התסכול נמשך: דו"חות לפני השבת לירקנים ב"סאדאב". צפו

סוף שבוע העבודה של הירקנים בקריית בן גוריון מסתיים עם טעם מר, מצלמות וקנסות, אך בעירייה מסבירים שלאכיפה מטרות טובות: לשמור על סביבה נקייה ונעימה לקראת שבת

פורסם בתאריך: 16.12.18 16:37

הירקנים במרכז סאדאב בקריית בן גוריון בחולון כועסים. לדבריהם, הפיקוח העירוני מאלץ אותם לסגור את החנויות בימי שישי טרם כניסת השבת בשעה מוקדמת ובכך נפגעת פרנסתם.

חוק העזר העירוני בחולון קובע כי על מרכזי העסקים לקניות להיסגר שעתיים לפני כניסת השבת. אלא שבימי החורף השבת נכנסת מוקדם, ובשל כך נאלצים בעלי עסקים להפסיק את הפעילות בשעה שתיים בצהריים. זאת, למרות שיום שישי מאופיין בקניות. בעלי העסקים, בעיקר בתחום הפירות והירקות, מספרים על סחורה שהם נאלצים לזרוק ופונים אל העירייה בבקשה לנהוג איתם ביד רכה יותר.

במרכז המסחרי סאדאב בחולון פועלות שלוש ירקניות. לטענת הירקנים, הם נאלצים  לסגור את החנויות שלהם ב-14:15, כשעתיים לפני כניסת השבת,  בימי שישי, מה שפוגע  ישירות בהכנסות, כאשר הם צריכים להיערך לסגירת החנות כשעה מוקדם יותר. לדבריהם, במידה שהם לא סוגרים בזמן הנקוב, הם נקנסים מיידית על ידי הפיקוח העירוני בקנס על סך 450 שקל.

צפו כיצד הפקחית העירונית מצלמת את הירקניה הפעילה טרם כניסת השבת:

"זה כבר השבוע השני ברציפות שאנחנו סובלים מהפקחים", אומר שמואל ברינה, הבעלים של חנות "פירות גן עדן" במתחם סאדאב. "הפקחים אומרים לנו שזה חוק עזר ישן, אבל אף פעם לא נכנסו אלינו ואיימו בדו"חות אלא רק בשבועיים האחרונים בימי שישי. כל הירקנים בחולון סוגרים שעתיים לפני כניסת שבת, אני בעסק 20 שנה ולא היה מקרה כזה. זה מרכז שאנחנו משלמים עליו הכל – את הניקיון, את האחזקה. אנחנו בעצמנו שומרי שבת וסוגרים שעה לפני כניסת שבת ופתאום העירייה דורשת מאיתנו לסגור ב-14:15. הלקוחות לא רגילים, הם עדיין מגיעים לקנות בשעה כזאת כי הם יודעים שאנחנו פתוחים עד 15:30 וזה בעיה רצינית מאוד".



עוד מוסיף ברינה: "אנחנו לא יודעים איך לאכול את זה ולא נעים לנו מהלקוחות שלנו. אנחנו נקבל קנסות כי זה פיתוי גדול, כי אני לא רואה שאף ירקן ירצה לסגור שעתיים לפני כניסת שבת ולהפסיד כל כך הרבה כסף. הבעיה מפריעה למרכז כולו כי יש אפקט דומינו שמפריע לכל מי שמחזיק חנויות במרכז. רק הסופרמרקטים פתוחים ואנחנו הירקנים נדפקנו ולא ברור לנו למה בשעה 13:15 אנחנו צריכים להתחיל להיערך לסגירת העסק".

אחת הלקוחות הקבועות הוסיפה: "לא הגיוני שכל המרכז פתוח ורק הירקנים יהיו סגורים. אנחנו באים לעשות קניות לפני שבת באווירת השבת ומה שעושים להם זה עוול גדול. זה לא בסדר, אף פעם לא היו איתם בעיות. מה ההבדל בין הירקנים לבעלי החנויות האחרים?".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "אגף הפיקוח העירוני מבצע אכיפה במרכזי העסקים לקניות שעתיים לפני כניסת השבת וזאת בהתאם לחוק העזר העירוני. מטרת האכיפה היא לוודא שאכן העסקים נסגרים במועד, תוך שבעליהם משאירים את סביבתם נקייה, מסודרת ונעימה לתושבים לקראת השבת (או החג). ישנם ירקנים בכל רחבי העיר שנהגו להוציא פסולת קרטונים ומפגעים לאחר שאנשי התברואה ניקו והפסולת נשארה למשך כל סוף השבוע. לכן הפיקוח העירוני מסייר ודורש לסגור על פי החוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר