חג הסיגד. צילום: ויקיפדיה
חג הסיגד. צילום: ויקיפדיה

כ-2,000 בני העדה האתיופית בחולון נערכים לחג הסיגד בעיר

"הקייס הלבן", רבה של הקהילה האתיופית בבת ים, יגיע לחולון לציין עם בני העדה את אחד מחמשת מועדי "ביתא ישראל" בסדרת אירועים. הציבור מוזמן

פורסם בתאריך: 29.10.18 13:35

ביום שני בשבוע הבא (5.11) תציין חולון ביחד עם בנות ובני העדה האתיופית את חג הסיגד באירוע מיוחד בבית שטיינברג שיכלול הרצאה מפי ה"קייס הלבן", הרב חנניה בלומרט, הופעה של הזמרת איילה אינגדשט, הצגת תיאטרון ועוד פעילויות.

חג הסיגד הוא אחד מחמשת מועדי "ביתא ישראל" אשר מצויין בתאריך כ"ט בחשון, כ-50 יום לאחר יום הכיפורים. הסיגד הוא יום של צום, טהרה והתחדשות, ובמרכזו טקס חידוש הברית בין העם לאל. הטקס נערך בראש הר גבוה, כסמל למעמד הר סיני, ומנהלים אותו כהני הקהילה. החל משנת 2008 מצוין הסיגד כיום חג רשמי במדינת ישראל. טקס ראשי נערך בטיילת ארמון הנציב בירושלים בהשתתפות אנשי ציבור ונכבדי העדה.

על פי נתוני הלמ"ס, בני הקהילה האתיופית וצאצאיהם מונים בחולון 2,200 נפש ומהווים 1.1% מכלל תושבי העיר. חולון נמצאת במקום האחרון מבין 20 הערים אשר חיים בהן מעל 2,000 תושבים ממוצא אתיופי. רובם של בני העדה האתיופית בחולון מתגוררים בשכונות ג'סי כהן, תל גיבורים, נאות רחל וקריית שרת באזורים אשר נחשבים בדרך כלל לאזורי מעמד סוציו אקונומי בינוניים- נמוכים. בהמשך לכך, לא פעם הועלו טענות על אלימות משטרתית אשר מופנית אל בני העדה. כך למשל, לפני שלוש שנים הותקף בחולון חייל ממוצא אתיופי על ידי שוטרים בעת ששהו בזירת חפץ חשוד. פרסום סרטון התקיפה הוביל לקיום הפגנות סוערות של בני העדה במרכז תל אביב אשר העלו לכותרות את עניין האלימות המשטרתית כלפי בני העדה. עקב כך, לפני שנה מונתה השוטרת הקהילתית מירית הדר להיות מופקדת על הקשר של המשטרה עם בני העדה האתיופית בחולון.



אירועי חג הסיגד בחולון ייפתחו לציבור הרחב בשעה 19:00 עם כיבוד על טהרת האוכל האתיופי המסורתי. לאחר מכן, בשעה 19:30, תחל הופעתה של הזמרת בת העדה האתיופית, איילה אינגדשט. בהמשך הערב, הרב חנניה בלומרט יעביר הרצאה על חג הסיגד ומשמעותו. הרב בלומרט, המכונה על ידי בני העדה "הקייס הלבן", נולד בארצות הברית, בן לאב אשכנזי ואם ספרדיה ועומד כיום בראש קהילה האתיופית בבת ים. הוא נשוי לבת העדה ודובר את השפה האמהרית, מכיר את כל ההלכות והמנהגים של ביתא ישראל ומרבה להרצאות על המסורת שלה. קשריו עם הקהילה האתיופית נוצרו בימי מבצע שלמה ב-1991 כאשר משפחות רבות מאתיופיה התיישבו בעיר. הרב בלומרט, המשתייך לציונות הדתית, משמש כרבה של הקהילה האתיופית בבת ים.

לאחר ההרצאה של הרב בלומרט תוצג ההצגה "חצויה" מבית תיאטרון יפו, בהשתתפותן של השחקניות אורטל סולומון ותמר אסנקאו, על פי מחזה שאנסקו כתבה, בבימוי בת חן ישראלי. ההצגה מעלה את סוגיית התנגשות התרבויות אצל בחורה, בת העדה האתיופית, אשר חיה בישראל ומרגישה חצויה בין זהותה הישראלית לזהותה האתיופית.

הציבור הרחב מוזמן להגיע לאירוע החגיגי, הכניסה חופשית.

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר