ברוך ברחל ואופק

אב לילד אוטיסט: "מנהלת בית הספר הצילה לי את הילד"

אופק כהן, תלמיד כיתה ה' מחולון שאובחן כאוטיסט, נאלץ לעזוב את בית הספר לאחר התדרדרות במצבו, וללמוד בביתו. אבל מצבו המשיך להתדרדר, עד שמנהלת בית ספר שינתה את חייו של הילד. סיפור עם סוף טוב

פורסם בתאריך: 11.6.17 16:00

"השנה זו הייתה השנה הקשה ביותר עבור אופק והוא חזר לעצמו רק בזכות מנהלת אחת ששינתה לנו את החיים", כך אומר חיים כהן, אביו של אופק כהן, תלמיד כיתה ה' המתמודד עם אוטיזם, שבשל קשיים בבית הספר עבר ללמוד בביתו, דבר שגרם להתדרדרות במצבו.

"אופק אובחן על ספקטרום האוטיזם עם תפקוד גבוה", מספר כהן, "בכיתה ג' בבית ספר הקודם בו למד, שמו אותו בכיתה קטנה עם שישה ילדים עם כל התפקודים, נמוך ובינוני שערבבו יחד. הוא לא הסתדר בכיתה והמצב התדרדר".

"היו שם ילדים שהוא הושפע מהם לרעה, כמו למשל ילדה שהייתה מתפשטת והוא היה מחקה אותה. בכלל, המצב גרם לו לאגרסיות והוא היה מתעצבן בקלות. המצב הדאיג אותנו, זה לא התאים לנו".

במשך שנה נאבקו הוריו של אופק כדי לספק לו מסגרת שהולמת את יכולותיו ואת צרכיו, עד שהגיעו לעמותת "קדימה המדע", שמספקת שירותי הוראה לילדים בביתם בעקבות מצבם הרפואי. "הוצאנו אותו מהכיתה והוא החל ללמוד מהבית, אבל בעקבות המצב, אופק לא רצה להיות במגע עם אף אחד ולא האמין שיש אנשים טובים בעולם הזה", ממשיך האב.

אבל אז, הגיעה מנהלת בית הספר ששינתה את חייו של אופק ושל הוריו. האב נפגש עם מנהלת בית ספר אמירים, שהמליצה על מסגרת בית ספרית, ועל ליווי של משלב שיסייע לאופק בלימודיו בבית הספר. ואכן, בית הספר והמשלב הצליחו ועדיין מצליחים לסייע לאופק להשתלב ובהצלחה במסגרת החינוכית בבית ספר אמירים, בכיתה יחד עם 35 תלמידים נוספים.

"אופק מחובר למשלב שלו ברוך ברחל, בצורה שלא ניתן להגדיר במילים. הוא מעניק לאופק חיות, שמחת חיים וביטחון, ממש כאילו היה בנו", מספר האב חיים, "מאז שברוך נכנס לחייו של אופק, הוא מגיע לבית הספר בחיוך ושמחה שאותה לא חווה זמן רב".

"אופק הגיע אליי כילד עצוב, סגור, חשדן, מפוחד, ללא גבולות, ושאינו מוכן לתקשר עם איש", מוסיף ברחל, "בתחילה הוא מאוד התקשה להאמין ולמסוך עליי, וזה בהחלט היה אתגר לא קל להתמודד איתו, אך דיי מהר מצאתי את הדרך לליבו. אני מעניק לו מגוון דרכים להתמודדות תוך מתן פעילויות, חופש ביטוי ואמון ביכולות שלו, הרבה חום, אהבה והקשבה והתוצאות מדברות בעד עצמן – הילד פשוט פורח".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר