מתחם מבנה. אחרי הסערה
מתחם מבנה. אחרי הסערה

נזקי הגשמים בחולון: מי ישלם על הרכבים והעסקים שנפגעו? צפו:

למי עליכם לפנות אם נגרם לכם נזק כתוצאה מהגשמים הכבדים וכיצד הסבירה הנהלת "מבנה", המתחם המסחרי החדש בחולון, את ההצפה הקיצונית

פורסם בתאריך: 9.12.18 15:38

מזג האוויר הסוער בסוף השבוע האחרון, שבמהלכו הגשם לא פסק לרדת לרגע, גרם להצפות רבות ברחבי העיר חולון וכתוצאה מכך לנזקים רבים לרכוש. הגשם הכבד ירד ללא הרף ובאזורים רבים בעיר התשתיות לא עמדו בכמות המשקעים ונגרמו הצפות קיצוניות. נזק רב נגרם למכוניות שנקלעו או חנו באזורים מוצפים, לעסקים ולדירות כתוצאה מחדירת מים ודליפת מי גשמים.

המרכז המסחרי "מבנה" בחולון היה אחד המקומות שספג נזקים רבים בעקבות מזג האוויר. המתחם, שרק בשנה שעברה נפתח לציבור ובו פועלות חנויות מסחר שונות, סובל מאז פתיחתו מהצפות עם כל מערכת גשמים, אבל בסוף השבוע הזה נרשם שיא הנזק לרכוש כאשר חנויות רבות במתחם הוצפו כמו גם למכוניות הרבות שחנו בחניון הציבורי הצמוד למתחם.

בהנהלת המתחם מפנים אצבע מאשימה למה שהם מגדירים "בעיות ניקוז בסביבת המתחם", ועל אף ההצפות הקשות נמסר מההנהלה, "מתחם מבנה חולון חזר לשגרה כבר במוצ"ש. נערכנו לטיפול מיידי בנזקי ההצפה, הן בחנויות והן בשטחים המשותפים וחשוב להדגיש כי ההצפה נגרמה בשל בעיות ניקוז ברחובות הסמוכים. תשתיות המתחם נבדקו. הן חדשניות ותקינות והן אלו שאפשרו ניקוז מהיר של כמויות המשקעים האדירות שהגיעו מהרחובות הסמוכים אל תוך המתחם".

צפו בעובדי אחת החנויות במתחם מבנה מתמודדים עם ההצפה הקיצונית: 

סניף רמי לוי מוצף במתחם מבנה. צפו:

חניון מוצף ונזק למכוניות במתחם מבנה. צפו:

בעקבות הנזקים הרבים כאמור, גם לעסקים נוספים בעיר, לדירות ולמכוניות ששקעו והוצפו במים, מסביר אפי כהן, מנהל "יונט פתרונות ביטוח", למי צריך לפנות כדי לקבל פיצוי על הנזקים. לדבריו, בכל הקשור למכוניות, כאשר הרכב הוצף במים ובמידה שיש לבעל הרכב ביטוח מקיף, הוא אמור לכסות את הנזקים. במידה שאין ביטוח מקיף ובעל הרכב יוכיח כי הנזק נגרם כתוצאה מרשלנות הרשויות, הוא יוכל לתבוע את הרשות המקומית ולדרוש כי היא תשלם את עלות הנזקים.

כאשר מדובר בדירה או בעסק, אומר כהן, כדי שבעל הדירה/ עסק יוכל לקבל פיצוי על פגיעה ברכוש הקיים בדירה בגין נזקי טבע, עליו להיות בעל פוליסת ביטוח רכוש כולל לדירה, "למעט נזקי חלחול מי גשמים מהגג או מהקירות שלרוב לא מכוסים. גם כאן, עומדת לבעל הדירה/ עסק האפשרות להוכיח כי הנזקים הם כתוצאה מרשלנות הרשויות ולתבוע את כספי הפיצויים מהן". עוד מציין כהן כי בתקופת החורף נגרמים נזקים כתוצאה מהקור לאינסטלציה ולכן חשוב שיהיה ביטוח נזקי צנרת לדירה ולעסק. ומי מפצה על נזקים למבנה כתוצאה מהצפות בחניון? כהן אומר שבמסגרת ביטוח ועדי בתים חשוב לבטח את כל החלקים המשותפים, כולל החניון באופן פרטני ואז להיות מכוסים במקרי הצפה בחניון.



בכלל, אומר כהן, טרם רכישת פוליסת ביטוח למבנה כדאי לבדוק שיש בה את הכיסויים המתאימים לכל נזק לרכוש. עוד מומלץ להזמין סוקר מטעם הביטוח להערכת שווי הרכוש כראוי. ביטוח מבנה עולה בין כמה מאות שקלים בשנה עד כמה אלפים  וזהו סכום מזערי לנזק שעליו תיאלצו לשלם במידה שאין לכם ביטוח, שעלול להגיע לנזקים בסך עשרות ומאות אלפי שקלים.

מעיריית חולון טרם נמסרה תגובה.

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז מי לתבוע את הערייה או את בהנהלת המבנה כל אחד זורק את העבודה שלו על השני ובנתיים מאות רכבים הוצפו ברשלנות של הערייה שלא נקתה את אזקןז לפנה הגשם כהכנה לגשמים כבדים בושה

  2. אלוני

    עסקים גם עבדו חלקית ביום ראשון
    לא מבין איך המתחם מוציא הודעה שהכל חזר לשגרה
    בנוסף איך המתחם בדיוק דאג לחנויות ממש לא
    כל חנות דאגה להוציא את במים בעצמה
    ואם אני לא טועה המתחם נכון להיום מתקן ומרחיב את הניקוז בתוך המתחם עצמו
    על סמך זורקים הכל על העירייה
    פשוט הזוי

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר