מטוס ממריא מנתב"ג
מטוס ממריא מנתב"ג. אילוסטרציה

עיריית חולון עתרה לבג"ץ: דורשים חלק מחלוקת ההכנסות מנתב"ג

עיריית חולון ועיריית ראשון לציון עתרו לבג"ץ נגד שר הפנים ושר האוצר בבקשה לתיקון או לביטול התקנות המפלות את חולון וראשון לציון בחלוקת ההכנסות מנתב"ג

פורסם בתאריך: 13.2.19 09:34

עיריית חולון ועיריית ראשון לציון הגישו אמול (ב') לבג"ץ עתירה למתן צו על תנאי וצו ביניים נגד שר הפנים ושר האוצר בבקשה לתיקון או לביטול התקנות המפלות את חולון וראשון לציון. בעתירה טוענות העיריות כי כל הליך קבלת התקנות לחלוקת ההכנסות מנתב"ג נראה כמחטף של ערב בחירות וכי גם להן, כמו רשויות רבות אחרות, מגיע חלק מההכנסות מנתב"ג.

העתירה הוגשה גם נגד העיריות לוד, יהוד – נווה מונוסון, בני ברק, אור יהודה, רמלה, אלעד, מודיעין מכבים רעות, בת ים, אזור, בית דגן, שוהם, גבעתיים, ת"א, רמת גן וקריית אונו וכן המועצות האזוריות חבר מודיעין ושדות דן, העלולות להיות מושפעות מבג"ץ זה. העתירה הוגשה על ידי עו"ד דותן שני ועו"ד יורם זמיר ממשרד שפיגלמן, קורן, זמיר ושות' עורכי דין.

העתירה הוגשה כנגד התקנות וחלוקת הכספים לרשויות המקומיות הסמוכות לנתב"ג, אשר אינן כוללות באופן תמוה את חולון וראשון לציון. חולון וראשון לציון מעלות טענות כנגד הליך החקיקה המהיר, שנראה כי נעשה כמחטף טרם הבחירות לכנסת, נגד הקריטריונים שנקבעו  ונגד ההתעלמות מכך ששתי ערים אלה ותושביהן סובלים ממסלולי המטוסים אך נותרו בלי כל תשלום מהמדינה בשל היותן רשויות איתנות כלכלית, כלומר: מנהלות את כספי הציבור עליהן הן מופקדות באחריות.



בעתירתן מבקשות הרשויות מבית המשפט הנכבד לתת צו על תנאי המורה לשרי הפנים והאוצר להתייצב בפניו ולתת את נימוקיהם, מדוע לא יבוטלו תקנות ההתייעלות הכלכלית – כללי חלוקה לרשויות הסמוכות לנמל התעופה בן גוריון (הוראת שעה, תשע"ט – 2018, "התקנות לחלוקת הכנסות נתב"ג" או "התקנות") – הן "לנוכח התקנתן בתהליך שנחזה כמחטף שלטוני בתקופת בחירות, בניגוד להלכה הפסוקה ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה, בהליך פגום מעיקרו, הן מחמת חריגה מסמכות והן לנוכח היותן בלתי סבירות באופן קיצוני".
עיריות חולון וראשון לציון תוהות מדוע, לחלופין, לא יתוקנו התקנות לחלוקת הכנסות נתב"ג באופן שתבוטל החרגתן של רשויות מקומיות איתנות מכלל הרשויות הזכאיות לקבל כספים מתוך התקציב השנתי המוקצה לרשויות מקומיות הסמוכות לנמל התעופה בן גוריון.

כמו כן מתבקש בית המשפט על ידי חולון וראשון לציון להוציא מלפניו צו ביניים שימנע את יישומן של התקנות עד להכרעה הסופית בעתירה זו, ובפרט ימנע את החלוקה בפועל של כספי התקציב לשנים 2018 ו- 2019 על פי הכללים המפורטים בתקנות, ואם חלק מהכספים כבר חולקו אזי ימנע את חלוקת הכספים שטרם חולקו. לחלופין מתבקש בית המשפט לתת כל סעד אחר, כפי שיראה לו צודק ונכון בנסיבות העניין.

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרחית בעיר

    העיר הזו לא ראויה למגורי אדם עם הרעש הנוראי הזה אני חוסכת לדירה בעיר אחרת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר