ששון
צילום: ראובן קפוצינסקי

בעקבות "סערת מאכילת היונים": מוטי ששון משיב אש

"אני חוסך מכם את הקללות האמיתיות", כותב מוטי ששון בפוסט שהעלה על התגובות הזועמות שלהן זכה בעקבות הדו"ח שניתן למאכילת יונים בכיכר העיר, "אבל מרגע שהחל הקמפיין, אני נתון למתקפות אלימות ובוטות"

פורסם בתאריך: 19.12.18 17:41

סיפורה של הקשישה ברטה פינקו והמטפלת שלה, שהאכילו יונים בכיכר בחולון, ועקב כך נקנסה המטפלת בכ-500 שקל, שפורסם ב"השקמה חולון", הסעיר את הרשתות החברתיות, וזכה לפרסום בתכניות הבוקר וכן בתכנית "הכל כלול" בערוץ 10, במסגרתה התעמתה המגישה סיון כהן עם ראש עיריית חולון, מוטי ששון, בשיחת טלפון, לאחר שהציעה לשלם את הקנס.

הערב (רביעי) החליט ששון להשיב אש, לאחר שלטענתו בעקבות המקרה הותקף בבוטות על ידי גולשים. בפוסט שבו תייג את ראשי הערים תל אביב, רמת גן, גבעתיים, חיפה וראשי ערים אחרים, כותב ששון: "'שתהיה זקן ערירי וגלמוד', 'אפס מאופס', 'יא פוליטיקאי נחות מהדרגה הראשונה. הנמוכה ביותר. יא אטום', 'יא אפססס אטום לב', 'איש מגעיל', 'עלוב נפש', 'אתה בן אדם בושה! חבורה של מטומטמים כל מי שהצביע לך'; אלה רק חלק מהפנינים שהגיעו לדף הפייסבוק שלי רק ב-24 השעות האחרונות ותאמינו לי אני חוסך מכם את הקללות האמיתיות".

"אתם יכולים להאמין לי שראיתי כבר כמעט הכל בתפקידי", הוא ממשיך, "ראיתי חצאי אמיתות שהופכות לאמת צרופה. התמודדתי בכאב עם נסיונות לפגוע בי באמצעות תלונות שווא – שאני לא מאחל לאויביי – תלונות שהתגלו כולן כחסרות בסיס גם על ידי רשויות החוק". בהמשך הדברים הוא מדגיש כי "אני מודע לעידן החדש ולרוח החדשה שהביאו איתן הרשתות החברתיות. גם שועל ותיק כמוני מודה ומתוודה, כי בפן החיובי הן לימדו אותנו, ראשי הרשויות המקומיות, להיות בקשב רב יותר כלפי לקוחותינו, כלומר התושבים".

"הבעיה היא שבעת האחרונה, הביקורת הלגיטימית על פעילותו של כל ראש רשות הופכת לא אחת לגל עכור של עיוות העובדות שמובילות לשנאה ולהתלהמות, שאיני זוכר כדוגמתם". ששון מציין בפוסט מהי הסיבה למתקפה עליו הפעם: "דו"ח שנתן פקח עירוני על פי חוק לאישה שנלוותה לתושבת העיר בגין האכלת יונים. לכאורה, פעולה פשוטה ומתבקשת על פי חוק העזר העירוני, האוסר על האכלת יונים. מדוע? כי האכלת יונים גורמת למטרדים סביבתיים ובריאותיים כתוצאה מהתגודדות היונים, המוגדרות על ידי מדינת ישראל כמטרד דוגמת עכברים וחולדות".

הוא מספר בפוסט כיצד בסרטון וידאו שהופץ על ידי עובר אורח, תועד פקח העירייה מבקש מהאישה שהאכילה יונים להזדהות. "בהמשך התברר כי אישה זו היא מטפלת של תושבת העיר, נכה ומבוגרת, וככל הנראה קשת יום, שבחרה אל מול המצלמה ואל מול מצלמות הטלוויזיה להגיב כאילו מדובר בדו"ח שהיא עצמה קיבלה (ולא כך הם הדברים, כאמור, כפי שניתן לראות הן בסרטון של עובר האורח עצמו והן בסרטון שצולם על ידי הפיקוח העירוני).

"מכאן ואילך הדרך היתה קצרה להפיכת הסרטון על ידי גורמי תקשורת שטחיים ובעלי עניין לסמל של התעמרות הרשות בתושב הקטן וחסר האונים, להפיכת האישה המבוגרת, שכלל לא קיבלה דוח, למרואיינת מבוקשת באמצעי תקשורת מקומיים וארציים, להאשמות נוראיות וחסרות בסיס כלפי הפקח ולאש יוקדת כלפי העירייה והעומד בראשה, תוך הצבת הדרישה: לבטל את הדו"ח ומיד כי למי יש כוח לבדוק את העובדות".

"בעידן הזה, גם אין קל יותר מלשבת באולפן טלוויזיה ממוזג וללבות אש אלימה ומסוכנת כלפי ראש רשות מקומית", הוא כותב, "עוד לא קם ראש רשות שיצליח להוכיח ש'אין לו אחות' אל מול מגישת טלוויזיה נוטפת ארס, שלא נותנת לעובדות לקלקל לה את הסיפור. בשיחת טלפון מפתיעה, שמוקלטת ומשודרת בלא ידיעת הצד השני (קוראים לזה שיימינג, נדמה לי), דורשת מראש הרשות לבטל ומיד את הדו"ח, שבכלל לא ניתן לתושבת המדוברת – גם אם אין בסמכותו החוקית לעשות זאת. כי מי צריך סמכות וחוק, כשיש את רוח הפייסבוק".

"הרוח הזו, שנישבה מאולפן זה או אחר, חלחלה היטב. מרגע שהחל הקמפיין נתון ראש העיר למתקפות אלימות ובוטות מצד כאלה שמבחינתם מדובר בסיפור פשוט בין טוב לרע, בין ראש עיר 'אפס', אטום' לבין תושבת אומללה שהעירייה מתעמרת בה.

"אודה ולא אבוש", כותב ששון, "עד אתמול בצהריים התכוונתי אני עצמי לשלם מכספי הפרטי את הדוח מתוך חמלה כלפי 'גיבורת הפרשה' ובכך לשים קץ לקמפיין העגום, שלא פוסח כמובן גם על הפקח שעשה עבודתו נאמנה ודיבר בנימוס וללא התלהמות. אלא שלאחר מחשבה החלטתי: גם אם המחיר יהיה כבד, אמשיך לנהל את העיר באומץ וביושר, לפי מיטב שיקול דעתי, הבנתי וחובתי החוקית, כפי שעשיתי בכל שנותיי בתפקיד. וכן, ברור לי לחלוטין שבעידן הזה מדובר בהחלטה לא פופולרית, שאף תגבה מחיר ברשתות החברתיות ואולי בכלל".



בהמשך הוא מציין כי "לגבי הדו"ח עצמו, אגב, אני מרשה לעצמי להניח כי אם תערער מקבלת הדוח בדרך החוקית העומדת לרשותה (ואם יש צורך העירייה תסייע לה בכך) ייתכן כי הוא יבוטל לפנים משורת הדין – אך הדבר ייעשה על פי חוק ולא על פי גחמה של מגישת טלוויזיה זו או אחרת. כי עיר בלי חוק וסדר, היא לא עיר".

ששון מסיים את דבריו: "אני כותב את הדברים בכאב רב אבל מבקש להודיע: חולון תמשיך להיות מנוהלת מתוך שיקולים ענייניים, כשטובת כלל העיר וכלל תושביה עומדת תמיד למול עיניי. אני מודע למחיר ומבין את ההשלכות – אך כך עשיתי כל שנותיי וכך אמשיך גם בעתיד, בהקשבה ובאחריות וללא התלהמות.

"הבהרה לסיום: איני מתלונן. אני ממלא את תפקיד ראש העיר כבר 25 שנים מתוך תחושת שליחות אמיתית. זהו תפקיד מאתגר וכפוי טובה לא אחת, אבל אני בחרתי בו ואתם בחרתם בי – ואני מודה לכם על כך".

מגישתת התכנית "הכל כלול", סיון כהן, מסרה בתגובה: ״אני מופתעת שאדם רציני כמו מוטי ששון בוחר בבכי ובנהי במקום בעובדות עצמן. כמעט שבוע היה לו לתקן עוול שנעשה בעירו, וכנראה שלא סתם התושבים הרגישו שהגיע הזמן שראש העיר שלהם יתעורר. נדמה שכולם התעוררו חוץ ממנו. איפה הוא היה? הוא כותב שרצה לשלם מכיסו? מוזר שלא עשה זאת עד עכשיו".

עוד ציינה כהן: "מה לא עשינו? הכל לפי הספר. התחלנו עם דוברות העירייה שאת תגובתה האטומה אפשר לקרוא. כשחשבנו שיש כשל בדוברות, התקשרנו אליו. הזמן לא נוח? הוא לא טרח לחזור אלינו או לגברת עצמה. יכול לעשות זאת בקלות. בבוקר שלמחרת הגענו שוב יחד איתה ללשכתו. נפנפו אותה כאילו היתה עלה נידף ברוח.
"עם כל הכבוד, הניסיון הזה להסיט את הדיון פשוט פתטי. ראש עיר אמור להיות קשוב ורגיש לצורכי תושביו. אפילו טלפון הוא לא הרים לקשישה נכה שלא ישנה בלילה, שלא לדבר על דקת השקעה כשהגיעה עד אליו. לפעמים, לפני שמשתמשים בטקטיקה החבוטה ביותר – ההגנה הכי טובה היא התקפה – כדאי לעשות חשבון נפש ובדק בית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומדוע אסור להאכיל יונים?אם היה גבר צעיר יגיע לשלם דוח?למה יש שלט האוסר על האכלת יונים?

  2. המלכה נור

    זקני העיר שלא פקחו עיניהם בחרו בך!! מתביישים בחודשים האחרונים בראש העיר שלנו ובכלל בכותרות השליליות שעירנו צוברת. פקח עיניך ששון!! התעורר כי עירנו הולכת אחורה במקום קדימה!

  3. אירית.

    מספיק עם ההתלהמות. מבינה שיש לה תכנית טלוויויה להריץ, אבל כדאי שתבדוק את העובדות עד תומן. לא חוקי להאכיל יונים. ולא משנה מי האכיל, המטפלת או הנכה, זה עדיין לא חוקי ומזיק.

  4. מיכל

    איזה חצופה סיוון. , הייתי תובעת אותה . מי שמך שהוא יתפנה אלייך בכלל? הדוח חוקי ותקין רוצה לשלם תשלמי את! חצופה!

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל שלא פרשת שיכולת! שהרי בשל חוסר התפקוד שלך בשנים האחרונות הפכת את תושבי העיר למרכיני ראש ….פעם להיות חולוני הייתה גאווה .

  6. מוסדי

    מוטי- לך הביתה
    הרסת את העיר, אין שירות ואין תמורה לארנונה
    המוזיאונים והתערוכות שלך לא מעניינות אף אלד

  7. בתיה מקדסי אלופי צהל חולון

    לתגובת הסיפור של הקשישה עם היונים. לזה אומרים שצריכים תמיד לשמוע את שני הצדדים . לדברי ראש העיר. לא כך היו פני הדברים שתארו בשקמה ולא לפי דבריה של העתונאית מהטלוויזיה . שמחה לשמוע שאכן הסיפור חא כפי שתואר ורני מאמיהה לראש העיר שלנו.

  8. יעקב !!

    כל הכבוד לסיוון כהן אני אישית מחזק אותך .אני רוצה לראות שככה יתנו דוח למאכיליי חתולים שיש פה כל מטר בחולון.אני רוצה לראות שאם אימא שלו הייתה במצב הזה איך הוא היה מתנהג. תתבייש לך מר ששון !!!

  9. אבי

    מוטי ששון מטעה ואו שאינו מבין ואו שהוא שרלטן. המחאה היא לא רק כנגד הדו"ח אלא נגד התנהלותו מול האזרח וניהול העיר. הוא "בנה" את יחידת הפקחים הגרועה והתנכרת ביותר בארץ, פקחים חצופים, אנטיפתים, מחלקים דוחות גם על חניות באמצע הלילה באיזורים שקטים. העיריה מפעילה גובים על כל דוח ואיחור בתשלום. הארנונה בן הגבוהות בארץ עם תשתיות הכי גרועות וסירחון ועכברים בכל העיר. ומעל זאת, הוא יודע שזאת הקדנציה האחרונה ולכן הוא גם שם פס על התושבים.

  10. בוזגלו

    אתה אדם בעל אגו מנופח , מנסה לנצל את הדף הפירסום להסביר למה להתעלל בזקנים , קצת בושה גם אין , אישה זקה נכה שמקבלת סייעה מהמדינה כאובת לב ואתה מנסה להפיל זאת על העוזרת , אני תושבת חולון ומתביישת בך שאחד כמוך יושב כראש עיר , עדיף היה שתגיד סליחה ואז כולם היו מרוצים אבל בחרת באגו המנופח שלך להצדיק את המעשה הנבזי שלכם , סה"כ את כנופיה של למעלה , יבוא יום ותצטרך לרדת לעם הכאב , אבל זה כבר היה מאוחר מידי עצוב ביותר

  11. מור מייפל

    באיטליה ועוד בהרבה מקומות האכלת יונים היא משהו חיובי , ואטרקציה תיירותית שאנשים מגיעים במיוחד לאות מקום לראות את היונים ומאכילים אותן. ביאטליה יש גם מקום שמאכילים חתולים ויש תיירות כזאת שמגיעים גם לשם לראות את המקום שנתנו לו גם שם. בעיקבות החתולים. לא יתכן שזקנים ישבו בפחד בכיכר יפחדו להאכיל יונים. וראיתי זאת. ראיתי זקנה מחביאה את הלחם ומסתכלת לכל הכיוונים מהפחד שתתפס. בקיצור אגף הפיקוח הוא מרושע ורשע רודף מאכילים וגורם לאנשים לא להינות מהטבע . גורם לילדים לגדול על חינוך אכזרי ולא פלא שבעקבות החוקים של העיריה הזאת ילדים הופכים לאלימים כלפי בעלי החיים. במקום שיהיה ההיפך כמו בטורקיה שהם בונים שם בתים לחתולים מסרסים ומעקרים מאכילים ומלמדים את הדור הצעיר מהי חמלה. אז כאן זה הכל הפוך.

  12. הראל צילה

    לא בחרתי בששון אבל מה לעשות? הוא צודק! יש חוק וצריך להישמע לו. חוץ מזה , הנזקים מהציפור הזו שממש השתלטה על המרחב שלנו אין צורך להוסיף. אף אחד לא הורה לאיש להרוג בהן, רק לא לעודד את שהייתן ביננו בצורה כל כך צפופה ומטנפת. כי אכן הנזקים שהן גורמות הן בלתי נסבלים מכל הבחינות. התרבות הקלוקלת של גידופים ושפה נמוכה הן מראה מכוערת של אלה שממהרים להשתלח בכל מקום אפשרי אם זה ברחוב או בכביש או מעל דפי הפייסבוק. חבל מאד

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מוטי שחרר כבר, תגיד סליחה טעינו .
    תשלם מהכיס שלך זה לא בושה , כי אם לא תשלם אני אשלם.

  14. המצפון שלך

    אתה לא רוצה יונים – אז תשמיד אותם בכוחות העיריה שלך! למה להתנקל בנכה זקנה?

  15. אני

    הדוח חוקי וששון פעל וכתב בתבונה.
    כל השאר מחפשים גב לרכב עליו לא הצליחו להוריד אותו בבחירות אז מנסים כל דרך עלובה ומבישה אחרת .
    מוטי ששון הרוב מאמין בך והוא לא עוצם עיניים. ישר כוח ותמשיך לנהל את העיר בנאמנות ואמינות.
    תודה לך

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר