ברטה פינקו. "היה אפשר להסביר"
ברטה פינקו. "היה אפשר להסביר"

סערת הקשישה שהאכילה יונים: סרטון חדש מציג את גירסת הפקח. צפו:

הרשת סערה, הטלוויזיה דיווחה ואת המחיר משלמת ברטה פינקו, הקשישה מחולון שהאכילה יונים ונותרה לבדה ללא המטפלת שהודיעה: "אני לחולון לא חוזרת"

פורסם בתאריך: 16.12.18 13:12

סיפורה של הקשישה ברטה פינקו והמטפלת שלה, שהאכילו יונים בכיכר בחולון, ועקב כך נקנסה המטפלת בכ-500 שקל, הסעיר את הרשת בסוף השבוע האחרון והגיע עד לתכנית הבוקר של אברי גלעד והילה קומם בערוץ 12 בטלוויזיה. הדיווח על האירוע, כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה חולון", עורר הדים ועשרות תושבים ביקשו לבקר את פינקו, לארח לה חברה ואף הציעו לשלם עבורה את הקנס. רבים מהם זעמו על התנהגותו של הפקח כפי שהצטיירה בסרטון הראשון.

אלא שהבוקר (ראשון) הועבר לידי "השקמה חולון" סרטון שבו נשמעת פינקו מקללת את הפקח ומאחלת לו: "הלוואי שיהיה נכה כמוני" והוא לעומתה מנסה לשמור על קור רוח:
צפו בגירסת הפקח: 

 

פינקו, שנותרה במהלך סוף השבוע האחרון לבדה בביתה, כיוון שהמטפלת שלה נבהלה וברחה, ממאנת לקבל את עזרת הציבור במימון הקנס ומתעקשת שיבטלו את הקנס. "לא ייאמן לאן הגענו בגלל האכלת יונים", אומרת הבוקר פינקו, "נהיה בלגאן כזה, כאילו נגמרו כל הבעיות בעיר ונותרה בעיית הקשישים שמאכילים יונים".

ברניה יעקובוב, המטפלת של ברטה שנלחצה בגלל נוכחות המשטרה באירוע, מתגוררת בקריית שלום, ומדירתה היא מספרת: "קשה לי עדיין להירגע. ברטה ואני יורדות כל יום לכיכר, שם היא נהנית לפגוש את חבריה ולהאכיל את היונים. באותו יום (רביעי) יצאה קצת השמש ויצאנו כהרגלנו לכיכר. ראינו מישהו מסתתר מאחורי מבנה ולא ידענו מי זה ואז לאחר שפיזרנו פירורים לציפורים, הוא קפץ כמו גנב וצעק עלינו. ממש נבהלנו. הוא דרש שניתן לו את הפרטים שלנו ולא הבנו למה. הוא ענה, האכלתן את הציפורים, תקבלו קנס! אמרתי לו, לא ידענו שאסור וגם אין שלט, תוותר לנו בבקשה אבל הוא סירב. גם האנשים ליד אמרו לו, אתה לא מתבייש, לאישה קטועת רגל אתה נותן דו"ח?!".

יעקובוב ממשיכה לתאר את האירוע: "משסירבנו לתת לו פרטים מזהים, הוא הזמין משטרה, והשוטר שהגיע הסביר שאנחנו חייבות לתת פרטים. אני הרגשתי בושה וצער. אף פעם לא התייחסו אלי כך כאילו אנחנו פושעים. סירבתי לקבל את הדו"ח ועזבתי את ברטה בצער גדול. אני לחולון לא אחזור יותר, זה בטוח".

כאמור, סיפורן של השתיים עורר הדים רבים. תושבים מחולון פנו אל ברטה להציע עזרה, עתה משנותרה לבדה. רונית מור דוד, בעלת חנות "אקווה-סקייפ" בחולון ושכנתה של פינקו, אומרת הבוקר: "אני עדיין נסערת ומסרבת להירגע. לא ייתכן שבגלל האכלת יונים אישה קשישה צריכה לסבול כל כך. ברטה היא שכנה שלי. כשהיא חזרה מהכיכר היא היתה כל כך נסערת ואמרתי לה, אל תדאגי. כולם יידעו מהסיפור שלך, זה לא יעבור בשקט, ולכן העברתי לכתב 'השקמה' את הסיפור. כעת מה שחשוב זה לבטל את הקנס ולהחזיר אליה את המטפלת שעזבה אותה".

יוני גלב, תושב בת ים, שנכח בעת העימות עם הפקח העירוני ואף תיעד במצלמתו את הרגעים הללו, אומר: "לא האמנתי שכך אפשר להתייחס לחסרי ישע. אני במקצועי חונך פגועי נפש וגם באותו יום ירדתי עם החניך שלי לכיכר. ראיתי את הפקח אורב לקשישים ואיך שהוא התנפל עליהם. הוצאתי את המצלמה. אפשר לשמוע אותי בסרטו כועס ועצבני ואני מצטער על השפה אך זה עבר את הגבול. אין שלט בכיכר האוסר על האכלת יונים. אני שמבלה מדי יום בכיכר, אף פעם לא מישהו מהעירייה והסביר שאסור להאכיל יונים. יכול להיות שזה אסור ואני לא מתווכח על כך אך אם רוצים להחיל חוק חדש יש להחיל בפעולות הסברה, במיוחד באוכלוסיית הקשישים, שהיא זאת שנמצאת כאן רוב היום. בכל מדינות העולם מאכילים יונים, וגם פה. לא שמעתי על חוק כזה ומה שעשו לברטה הוא פשוט מגעיל. לא הפעילו שום שיקול דעת".

צפו בתיעוד של יוני גלב:

בעקבות האירוע, פנה חבר מועצת עיריית חולון מיקאל בוזגלו ("עידן חדש") אל גורמים בעירייה וכתב  אליהם: "נכון שתפקידה של המחלקה הווטרינרית בחולון הוא לשמור על בריאות הציבור וחייב לציין בתור חבר מועצה שלמחלקה פעילויות מבורכות של תפיסת בשר מקולקל טרם הגיעו לציבור ועוד פעילויות אחרות שללא ספק מצילות את הציבור". יחד עם זאת פונה בוזגלו למחלקת ההסברה של עיריית חולון, למנהל הפיקוח העירוני, לדוברת עיריית חולון לדוברות משטרת מרחב איילון ולמנכ"ל עיריית חולון, בבקשה "להכשיר את נותני השירות למתן שירות והפעלת שיקול דעת במקרים מסוימים. הדו"ח שניתן לברטה קטועת הרגל על כיסא גלגלים תועד והופץ במדיות השונות. שיקול דעת מוטעה שכזה גורם לחולון נזק תדמיתי אדיר ובצדק. יש לחדד נהלים ולהסביר לנותני השירות על שיקול דעת מה הוא. לאור הסיטואציה הנ"ל יכלו בצורה נבונה להסתפק באזהרה. האמינו לי זה היה מאדיר את אופן הפעילות של אגף הפיקוח העירוני והיה מצייר את נותני השירות כבעלי רגישות והבנה. זה נכון שהפקח והשוטר שהגיע לזירת האירוע לצורך זיהוי של הגברת עשו את עבודתם, אך זיכרו החיים הם לא שחור או לבן. גם היה מצופה מהשוטר לפנות לפקח ולוודא שלקשישה תינתן אזהרה ולא דו"ח, זאת חרף כך ששוטר הסיור ראה שהוא מתועד".



הבוקר, בביקור בכיכר ויצמן, פגשנו במקום קשישים שהאכילו יונים. "אנחנו נהנים להגיע לכאן והאכלת היונים היא חלק מהתעסוקה שלנו, אמרו כמה מהם. "אף אחד לא מת או חלה מהיונים האלו. אנחנו אנשים מבוגרים בני 70 ויש גם בני 90. מה רוצים שנשב בבית כל היום?".

הבוקר בכיכר ויצמן. ממשיכים להאכיל יונים. צפו: 

לסיכום, ברטה פינקו מביתה בחולון מבקשת הבוקר בדמעות: "אדוני ראש העיר, תבטל את הקנס ותעזוב אותנו הקשישים במנוחה. אל תיקח מאיתנו את ההנאה הקטנה הזאת, את המעט שנשאר לנו, לרדת למטה לכיכר וליהנות קצת מהשמש ומהיונים. זה כל מה שאנחנו מבקשים".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הדו"ח ניתן כדין למי שעברה על החוק ולפיכך, לא יבוטל. כל מי שמקבל ברירת קנס יכול לערער על הדו"ח ולבקש להישפט בבית הדין לעניינים מקומיים והעירייה תכבד כל פסיקה.

"יצוין, כי העירייה פרסמה באמצעים שונים כי בכוונתה להגביר את האכיפה בנושא האכלת יונים במרחב הציבורי במיוחד באזורים שבהם הבעיה מוכרת, וגם הוצבו שלטים במקומות אלה, האוסרים על האכלת יונים. בשבוע הראשון לאחר הפרסומים נתנו הפקחים אזהרות למאכילי היונים ולא קנסו אותם. יודגש כי האכלת יונים במקומות ציבוריים מהווה מטרד משמעותי ומפגע תברואתי לבני האדם, בשל הנוהג שלהן להתגודד בקבוצות גדולות, תוך שהן מייצרות לשלשת ופסולת רבה. בסביבת התגודדותן נוצר ריח רע מאוד והלשלשת משמשת כמצע אידיאלי לגידול טפילים מעבירי מחלות, כגון הסלמונלה, דלקת המוח, קדחת הנילוס ועוד. זו הסיבה שהיונים הוגדרו על ידי המדינה כמטרד כמו עכברים וחולדות ולכן האיסור על האכלת יונים במקומות ציבוריים הומי אדם הוא עניין הכרחי ובלתי נמנע.        

"במקרה זה, נראתה אישה המפזרת שאריות מזון על המדרכה בכיכר עבור היונים. פקח שראה אותה ביקש ממנה להזדהות כחוק והיא סירבה. הפקח הזמין את השיטור העירוני ועד שהשוטר הגיע, אישה אחרת, נכה בכיסא גלגלים שהיתה עם מאכילת היונים, קיללה את הפקח בגסות ואיימה בזריקת נעל כלפיו. כשהשוטר הגיע, הוא ביקש ממאכילת היונים להזדהות והיא הציגה לו תעודה מזהה. הוסבר לה שהיא עברה על החוק במעשיה וכי יירשם לה קנס. האישה אמרה כי היא מעדיפה שיישלח לה הקנס בדואר וכך אכן נעשה".

תגובות

13 תגובות
  1. חולוני

    בושה וחרפה .
    מראיםנ תפרצוף האמיתי של ראשות העיר.
    בושה בושה בושה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה עם האכלת חתולים במרחב הציבורי .איפה הפקחים .ראש קטן.

  3. אש אל

    כתוב: "וזה הוא שאמרו אין אדם נעשה שוטר מלמטה אלא אם כן נעשה רשע מלמעלה" (במדבר א')..
    מי זה שקבע שאסור להאכיל את היונים? איזה מן חוק דפוק זה?! ומי אמר שאנחנו חייבים לציית?!?!?! בעירייה יושבים חבורה של טפילים מוצצי דם ושולחים פקחים ושוטרים כדי לשדוד בני אדם תמימים. איזה גועל נפש, ואתם מסכימים לזה?! כל מי שלא פועל נגד הגזל והשוד בחסות המדינה, שמבצעים ראש העיר ועוזריו שותף לפשע..

  4. ליאור

    שערוריה. בכל מקום בעולם מאכילים יונים בלי בעייה. עד היכן תאוות הבצע של העירייה מגיעה?

  5. אזרח שומר חוק

    הפקח עשה את עבודתו. זה שהקשישה נכה לא מקנה לה זכות יתר על אזרח אחר. אם היא מאכילה יונים זה לא קשור לנכות שלה. באותה מידה יכל לשבת גבר צעיר ובריא.

  6. דוד תושב חולון

    ראש עיריית חולון נבחר שוב וכרגע לא מעניין אותו תושבי עירו יש לו קדנציה מובטחת לשנים הבאות,אין לו סבלנות כאשר הוא מדבר עם תושבי העיר וכנראה גם עם התקשורת,בקיצור מוטי ששון מורם מעם….

  7. אבי

    ומה עם כל ההאכלות של החתולים. זה בסדר. כאשר מתלוננים על האכלה של חתולי רחוב . העירייה לא מתייחסת. אבל להאכלה של יונים , הם מתייחסים בכובד ראש. בושה וחרפה.

  8. אילנה

    גועל נפש! מתביישת בעיריית חולון. עסוקים בלהרוויח כסף על חשבון התושבים. הפקח ערב לקשישה כי ידע ששם מאכילים יונים. בושה וחרפה. על כל התושבים להביע את מחאתם! אנחנו משלמים ארנונה גבוהה מאוד ובנוסף ממשיכים למצוץ את הדם עם דו"חות ועדיין חולון מלוכלכת.

  9. נחום

    בגן אביב משחררים כמעט על בסיס יומי כלבים מסוכנים על יד ילדים מתחת לגיל שנתיים, אך כאשר פניתי לעירייה בנושא, אמרו לי שאי אפשר לשלוח פקחים ככה ללא סיבה ורק כאשר אראה את זה באותו הרגע אאלץ להתקשר לדווח. העקר יש לפקחים זמן לתת דוחות לקשישים שכנראה זו ההנאה היחידה שיש להם באותם צהריים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר