מפת קווי המטרו. באדיבות נת"ע

לאן תגיע הרכבת התחתית בחולון? כל התחנות, כל הקווים

תחבורה מתחת לאדמה: כל שלושת קווי המטרו התת קרקעיים יגיעו לחולון ויחלפו בשבע תחנות שונות ברחבי העיר. קבלו את המפה המלאה

פורסם בתאריך: 11.12.18 09:07

תכנית סלילת קווי המטרו בגוש דן עולה שלב. ביום חמישי הקרוב צפויה להתכנס הוועדה הלאומית לתשתיות לישיבה שתדון בתוואי הסופי של קווי המטרו העתידיים שייסללו בגוש דן. במסגרת הישיבה ייחשפו המיקומים האופציונליים לתחנות. בישיבה ייקחו חלק כל המעורבים בפרויקט הגדול, ביניהם פקידי ממשלה בתחומי התחבורה והבינוי.

תכנית קווי המטרו היא השלב הבא לאחר תכנית הרכבת הקלה אשר מקודמת בשני העשורים האחרונים. בשנים האחרונות מקדם משרד התחבורה את היוזמה לחפירת מערכת קווי רכבת תחתית בגוש דן בנוסף למערכת הרכבת הקלה שנבנית, ובכך ליצור מערכת הסעת המונים מודרנית ומתקדמת שתוכל להתמודד עם אתגרי התעבורה בגוש דן במאה ה-21.

חברת נת"ע, אשר מופקדת על ביצוע התכנית, קיבלה מהממשלה את שנת 2030 כיעד לסיום הקמת רשת מטרו ראשונית בגוש דן, שתכלול בסיומה כ-130 ק"מ של מסילות ותחנות שייפרשו בין נס ציונה ורחובות שבדרום ועד לרעננה וכפר סבא שבצפון.

מפת המטרו המלאה. באדיבות נת"ע

מפת המטרו המלאה. באדיבות נת"ע

כפי שכבר פורסם ב"השקמה חולון", הרשת העתידית תכלול עם השלמת בנייתה שלושה קווים של רכבת תחתית:

קו מטרו 1 שיתפרש על פני  73 ק"מ עם 53 תחנות ב-14 יישובים. קו זה יחצה את גוש דן מצפון לדרום, ייצא מכפר סבא ורעננה אל ראשון לציון ורחובות;

קו מטרו 2, שאורכו יהיה 28 ק"מ ויהיו לו 27 תחנות בשמונה יישובים, ייצא מראש העין אל כיוון תל אביב.

קו מטרו 3 שיכלול 39 ק"מ עם 29 תחנות בעשרה יישובים, ויהיה קו חצי טבעתי שייצא מבת ים אל הרצליה. 

על פי הדיווח, התכנית המתגבשת שפרטיה הסופיים ייחשפו ביום חמישי, תכלול בחולון מקטעים של כל שלושת הקווי המטרו עם שבע תחנות ברחבי העיר.

לקו מטרו 1 שיחצה את גוש דן מצפון לדרום מתוכננות לקום תחנות בצומת חולון וכמו כן גם בצומת הרחובות חנקין וסוקולוב. כמו כן יעבור הקו גם באזור התעשיה בסמוך לשכונת קריית שרת (ליד שדרות ירושלים) ובו ייפגש למעשה עם קו מטרו 3 שיגיע מכיוון בת ים, בסמוך למתחם עזריאלי. תחנה נוספת מתוכננת באזור שכונת ח' 500, בפינת הרחובות דוד אלעזר ומנחם בגין.

קו מטרו 2, שמסלולו ייצא מכיוון ראש העין, יחצה את גוש דן ממזרח למערב עתיד לסיים את מסלולו בבית החולים וולפסון בחולון. קו מטרו 3, שייצא מבת ים במסלול חצי טבעתי דרך יישובי בקעת אונו ועד להרצליה, יכלול שלוש תחנות בשטחה של חולון. תחנה אחת, כך על פי התכנון, תיבנה על מחלף יוספטל בגבול המוניציפלי של חולון ובת ים בסמוך לתחנת רכבת ישראל, תחנה נוספת תיבנה בסמוך למדיטק. שתי תחנות נוספות יקומו באזור התעשיה של חולון ברחוב המלאכה.

 

תגובות

תגובה אחת
  1. בועז הנביא

    קווי רכבת הקלה עלית תהיה בכיה לדורות. הערים שלנו לא תוכננו לקלוט נתיבי תעבורה נוספים בדמות הרכבת. כמות הצמתים לאורך המסלול תאט מהירות הנסיעה.
    בעולם העכשווי מזמן הורידו לחבורה מסילתית מתחת לקרקע, מתחת לרחובות העמוסים ותשתיות קרקעיות מסועפות. בסופו של התהליך הארוך והיקר ישאר לנו ״פיל לבן״ ואחרי העשור של שימוש יקר ובעייתי יבוטל המיזם הכשל הזה.
    אין מנוס, למען העתיד יש להכניס את הקווים מתחת לקרקע ולא לחנוק את המרחב העירוני הדחוס ולא מתוכנן בלאו הכי..
    עצרו! תחשבו מחדש לאור הניסיון בעולם! ביזבוז משאבים לאומיים הדלים!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר