי מטרתו של שיטור עירוני חולון היא להביא ביטחון לתושבים בראש ובראשונה. כחלק מהפעילות אנו מטפלים כאמור בעבירות 'איכות החיים' בעיר, ובפן הקהילתי  אנחנו מבצעים הדרכות בבתי הספר במטרה  להעביר לדור הצעיר את לשון החוק והחשיבות של כיבוד הזולת. על התושבים בכלל לקחת אחריות על מעשיהם ולכבד זה את זה, להימנע מהקמת רעש מעבר לשעות המותרות, מחניות שגורמות להפרעה לתנועה או מהפרעות לשגרת חיי השכנים שלנו. אנחנו נמצאים ברחובות ביום ובלילה על מנת לשמור על אורח חייהם התקין של אזרחי המדינה בכלל ותושביי העיר חולון בפרט", מסכם כהן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר