ההצבעה על אגרת השמירה

בתום ישיבה סוערת: בחולון ישלמו אגרת שמירה לשיטור העירוני. צפו:

המתנגדים טוענים בין השאר כי כספי דו"חות החניה שמטיל השיטור העירוני מספיקים כדי לממן את פעילותו ויש לבטל האגרה לתושבים

פורסם בתאריך: 24.1.19 12:07

ישיבת מועצת עיריית חולון אמש (רביעי) היתה סוערת מן הרגיל ועסקה באישור תשלום אגרת השמירה להפעלת השיטור העירוני בחולון. הישיבה הסתיימה בהצבעת חברי המועצה שהכריעה: השיטור העירוני ימשיך לפעול בעיר, התושבים ישלמו אגרת שמירה להפעלתו. 15 הצביעו בעד, 11 נגד וחבר מועצה אחת נמנע.

את הישיבה פתח ראש העיר מוטי ששון, שביקש את אישור חברי המועצה להמשך הפעלת השיטור העירוני בחולון. אבי עטייה, מנהל האגף לפיקוח עירוני, פרס בפני חברי המועצה את נתוני השיטור המקומי וציין כי מטרתו להוות מערך אכיפה עירוני לצורך חיזוק יכולת האכיפה וההרתעה ברמה המוניציפלית וזאת באמצעות מערך של שוטרים ופקחים שתפקידם להפחית באופן ניכר את רמת האלימות והבריונות וההתנהגות האנטי חברתית, בדגש על עבירות איכות חיים.

צפו בהצבעה בישיבת המועצה: 

לצורך כך נבנה סל עבירות המורכב מהנחיות המשרד לביטחון פנים וסל עבירות עירוני, כאשר סל העבירות מתואם מול הפיקוח העירוני והמוקד העירוני. סל העבירות כולל עבירות אלימות, ביטחון, חירום, הטרדות מיניות, סמים ואלכוהול, עבירות רכוש ותנועה ועוד. עבירות שהתווספו לסל בחולון הן גניבות חול, השלכת פסולת, הבערת אש, חניה אסורה באופניים חשמליים, השחתת רכוש, מפגעי רעש, עישון במקומות ציבוריים, זנות ועוד.

על פי נתוני האגף לפיקוח עירוני, פעילות האכיפה העירונית כללו מחודש אוגוסט 2108 ועד עתה, בין היתר, טיפול ב-4,556 אירועי מוקד 106; 7,783 אירועי מוקד 100; 3,378 אירועים שיזם השיטור העירוני; רישום 5,071 דו"חות חניה; 132 דו"חות פסולת, 440 דו"חות רעש ועוד 252 דו"חות שונים. כמו כן, 1,645 אירועים שנאכפו על ידי ניידות השיטור ו-255 מקרים של סיוע לגורמי עירייה.

 

פעילות אכיפה עירונית

אבי עטיה. מנהל האגף לפיקוח עירוני

אבי עטיה. מנהל האגף לפיקוח עירוני

לצורך מימון הפעלת שירותי השיטור העירוני, אישר משרד הפנים לעירייה לגבות לשנה 1.12 שקל למ"ר בנוי ו-0.11 שקל לכל מ"ר מהשטח שאינו בנוי בנכס (עפ"י החישוב הקיים בארנונה). האגרה נגבית החל ממועד הפעלת השירות, 1.8.18. בכל חשבון ארנונה דו חודשי נגבית אגרה של 16-15 שקל בממוצע (עפ"י גודל דירה ממוצעת בעיר בת 83 מ"ר).

בין המתנגדים להטלת אגרת שמירה על תושבי חולון, שמממנת לכאורה את פעילות השיטור העירוני היה חבר המועצה שי קינן מסיעת ״חולון מתחדשת״ שציין לאחר הישיבה: "חשוב שתושבי העיר יידעו כי המשרד לבטחון הפנים משתתף בעלויות הפרויקט והחלק העירוני יכול וצריך להיות ממומן על ידי ההכנסות מהדו"חות ולא מהאגרה המושתת על התושבים".

חבר המועצה מיקאל בוזגלו אמר בתגובה לאישור המשך פעילות השיטור העירוני: "בושה. בישיבת המועצה שלא מן המניין החליטו מרבית חברי המועצה לאשר את המשך היטל אגרת השמירה. צר לי לראות שהתושב הוא לא בראש סדר העדיפויות של נבחרי הציבור".

גם חברת המועצה קרן גונן התנגדה להטלת אגרת השמירה על התושבים והצביעה נגד המשך פעילות השיטור העירוני. "מהמידע שנחשף בפנינו נגלה כי השיטור העירוני עוסק רובו בפעילות מתן דו"חות חניה", ציינה גונן והוסיפה: "אם תושבי חולון בסכנה ממשית לבטחונם, מדוע השיטור העירוני עוסק בדו"חות חניה ולא בשמירה על הביטחון? אולי כדאי לקרוא לילד בשמו ולא שיטור עירוני אלא סיירת דו"חות? אם יש בעיית חניה המחייבת אגרה כפולה לתושב (גם בארנונה וגם בדו"חות), אולי זה הזמן לממש בחולון את סימוני הכחול לבן כפי שהצעתי".



שני כהן, חברת מועצת העיר מטעם סיעת הצעירים, אמרה: "שתי שאלות הונחו אתמול על השולחן. השאלה הראשונה היתה האם יש נחיצות בשיטור העירוני או שהפיקוח והמשטרה מספקים? לצערנו, במהלך הישיבה לא קיבלנו את התשובות לכך. השאלה השנייה היא במידה שהיינו סבורים שצריך את השיטור העירוני מהיכן צריך להגיע הכסף לטובת העניין? האם יכול להיות שהסכום שהתווסף לקופה הציבורית בזכות האכיפה של השיטור העירוני החדש מספיק כדי לכסות את עלות הפרויקט, ואולי למנוע היטל נוסף על התושבים? לצערנו גם פה לא קיבלנו תשובות".

חבר מועצת העיר מטעם ש"ס, יעקב אחדות, הצביע בעד המשך פעילות השיטור העירוני אך הביע מספר סייגים, ביניהם כי יש לתת דו"חות לעסקים הפועלים בשבת, בין היתר עסקים חדשים שאין עליהם אכיפה. עוד דרש כי במקומות אלה יעבדו "גויים של שבת".

כאמור, הישיבה הסתיימה בהצבעת חברי המועצה שהכריעה: השיטור העירוני ימשיך לפעול בעיר ותושת אגרת שמירה על התושבים. 15 הצביעו בעד, 11 נגד וחבר מועצה אחת נמנע.

עוד באותו נושא:

מי מוכן לשלם אגרה על שירותי שמירה עירוניים בחולון?

תגובות

2 תגובות
  1. מאירה נשיא ש,משך שלושה חודשים פרצו לבתי פעמיים ??? אפו. הי ה השיטור

    האים השיטור אמור להגן על התושבים אוו. על הרכוש ???? מה תפקידו של השיטור לא ברור ל מה

  2. ק

    ככה זה מי שבחר מוטי ששון עוד ועוד תשלומים מהתושבים בסך הכל מעשיר את קופת העירייה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר